Ford Mustang GT Convertible TestČasopis RoadLife - predplatnéHonda Civic Sport Plus 1,5 VTEC TurboKTM 1090 Adventure TestDragon SkinÁno prosím!Volvo V90 CCMedveď zabil chodcaŠkoda Kodiaq TestBaby M2Mercedes-AMG GLC 43 CoupeAudi Q2 - untaggableEbajk TestVaše Portfolio
Úvod / Novinky / Aktuality / Škoda Octavia – Impérium vracia úder

Škoda Octavia – Impérium vracia úder

Jozef Kabaň dal Octavii novú štvorokú tvár a odišiel do BMW. Mnohí to vnímajú ako kanadský žartík  odchádzajúceho šéf dizajnéra a za mňa musím prisvedčiť, že nevidím jediný dôvod prečo takto zničiť pôvodný návrh (na ktorý som si tiež musel chvíľu zvykať). Škoda sa zrejme spoliehala na to, že  ich bestseller sa bude predávať fantasticky, nech by aj predné svetlá boli rozdelené ako zložené oko vážky. Pokles predajov zrejme tak skoro nehrozí, pravdou však je, že predchádzajúci facelift  Octavie nebol prijatý s nadšením. Práve naopak, sklamanie a posmešky automobilke smerovali  nielen priaznivci a neprajníci, ale aj odborná verejnosť. Áno, skoro všetci tvrdia, že naživo vyzerá auto lepšie ako na produktových fotkách a áno, chápu, prečo Škoda pristúpila k takejto zmene, ale  pravda je taká, že toto je po dizajnovej stránke asi najnevydarenejší facelift, aký sa kedy uskutočnil.  

Škoda na negatívne reakcie v takej sile zareagovala obdobným spôsobom ako Porsche (ktoré vrátilo manuál do ikonickej GT3), ale výrazne rýchlejšie. Vypočula zákazníkov a vracia sa k pôvodnému dizajnu prednej časti auta a svetiel, ktoré budú za príplatok aj ako full LED. Bezo zmien  ostáva nový interiér a motorizácie, vrátane litrového trojvalca TSI a skvelého nového infotainmentu. Navigačný systém Columbus ako vrchol ponuky dostupný od výbavy Ambition vyššie má 9,2 palcovú uhlopriečku obrazovky, 64 GB flashovú pamäť a príplatkový LTE modul pre  vysokorýchlostný internet. S ohľadom na aktuálne trendy v oblasti vývoja motorov a technologickú náročnosť ďalšej zmeny nemôžeme očakávať zázraky a nakoniec, podarený interiér nie je potrebné meniť.  

Pre tých niekoľko zákazníkov, ktorým sa štvorica svetiel páčila, Škoda cez program svojho Originá lneho príslušenstva pripravila montážnu sadu na rozdelenie svetlometov nalepením akéhosi  farebne zladeného dielca. Horšie ako predchádzajúci facelift (viď foto pre porovnanie) to asi nebude  vyzerať.  



Nás v redakcii zaujíma predovšetkým model RS, ktorý najmä vo verzii RS230 urobil na Mareka  dojem a aj  k tejto verzii máme dobré správy. Škoda by ako odškodnenie za nepodarený facelift mala pre fanúšikov konečne pripraviť dlho očakávaný, skutočne ostrý model Clubsport. K dispozícii sú informácie  o výkone 265 koní, čisto mechanickom samosvore Quaife ATB, výlučne mechanickej prevodovke  a pneumatikách Michelin Pilot Cup 2. Verná tradícii áut s vysokou úžitkovou verziou má byť Clubsport k dispozícii aj vo verzii Combi. Veríme, že rovnako výborné správy vám budeme môcť prinášať každý deň.


Autor: Miro Vilím, Foto: Škoda