Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronQ3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUN
Úvod / Novinky / Aktuality / Nissan GT-R Nismo 2020 – čo bolo dobré, stále dobré je!

Nissan GT-R Nismo 2020 – čo bolo dobré, stále dobré je!

Písal sa rok 1969, kedy začala hystéria, respektíve história GT-R. Na počiatku bol Skyline, teraz je z neho Godzilla. Povedzme, že keď jeden „ujčok“ z Musašimurajama v Japonsku prišiel za vešticou Masumi a opýtal sa jej, ako vidí budúcnosť Nissanu Skyline, Masumi spustila: 


„Vidím zrod príšery. Vidím, že bude stále silnejšia a silnejšia. Zo začiatku bude žiť len v okolí, ale neskôr sa rozmôže po celom svete a bude slávna,  rýchla a zbesilá. Traja šialení Angličania (malý, starý a škaredý) ho označia za jediné japonské prispenie v sérii superšportových áut a jeden z nich ho dokonca otituluje ako najlepší automobil na svete. 


Akási celosvetovo známa encyklopédia bude uvádzať, že táto príšera bude označená za najlepšie auto všetkých čias aj Leontinou Kotušovou. (Leontina Kotuš je 16 ročná žiačka Hotelovej akadémie Ľudovíta Wintera v Piešťanoch, ktorá je veľmi múdra, pretože hovorí 9 jazykmi a vie navariť čokoľvek.) Keď túto príšeru zmutujú ľudia od Nissan Motorsport


Píše sa rok 2019 a v New Yorku sa Masumin popis stal realitou -  stvárnenou v novom 2020 Nissane GT-R Nismo špeciálna edícia 50th Anniversary. Podľa vyjadrenia ľudí z Nissanu je nová Godzilla navrhnutá tak, aby si pôžitok zo športovej jazdy mohli užiť vodiči, vodičky aj polo - vodiči. Jednoducho povedané každý, kto chce. V podstate je to auto kŕmené „karbónovou diétou“. Vďaka všadeprítomnému karbónu (na prednej maske, blatníkoch, kapote, streche, bočných prahoch, zadnej časti -  karbónové veko batožinového priestoru a karbónový zadný spojler) táto Godzilla váži o 10,5 kg menej.  Ďalších 20 kg zhodila vďaka novým komponentom a upgradeom.




Mohutnosť a veľkosť Godzilly nepochybne potvrdzujú aj odľahčené, pevné kované 20 palcové disky kolies s 9 lúčmi od RAYS, ktoré majú obuté Dunlopky. Nové GT-R dostalo nové turbodúchadlá, ktoré by mali zaistiť ostrejšie reakcie na plyn až o 20%, a to bez akejkoľvek straty na výkone. Zmeny nastali aj v nastavení 6 rýchlostnej dvojspojkovej prevodovky a adaptívnych tlmičov. K dokonalej jazde prispievajú aj keramické brzdové kotúče ( predné 410 mm, zadné 390 mm) a krikľavožlté strmene zn. Brembo. Výkon zostal nezmenený - 600 koní652 Nm. Motor je 3,8 litrový V6 TwinTurbo. Vylepšenia na podvozku zdokonaľujú stabilitu v zákrutách.  


V interiéri nesmie chýbať (a ani nebude): volant potiahnutý  kožou Alcantara, prvky NISMO v celom interiéri a samozrejme športové sedadlá Recaro, vďaka ktorým sa umocní pocit spojenia s autom s dôrazom na pôžitok z jazdy. Edícia 50th Anniversary bude v ponuke aj v špeciálnej farbe Bayside Blue, ktorá bola v ponuke naposledy v generácii R34.


Nuž ako to ukončiť? Máme sa na čo tešiť – my všetci, vodiči, vodičky aj polovodiči. 



Autor: Amy Zaťková, zdroj: Nissan

 

Advertisement