Kia Sportage 2018Hra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrakAgent Myší kožuštekObrubník Poker a ZlatovláskaZlaté KrídloFiesta ST 2018 Srdcová sedmaKráľ horyHaute CoutureSurové železo!Tlačený časopis 2018
Úvod / Novinky / Aktuality / Škoda Kodiaq RS – Macko v posilňovni

Škoda Kodiaq RS – Macko v posilňovni

Škoda Kodiaq RS sa mi páči. A vôbec nič nemám proti myšlienke dynamicky strihnutého SUV. Pod kapotou pracuje očakávané naftové srdce s dvomi turbami (BiTDI), ktoré produkuje 240 koní500 Nm. Prenos výkonu na všetky štyri kolesá 4Motion zabezpečuje sedemstupňová prevodovka DSG. Štandardne dodávaný adaptívny podvozok DCC s voľbou jazdných režimov umožňuje nastavenie tlmičov podľa aktuálnej potreby. Driving Mode Select ponúka šesť režimov (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual a Snow). Rovnako v sériovej výbave je progresívne riadenie, ktoré v závislosti na aktuálnej rýchlosti upravuje prevod riadenia a tým reaguje na aktuálnu jazdnú situáciu. 


Pohonná sústava zabezpečuje slušné dynamické parametre, zrýchlenie z nuly na 100 km/h za rovných 7 sekúnd, maximálna rýchlosť je 220 km/h. Ako prvý model značky Škoda je Kodiaq RS vybavený systémom Dynamic Sound Boost, ktorý na základe dát z palubnej elektroniky generuje špecifický zvuk, ktorý dopĺňa prirodzený zvuk motoru vychádzajúci z výfukového potrubia. Podľa vybraného jazdného režimu sú k dispozícii tri úrovne intenzity upraveného zvuku Comfort, Normal a Sport. Režim Eco ponúka prirodzený zvuk motoru bez zvukových efektov. 




Myslím si, že hlavným kúpnym argumentom nebudú technické parametre, ale dynamická optika, ktorú zaručujú špecifické predné a zadné nárazníky a štandardne dodávané dvadsaťpalcové kolesá Xtreme ukrývajúcimi predné kotúče s priemerom sedemnásť palcov. Dôstojný svetelný podpis zaručujú, opäť štandardne dodávané predné a zadné LED svetlá. Pre model RS je dostupná nielen päťmiestna (batožinový priestor 600 litrov), ale aj sedemmiestna verzia (pri plnom obsadení 231 litrov), ktorá mimochodom s časom 9:29,84 min. zajazdeným Sabine Schmitz drží rekord okruhu pre sedemmiestne SUV. 




Interiér poskytuje podobne ako exteriér bohatú štandardnú výbavu, ktorej najvýraznejšími prvkami sú športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, potiahnuté kožou a alcantarou (s novými vRS logami) a výrazné červené prešívanie poťahov dverí z toho istého materiálu. Multifunkčný športový volant, obklady z imitácie karbónového vlákna a antracitový strop považujem za nutnú samozrejmosť. 




Bohatá sériová výbava tiež obsahuje virtuálny kokpit so športovými zobrazovaním (dominantným otáčkomerom v strede... povedal niekto Audi?), elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou, infotainment Amundsen a palubnú komunikáciu ICC (aby bolo otca vodiča počuť aj k deťom v tretej rade sedadiel). 




Nabitá, vizuálne atraktívna ponuka bude mať snáď aj Simply Clever cenovku. Uvidíme, na jazdu sa určite teším. 


Autor: Miro Vilím, Zdroj: Škoda