"Hello"Seat Arona – TransshowT-Roc on the RockLand Rover DiscoveryTlačený časopis 2018Svartpilen 401N testMazda CX-3 testBaby M2Ford Mustang GT Convertible TestKTM 1090 Adventure TestMercedes-AMG GLC 43 Coupei8 Protonic test
Úvod / Novinky / Aktuality / Škoda Fabia 2018

Škoda Fabia 2018

Nová Fabia sa predstaví na marcovom salóne v Ženeve, ale ako je už zvykom, virtuálna premiéra predbieha tú skutočnú. Aktualizáciou prešiel dizajn prednej a zadnej časti, vďaka predným a zadným LED svetlám vyzerá vynovená Fabia sviežo aj bez zásadných zmien dizajnu. Doterajší výber diskov bol doplnený o nové kolesá až do priemeru 18 palcov pre hatchback, zmeny sa týkajú aj redizajnu prístrojov, prístrojovej dosky a dvojfarebných poťahov sedadiel. Oficiálne fotky interiéru nie sú zatiaľ k dispozícii, zlepšenie pocitu z interiéru však aj tak musíme odskúšať naživo.

Po motorickej stránke očakávajte štyri benzínové motorizácie, všetky trojvalcové s objemom 1,0 litra. Motory so vstrekovaním MPI dosahujú výkon 60 a 75 koní, TSI generujú 95 a 110 koní. Obidva motory TSI sú vybavené filtrom pevných častíc. Najsilnejšia benzínová motorizácia je k dispozícii aj so sedemstupňovým DSG ako voliteľnou výbavou.

Novinkou sú asistenčné systémy ako sledovanie mŕtveho uhla (Blind Spot Detection), RearTraffic Alert monitorujúci dianie za vozidlom a s varovaním pred kolíziou pri cúvaní. Do tretice je k dispozícii aj systém Light Assist s automatickým prispôsobením svetelnej hladiny hlavných svetlometov protiidúcim vozidlám. 



Multimediálny systém Swing ponúka 6,5 palcový displej a mobilné online služby ŠKODA Connect. Samozrejmosťou sú aplikácie Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink a SmartGate. Simply clever škrabka na ľad bola doplnená o funkcionalitu umožňujú merať hĺbku dezénu pneumatík. Vozidlo tiež môže byť vybavené USB portmi pre zadných pasažierov, obojstrannou podložkou do batožinového priestoru a verzia Combi má k dispozícii aj prenosné LED svietidlo.

Facelift modelu Fabia a Fabia Combi má pomôcť ďalším predajom, keď z tretej generácie sa zatiaľ predalo viac ako 500.000 kusov. Prajeme ďalšie úspešné predaje, ale úplne najviac by sme chceli vidieť model RS s motorom 2,0 TSI po vzore Volkswagenu Polo GTI. Dočkáme sa?*


Autor: Miro Vilím, Zdroj: Škoda

*Pravdepodobnosť je blízka nule, ale ako James povedal: „nikdy nehovor nikdy“.