OsemIndian FTR 1200T5 Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronCB650R Neo Sports CaféAfrikaCupra Ateca
Úvod / Novinky / Aktuality / Porsche Taycan Turbo a Turbo S – Elektrifikovaná duša

Porsche Taycan Turbo a Turbo S – Elektrifikovaná duša

Najnovšie Turbo S od Porsche má 761 koní a zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 2,8 sekundy. Turbo dosahuje výkon 680 koní a nepatrne horšiu hodnotu zrýchlenia za 3,2 sekundy. Maximálna rýchlosť oboch modelov s pohonom všetkých štyroch kolies dosahuje 260 km/h

Vyššie uvedené hodnoty platia pre funkciu overboost, základné dáta sú pre Turbo S "len" 625 koní a 1.050 Nm, váha 2.295 kg a spotreba 26,9 kWh/100 km. Zrýchlenie z nuly na 200 km/h trvá len 9,8 sekundy. Turbo má rovnaký štandardný výkon 625 koní, ale 850 Nm, váži dokonca o 10 kg viac ako esko (2.305 kg), ale spotrebuje len 26,0 kWh/100 km. Na dvestovku to modelu Turbo trvá 10,6 sekundy. Odpor vzduchu karosérie dosahuje pre Turbo hodnotu cW 0,22, Turbo S má cW 0,25.

Dojazd podľa metodiky WLTP pre silnejší model predstavuje 412 kilometrov, pre „slabší“ dokonca 450 kilometrov. Presne tak, reč je o novom plne elektrickom Porsche. 

Taycan sa už pred oficiálnym odhalením postaral o prekvapenie rekordom na Nordschleife, ktorého hodnota je 7:42 min. na trati s dĺžkou 20,6 kilometra.

Porsche dnes svetovou premiérou prebiehajúcou súčasne na troch kontinentoch predstavuje novú športovú limuzínu a sľubuje pravé Porsche – fascinujúci športiak, ktorý neohúri len po technologickej a dynamickej stránke, ale dokáže presvedčiť aj emóciami typickými pre ostatné športové modely Porsche. 

Popri oboch najsilnejších modeloch budú nasledovať ešte v tomto roku aj verzie s nižším výkonom a koncom budúceho roka sa objaví prvý derivát Taycan Cross Turismo, ktorého koncept Porsche ukázalo na minuloročnom Ženevskom autosalóne.



Poďme sa pozrieť na doposiaľ najslabší článok elektromobility. Doba nabíjania profituje z použitia úplne novej technológie, ktorá pracuje s napätím 800 Voltov namiesto obvyklých 400 V. Len 5 MINÚT trvá rýchlonabíjačke DC nabitie na dojazd 100 kilometrov, doba nabíjania na 80 percent kapacity 93,4 kWh batérie trvá len 22,5 minúty (!) pri maximálnom nabíjacom výkone až 270 kW. Doma môžete svoj elektrošportiak nabíjať aj zo siete do výkonu 11 kW.

Pohon pre nové Turbo a Turbo S zabezpečujú dva elektromotory na prednej a zadnej náprave poháňajúce všetky štyri kolesá. Na zadnej náprave pracuje dvojstupňová prevodovka, ktorej krátky prvý stupeň umožňuje brutálne zrýchlenie, druhý rýchlostný stupeň naopak poskytuje vysokú efektivitu a dostatočné výkonové rezervy.



Podvozok je posadený na vzduchové odpruženie s trojkomorovou technológiou, disponujúce aj elektronickou reguláciou tuhosti tlmičov PASM (Porsche Actvie Suspension Managment) a elektromechanickou stabilizáciou náklonov Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) vrátane PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus. 

Jedinečným je riadenie pohonu všetkých kolies a systém rekuperácie elektrickej energie. Rekuperačný výkon dosahuje až 265 kW a nastavenie rekuperačných síl umožňuje brzdiť prostredníctvom elektrických motorov až v 90% všetkých brzdných manévrov.

Ako je už u Porsche zvykom, k dispozícii sú nastaviteľné jazdné profily „Dojazd“, „Normal“, „Sport“ a „Sport Plus“. Režim „Individual umožňuje konfiguráciu nastavení podľa želania vodiča. 



Predstavenie prvého elektrického Porsche prebiehalo na troch miestach, ktoré zároveň symbolicky predstavujú obnoviteľné zdroje elektrickej energie. Voda Niagarských vodopádov na hranici štátu New York a kanadskej provincie Ontario, slnečná energia v obci Neuharden pri Berlíne a vietor na ostrove Pingtan nachádzajúcom sa približne 150 kilometrov od čínskeho mesta Fuzhou v provincii Fujian.

Porsche Taycan Turbo S a Porsche Tayan Turbo je možné objednávať už teraz za ceny, ktoré v Nemecku začínajú na sume 185.456,- EUR za Turbo S a 152.136,- EUR za Turbo.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Porsche    

Advertisement