EvoRocknRollaCUPRA PortfolioMercedes-Benz GLE CoupéShooting Brake 2Avantissimo!Shooting BrakeSEAT Tarraco FRPiaty elementAudi A6 PHEVRaptor AirlinesE-lienBMW X7 Mustang a MarilynCAPS LOCKKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Novinky / Aktuality / Volkswagen Golf 8 – Nová dimenzia

Volkswagen Golf 8 – Nová dimenzia

Nový Golf. Ôsma generácia bola dnes predstavená vo Wolfsburgu. Dizajn je jednoznačne rozpoznateľný, napriek novým prvkom v prednej časti vozidla je silueta, C stĺpik a zadná časť typická pre lídra kompaktnej triedy. Konzervatívny dizajn je jednou zo zásadných vlastností, ktorú si tak cenia zákazníci Volkswagenu a nie je dôvod túto filozofiu meniť. 

Skutočná revolúcia sa však odohráva pod povrchom a v interiéri. Masívna technologická ofenzíva opäť prekračuje hranice svojej triedy a prináša množstvo noviniek s cieľom priniesť bezpečné auto, vyššiu mieru efektivity a menej emisií.

Ušiam petrolheada to znie strašidelne, ale verme, že v skutočnosti to bude v poriadku. Volkswagen nový Golf uvádza s piatimi hybridnými modelmi, najvýkonnejší z nich disponuje rovnakým výkonom ako odchádzajúca verzia GTI Performance (245 koní). Motory eTSI ako jediné v triede disponujú 48 voltovou elektrickou sústavou a ponúkajú výkon od 110, cez 130 až po 150 koní. 

Modely eHybrid ako plug-in hybridy sú k dispozícii vo verziách s výkonom 204 koní (doterajší výkon modelu Golf GTE siedmej generácie) a ako GTE s výkonom 245 koní. 

Volkswagen zároveň potvrdil, že modelovú ponuku Golfu doplnia verzie GTI, GTI TCR, Golf GTD a Golf R.

Inteligentná digitalizácia priznáva vodičovi prioritu a vďaka novému digitalizovanému rozhraniu ovládania má poskytovať intuitívne ovládanie. Golf prináša sériový plne digitálny kokpit, nové hlasové ovládanie reagujúce na prirodzené frázy, mobilný kľúč pre kompatibilné smartfóny, online služby „We Connect“ a „We Conect Plus“ a predovšetkým, všetky modely Golf sú sériovo vybavené komunikačným rozhraním Car2X. 



Novinkou je aj head-up displej premietaný na čelné sklo, trojzónová klimatizácia a audio systém od Harman Kardon s výkonom 400 Wattov. IQ.DRIVE umožňujúci prostredníctvom asistenčných systémov „Travel Assist“ aktívne riadenie, akceleráciu a brzdenie, to všetko až do rýchlosti 210 km/h po dobu 15 sekúnd bez potreby držania volantu. Ak vodič nereaguje na zvukovú a svetelnú signalizáciu - výzvu na prevzatie riadenia, vozidlo samočinne zastaví vďaka funkcionalite „Emergency Assist“.

Svietenie je sériovo zabezpečované plnou LED technológiou, na jej vrchole stoja svetlá IQ.LIGHT s technológiou LED-Matrix.



V ôsmej generácii modelu Golf debutuje najnovšia verzia podvozkovej platformy MQB, ktorá bola od roku 2012 základom nielen pre kompaktnú triedu, ale aj pre množstvo ďalších modelov, ktoré budú v budúcnosti profitovať aj z tejto novej platformy. 



Dizajn a rozmery

Dizajn exteriéru sa napriek svojmu charakteru najmä v prednej časti podriaďuje aerodynamike, odpor vzduchu sa podarilo v novej generácii znížiť na hodnotu 0,275. Nový Golf pôsobí dynamicky, jeho kompaktné rozmery však boli zachované. S dĺžkou 4284 milimetrov je o 2,6 centimetra dlhší, zo šírky ubudol jediný milimeter na aktuálnych 1789 milimetrov. Výška má hodnotu 1456 milimetrov (mínus 3,6 centimetra) a rázvor 2636 milimetrov (plus 1,6 centimetra). Každý karosársky panel je úplne nový, charakteristická línia bočného profilu prebieha cez kľučky otvárania dverí. Nové predné svetlá zasahujú hlboko do predných blatníkov, zadné svetlá sú evolúciou predchádzajúcej generácie, inšpirovanou modelom T-Roc.



Golf ôsmej generácie bude dostupný výlučne ako päťdverová verzia.

Digitalizovaný interiér

Interiéru dominuje na vodiča orientovaný plne digitálny prístrojový panel a zvýšená stredová konzola. Digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 10,25 palcov a 10 palcový príplatkový (v základe má dotykový displej uhlopriečku 8,25 palcov) displej infotainmentu v spojení s navigačným systémom Discover Pro spolu tvoria „Innovision Cockpit“. 



Zobrazovacie rozhranie dopĺňa head-up displej premietaný na čelné sklo. Ovládanie svetiel a klimatizácie je riešené digitálnymi dotykovými plochami, rovnako ako ovládanie (príplatkového) strešného okna. Zvýšená stredová konzola bola ergonomicky optimalizovaná, najmä v spojení s „shift-by-wire“ radiacim ovládačom DSG prevodovky pôsobí veľmi moderne (a málinko pripomína Porsche 911).         



Všetky multimediálne systémy nového Golfu sú spojené cez OCU (Online Connectivity Unit), ktorá spolu s virtuálnou SIM kartou umožňuje prístup k online službám. „We Connect“ predstavuje funkcie ako: mobilný kľúč, núdzové volanie v prípade nehody, informácie o statuse vozidla, ovládanie dverí a svetiel, automatické nahlasovanie nehody, údaje o jazde, údaje o polohe zaparkovaného vozidla a plánovanie servisných termínov. „We Connect Plus“ sériovo dostupný počas obdobia 1, resp. 3 rokov (podľa trhu) ďalej rozširuje online služby napr. o online alarm, online ovládanie vetrania a kúrenia, odomykanie a zamykanie, klimatizáciu (pre plug-in hybridy), online dopravné informácie a výpočet trasy, aktualizáciu mapových podkladov, funkciu „We deliver“ umožňujúcu vstup do kufra auta pre kuriérske služby apod. 



Funkcionalita „We Connect Fleet“ umožňuje viesť digitálnu knihu jázd a denníka tankovania, určenie polohy a trasy prostredníctvom GPS, analýzu spotreby a manažment údržby. 

V novom Golfe je integrovaný aj virtuálny asistent „Alexa“.  

V kompaktnom segmente je absolútnou novinkou funkcionalita „Car2X“, ktorá prostredníctvom online rozhrania umožňuje zdieľať informácie s ostatnými autami vybavenými rovnakou funkciou až do vzdialenosti 800 metrov, rovnako umožňuje prijímať správy dopravnej infraštruktúry a varovať tak vodiča pred komplikáciami v doprave. Nasadením tejto funkcionality v tak masovo vyrábanom a predávanom vozidle (do uvedenia ôsmej generácie sa predalo viac ako 35 miliónov kusov modelu Golf) je príspevkom automobilky k zvýšeniu kolektívnej bezpečnosti na cestách. 



S ohľadom na potreby jednotlivých vodičov je možná personalizácia nastavení a ich uloženie na cloude, ktoré umožňuje personalizované nastavenia nahrať aj do iného vozidla.  

Bez ohľadu na výbavu je dostupná technológia „We Upgrade“, pomocou ktorej je možné uskutočniť nielen update systému, ale čiastočne aj upgrade. Napríklad je možné diaľkovo aktivovať funkcie tempomatu s udržiavaním vzdialenosti (ACC), navigácie, funkcie „App-Connect“ a „Wireless App-Conect“, WLAN hotspot a hlasové ovládanie.  

Pohonné jednotky

Všetky pohonné jednotky sú prepĺňané a disponujú technológiou priameho vstreku paliva a ich spektrum pokrýva benzínové motory TSI, naftové motory TDI, pohon na zemný plyn CNG, benzínové motory kombinované s mild-hybridnou technológiou a vrcholom výkonovej ponuky sú (zatiaľ) plug-in hybridné pohony. Výkonové spektrum po kompletizácii ponuky ôsmych pohonných jednotiek bude siahať od 90 koní do (viac ako) 300 koní (Golf R). Modely GTE, GTI a Golf R doplnia portfólio už v budúcom roku. 

Pre modely s pohonom prednej nápravy Volkswagen vyvinul aj novú šesťstupňovú manuálnu prevodovku.

Benzínové pohonné jednotky s výkonom 90 koní a 110 koní sú litrové trojvalce 1,0 TSI, výkony 130 a 150 koní poskytujú štvorvalcové motory s objemom 1,5 litra a technológiou deaktivácie dvoch valcov (ACT). Všetky motory s výkonom do 130 koní pracujú v „TSI-Millerovom“ cykle a majú variabilnú geometriu lopatiek turba (VTG).

Všetky TSI motory sú sériovo dodávané s novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a od 110 koňovej výkonovej verzie budú dostupné aj ako mild-hybridy (eTSI) s 48 voltovou elektrickou sieťou a dvojspojkovou automatickou prevodovkou.  

Neskôr budú dostupné aj verzie s dvojlitrovým motorom TSI pre modely GTI, GTI TCR a Golf R, ako aj 1,5 litrový motor TGI umožňujúci spaľovanie benzínu a zemného plynu (CNG).

Ponuku naftových pohonných jednotiek tvoria nové motory s objemom dvoch litrov, slabšia verzia motora 2,0 TDI má výkon 115 koní, silnejšia 150 koní. Obidva motory sú dostupné nielen s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, ako aj s DSG prevodovkou. Pre silnejšiu verziu je dostupný aj pohon všetkých kolies. Neskôr doplní ponuku na výkon orientovaná verzia GTD.  

Vďaka technológii dvojitého vstrekovania (Twindosing) AdBlue má dôjsť k signifikantnému zníženie emisií oxidu dusíka (NOx) a úspora paliva má dosahovať až 17 percent oproti predchodcovi.

Mild-Hybrid (eTSI) debutuje ako svetová premiéra motorov eTSI, ich 48 voltová elektrická sústava obsahuje štartovací generátor a Li-ion batériu najnovšej generácie, ktoré svojim výkonom umožňujú nielen plachtenie s odpojeným spaľovacím motorom, ale aj podporujú výkon, najmä pri rozjazdoch. Samozrejmosťou je funkcia rekuperácie energie pri brzdení. Motory eTSI sú dostupné výlučne so sedemstupňovými automatickými prevodovkami. Výkonové spektrum siaha od 110, cez 130 až po 150 koní.       

Plug-in-Hybrid (eHybrid) sa objavuje vo verzii s výkonom 204 koní orientovanej na maximálny dojazd a ako na výkon orientovaná varianta GTE s výkonom 245 koní (rovnaký výkon má GTI Performance siedmej generácie). Pohonné ústrojenstvo tvorí motor s objemom 1,4 litra, hybridný modul s elektromotorom a šesťstupňová dvojspojková prevodovka. Batéria má kapacitu 13 kWh a vďaka nej je v rámci mestskej premávky možné jazdiť na elektrický pohon, teda s nulovými lokálnymi emisiami.



Podvozok

Tlačové informácie zatiaľ mlčia o konštrukcii podvozku, ale podľa našich informácií budú k dispozícii opäť dva druhy zadnej nápravy. Na rozdiel od predchodcu sa posunie hranica výkonu, od ktorej bude k dispozícii viacprvková náprava (v G7 to bolo od 122 koní). Vlečená zadná náprava je určená pre motory do výkonu 130 koní, teda pre obidve verzie motora 1,0 TSI (90 a 110 koní), motory 1,5 TSI a 1,5 TGI s výkonom 130 koní a tiež pre naftový motor 2,0 TDI s výkonom 115 koní. 

Multilink je určený pre motory 1,5 TSI s výkonom 150 koní, pre motory 2,0 TSI (ktoré sú určené pre Golf GTI a Golf R) a tiež pre motor 2,0 TDI s výkonom 150 koní. Použitie viacprvkovej nápravy zároveň určuje modely, pre ktoré bude dostupný pohon všetkých kolies. Oficiálne je to zatiaľ len výkonnejšie TDI a predpokladajme, že aj Golf R.  

Výbava

Doterajšie výbavové línie Trendline, Comfortline a Highline, podobne ako v iných nových modeloch značky, nahrádzajú nové výbavy s označením „Golf“, „Life“ a „Style“. Výbava „R-Line“ kombinuje a nahrádza jednotlivé, doteraz dostupné, výbavové pakety s rovnakým označením.

Už prvá výbava „Golf“ obsahuje sériové plne LED osvetlenie vpredu a vzadu, funkciu „Keyless Start (bezkľúčové štartovanie)“, digitálny prístrojový štít, dotyková obrazovka multimediálneho systému má 8,25 palcový displej s online funkciami „We Connect“ a „We Connect Plus“. Rovnako je vo výbave multifunkčný volant s fyzickými ovládačmi, automatická klimatizácia Climatronic, asistančný systém „Lane Assist“ pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, odbočovací assistent, „Front Assist“ a systém „Car2X“.

Výbavový stupeň „Life“ pridáva šesťnásťpalcové disky z ľahkých zliatin, exteriérové ambientné osvetlenie s projekciou loga, bezdrôtové nabíjanie pre smartfóny, bezdrôtovú integráciu pre iPhone, interiérové ambientné osvetlenie v desiatich farbách, lakťovú opierku vpredu, parkovací asistent „Park Pilot“ a automatickú aktiváciu diaľkových a stretávacích svetiel.

Najvyššia výbava „Style“ obsahuje sedemnásť palcové kolesá, chrómové orámovanie okien a koncoviek výfukov, športové sedadlá, kožené obšitie volantu a hlavice radiacej páky manuálnej prevodovky, ambientné osvetlenie interiéru v 32 farbách, trojzónovú klimatizáciu, systém „Lane Assist“ a „Travel Assist“. 

Výbava „R-Line“ je najdynamickejšou verziou nového Golfu, obsahuje špecifické nárazníky vpredu a vzadu, športový podvozok, progresívne riadenie, voľbu jazdných režimov, antracitovú farbu stropu a ďalšie typické „R-Line“ vizuálne prvky. Top športové sedadlá majú stredovú časť z Alcantary a integrované hlavové opierky.

„GTE“ Špecifickou dizajnovou záležitosťou pre GTE je exteriérové ambientné osvetlenie, vrátane svietiacej línie v prednej maske, ktorá spolu s denným svietením svetlometov tvorí súvislý svetelný podpis. GTE má špecifické nárazníky, červené strmene bŕzd, difúzor a spojler piatych dverí a rozšírené prahy dverí. Celok dopĺňa športový podvozok, športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a ďalšie špecifické dizajnové a výbavové prvky.



Ôsma generácia má všetky predpoklady na to, aby konzervatívnym dizajnom oslovila doterajších zákazníkov a technologickou ofenzívou ponúkla zvýšenú mieru bezpečnosti, komfortu a efektivity atraktívnu aj pre nových zákazníkov. 

Predaj na vybraných trhoch začína už v decembri a nový Golf sa tak bude uchádzať aj o titul Auto roka (WCOTY). Jeho získaním by ôsma generácia nadviazala na úspech Golfu VI, ktorý titul získal za rok 2009 a modelu Golf VII, ktorý titul získal v roku 2013. 

 
Autor: Miro Vilím, Zdroj: Volkswagen