Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronQ3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUN
Úvod / Novinky / Aktuality / Nový Renault Kadjar a slečna Liv

Nový Renault Kadjar a slečna Liv

Nemám rada tie chvíle, keď si človek, živá bytosť uvedomí, že čas letí nadzvukovou rýchlosťou. Rok 2015 sa mi zdá byť ako pred týždňom, ale nie je. 2015 bol rokom, kedy Renaultťáci pustili von nový Kadjar, ktorý sa objavil aj v našom teste. A už je tu nový, vylepšený, ergonomickejší a pohodlnejší, nový Kadjar. Niet sa čo čudovať. Čísla sú fakty, čísla nepustia a všeho-všudy ho už kúpilo viac ako 450 000 ľudí.

S vizuálom nového Kadjaru sa chlapci od Renaultu vyhrali, dostal do vonkajšieho vienka LED diódy: vpredu v tvare písmena C a nenechali na sucho ani hmlovky, ktoré získali LED diódy s technológiou LED Pure Vision (štandardne od úrovne Intens). Ani zadok nezaostáva a tiež mu naordinovali LED-ky. Celkovo získal výraznú vizuálnu identitu -  vďaka novej širšej mriežke s dizajnovými prvkami a štýlovejším nárazníkom. Na cestách si to bude môcť švihať na nových 17 palcových alebo 19 palcových diskoch s 3 novými farbami.  

Vnútro ponúka svojim pasažierom viac pohodlia a modernejší dizajn podčiarknutý 7 palcovou multimediálnou dotykovou obrazovkou. Facelift  dostalo aj ovládanie klimatizácie a saténové chrómovanie vyhrali výduchy ventilácie, kľučky dverí a centrálna konzola. To všetko je v kozmetickom balíčku vylepšení nového Kadjaru. Keďže svet stojí na maličkostiach, tak aj tu sa kladie dôraz na detaily - ako sú nové farby interiéru, nové možnosti čalúnenia a prešívania.  Oveľa viac komfortu poskytujú svojím pasažierom aj vylepšené sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedákov na predných sedadlách,  s pevnejším bočným vystužením a posuvnou lakťovou opierkou, ako aj vylepšený ventilačný systém. 



Nový Kadjar je filozoficky, teoreticky, ale hlavne prakticky auto pre každodenné použitie.  K praktickej stránke patria 2 držiaky na poháre, multimediálny systém R-LINK 2 s funkciou pripojenia lolofónov, prepáčte – smartfónov (áno, hlásim kompatibilitu s Android Auto aj Apple CarPlay).  

Keď už nie my, aspoň dizajnéri myslia na nevyhnutnosť pitného režimu - hlavne na dlhých cestách, preto sa do odkladacích priestorov zmestia aj tie naše 1,5 litrové PET-ky. Výslním praktickosti je podľa mňa batožinový priestor. Kadjar má v ponuke jeden z najväčších batožinových priestorov v segmente kompaktných SUV a to 527 litrov. Zadné sedadlá, ktoré sú delené v pomere 2/3 -1/3 sa sklápajú pomocou EASY BREAK tlačidla, a ak viete dobre hrať Tetris, tak tam odveziete aj 2,5 m dlhú skriňu. 



Nové generácie motorov Renaultov  budú: benzínový ultramoderný motor 1.3 TCe GPF (po Scénicu, Capture a Megane sa dostal aj sem) ho bude mať (resp. má) aj nový Kadjar a to rovno v 3 verziách: TCe 140 GPF so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, TCe 160 GPF so 6- stupňovou manuálnou prevodovkou a TCe 160 GPF s dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC. Tento 1.3 TCe motor bol vyvinutý v spolupráci s pánom Daimlerom a slečnou Mercedes a spĺňa najvyššie štandardy v oblasti výkonu a ovládateľnosti. 

Ak chcete zostať aj napriek všetkých bu-bu akciám verní dieselovým motorom, Kadjar si môžete vybrať s Blue dCi 115 s manuálnou prevodovkou, alebo Blue dCi 150 s manuálnou prevodovkou bude k dispozícii aj vo verzii 4x4.  

Pri pohonoch sa radili s bandou od Nissanu a v spolupráci s ním opäť ponúkajú aj pohon 4WD. Aj tu sa podpisuje myšlienka praktickosti na každodenné použitie, ako na klzkých cestách, tak aj po nespevnenom teréne, alebo aktuálne na hory. Svetlá výška 200 mm dovolí Kadjaru zdolávať aj náročnejší terén (predný nájazdový uhol 17 ° a zadný nájazdový uhol je 25°). 



Pre 2WD verzie s pohonom predných kolies zostáva k dispozícii systém Extended Grip, ktorý je možné kombinovať s pneumatikami „mud and snow“, za pomoci ktorých sa zlepšuje trakcia pre jazdu trošku bahnitým a trošku piesočným povrchom, ale pozor, Dakar asi Kadjar nedá. 

Nový Kadjar je k dispozícii už od januára 2019 a dostupný je od 20.490 EUR v ZEN verzii.  

Ja si pamätám to obdobie, keď som čerstvo dostala vodičák a môj tatko mi dovolil jazdiť na jeho Renault 19 CHAMADE. Bolo to dávnom, veľmi dávno, aj Concordy ešte lietali. Boli to časy, keď autá ešte nemali servo, vyhrievanie sedadiel, a o multimediálnych obrazovkách sa nám ani nesnívalo. Ale aj napriek týmto vtedajším nedostatkom, mi Renault prirástol k srdcu, a preto Ti, nový KADJAR prajem veľa šťastných kilometrov s ešte väčším počtom spokojných zákazníkov. Nech nielen Liv, ale aj Vy prežívate skutočné emócie. Pýtate sa, kto je Liv? Je to virtuálna slečna – nová tvár modelu Renault Kadjar. 

Autor: Amy Zaťková, zdroj: Renault 
Advertisement