AfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUNBlack is backSport TurismoTechnokratLord of the RingHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrak
Úvod / Novinky / Aktuality / Peugeot Sport Engineered 508 – Nasrdený hybrid

Peugeot Sport Engineered 508 – Nasrdený hybrid

O elektrifikácii a hybridoch v automobilovom priemysle počujeme v posledných dňoch veľmi často. Peugeot rozhodne nezostáva pozadu a tak dnes prichádza so štúdiou Peugeot Sport Engineered 508. Vychádza z radikálneho fastbacku 508 hybrid. Ponúkne vysoký výkon pri nízkych emisiách a uhladený, atletický dizajn. Práve výkon by mal byť na úrovni, ktorú doteraz vozidlá Peugeot neponúkali. Konštruktéri Peugeotu využili svoje doterajšie skúsenosti najmä z dvoch príťažlivých štúdií:


PEUGEOT 208 HYbrid FE (z roku 2013), ktorý dosahoval výkon na úrovni GTi s emisiami a spotrebou nižšími ako mali vtedy najmenšie spaľovacie motory na trhu. Vzhľadom na optimalizáciu bola hodnota emisií COna úrovni 46 g/km, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvalo 8 s.


PEUGEOT 308 R HYbrid Concept (z roku 2015), ktorý dosiahol úroveň absolútneho výkonu: 368 kW (500 k), krútiaci moment 730 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 4 s.


Do Peugeot-u Sport Engineered 508 napchali tri motory (resp. ich zlúčili): benzínový PureTech 200, 80 kW elektromotor vpredu a 147 kW vzadu. Spolu toto monštrum dosiahne výkon 400 koní a krútiak 500 Nm. Nasledovné dynamické parametre hovoria sami za seba: zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4,3 s, 400 m s pevným štartom: 12,5 s, 1 000 m s pevným štartom: 23,2 s, 80 — 120km/h: 2,5 s, 80 — 180 km/h: 9,3 s, maximálna rýchlosť: 250 km/h. To celé pri emisiách iba 49 g CO2/km (podľa WLTP)!


Lenže aj zabrzdiť treba. Našťastie, výkonu pohonnej jednotky sa prispôsobili aj brzdy: vpredu brzdia odvetrávané kotúče s priemerom 380 mm uchytené na hliníkových stredoch, na ktoré tlačia štyri piestiky (s priemerom 38 a 41 mm) uložené v pevných strmeňoch. Podvozok nového modelu PEUGEOT 508 dostal niekoľko dôležitých úprav. Znížila sa svetlá výška auta, zmenilo sa pruženie a rozšíril sa aj rozchod. Vpredu o 24 mm, vzadu o 12 mm. Úpravou prešlo aj riadenie, ktoré je teraz ešte účinnejšie a má zvýšiť potešenie za volantom. Vysoko výkonné pneumatiky pochádzajú z ponuky dlhodobého partnera Michelin.


 


Štúdia PEUGEOT SPORT ENGINEERED 508 dostala pneumatiky s rozmerom 245/35 R20 Pilot Sport 4S, ktoré by mali päťstoosme udeliť maximálnu možnú priľnavosť. Využíva všetky výhody pohonu plug-in hybrid a nerobí pri tom žiadne kompromisy. Batéria (11,8 kWh) prispeje k nízkej spotrebe a poskytne čisto elektrický pohon až do vzdialenosti 50 km (podľa WLTP). V režime Sport sa 508čka za pomoci elektrického aj spaľovacieho motora dostane až na rýchlosť 190 km/h, pričom za každých okolností očarí schopnosťou zrýchľovať! Ako na každom jednom vozidle, aj tu je veľmi dôležitá aerodynamika. Predný nárazník je ostrejší a obsahuje výrazné otvory na zlepšenie chladenia. Priľahlé krídelká zlepšujú prúdenie vzduchu. Predný spojler, vyrobený technikou 3D tlače, dostal ostrý tvar a posuvné časti, ktoré vyzerajú, akoby boli pripravené rezať vzduch. Ich umiestnenie usmerňuje vzduch priamo na chladič. Aerodynamické krídelká sa nachádzajú aj na blatníkoch, kde sa inak vynímajú označenia GT Line a GT. Pre zvýšenie účinnosti dostala zadná časť nový difúzor.




Vonkajší vzhľad francúza zlepšuje aj špeciálna sivá farba Selenium Grey, ktorá vďaka špeciálnym čiastočkám mení svoju farbu na svetle. Kontrast zvyšujú aj špeciálne prvky s farbou Kryptonite, ktoré umocňujú svieži a moderný športový nádych štúdie. Auto roluje na 20-palcových ľahkozliatinových diskoch dvoch farieb: čierna Onyx a sivá Selenium. Čerešničkou na torte sú kryty skrutiek kolies hviezdicovitého tvaru. Neotrepaným prvkom sú tiež karbónové kryty vonkajších spätných zrkadiel. Nové sedadlá dostali čalúnenie s kombináciou kože a alcantary s prešívaním využívajúcim farby Kryptonite a čierna Onyx. Čalúnenie alcantarou pokrýva všetky časti interiéru ako strecha, stĺpiky čelného skla či výplne dverí. Alcantara je tiež na športovom asymetrickom volante.


Páčia sa mi tieto bájne výrazy ako: Kryptonite, Onyx, Selenium, Alcantara, atď. Táto 508-čka vyzerá naozaj dobre a tak trochu nasrdene. Už len pohľad na prednú časť napovedá, že pôjde o niečo výnimočné. Zostáva len dúfať, že raz uvidíme a zažijeme 508-čku Sport Engineered (či jej alternatívu) aj v našich končinách.



Autor: Hamlet, Zdroj: Peugeot

 

Advertisement