Ebajk TestŠkoda Octavia RS TDI 4x4SQ7 - King of The Urban JunglePríbeh žralokaImidž je všetkoEurópsky Mustang ...730d - Pani LimuzínaElektrické Leto s e-Golfom - prax a jazdné maniereDarwinov odkazThor na firemnej pártyŠach, ale nie MatClio - Vulgárny testAudi Q7 - Veľa auta, veľa radostiRS3 vs A45 AMGAntitest CTR 2016Päsť na oko!Renault Mégane GT - Mirove Áno!Čaro PriestorRange Rover Evoque TestKevin EspaceElektrické leto s nami!Nejem, nepijem, zo vzduchu žijem!
Úvod / Novinky / Aktuality / Volkswagen na autosalóne v BA

Volkswagen na autosalóne v BA

Porsche Slovakia, autorizovaný importér značky Volkswagen, bude mať opäť aj v tomto roku jednu z najväčších expozícií na bratislavskom aprílovom autosalóne.  Značka Volkswagen tu predstaví šesť slovenských premiér.

Expozícia vyhradená pre značky Volkswagen osobné automobily a Volkswagen úžitkové automobily na bratislavskom autosalóne (8. – 13. apríla 2014) bude tradične situovaná v hale B0. Na výstavnej ploche 1315 m2 importér vystaví 24 osobných a ľahkých úžitkových  automobilov (21 + 3) značky Volkswagen. 

Modernizovaný Volkswagen Polo prichádza pre rok 2014 s osvieženým vonkajším vzhľadom, ktorý úspešnému malému automobilu dodáva „dospelejší“ a ušľachtilejší vzhľad. Polo je na výber so širokou škálou benzínových motorov siahajúcich od trojvalca 1.0 v dvoch výkonových verziách so 44 a 55 kW (60 a 75 k) po štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 141 kW (192 k) vybavený kombinovaným prepĺňaním turbo plus mechanický kompresor, vyhradený pre špičkovú verziu GTI. Naftovú alternatívu predstavuje nový trojvalec 1.4 TDI v dvoch modifikáciách s výkonmi s 55 a 66kW (75 a 90k). Z nich druhá v poradí vyniká priemernou spotrebou iba 3,2 l/100 km. Z technických prvkov na želanie jedinečných v triede malých automobilov si zmienku zaslúži napr. podvozok Sport Select vybavený tlmičmi pruženia s elektronickou reguláciou charakteristiky alebo reflektory vytvorené kompletne zo svietiacich diód LED. Najmodernejšie systémy infotainmentu disponujú napríklad aj funkciou Mirror LinkTM, umožňujúcou integrovať vodičov smartfón do vozidla a využívať jeho rozličné funkcie, vrátane mobilného internetu.

Pre zákazníkov hľadajúcich veľký priestor v kompaktnom formáte je určený nový Golf Sportsvan. Športovo ladený nástupca obľúbeného modelu Golf Plus poskytuje pri nepatrne väčšej dĺžke ako Golf (+ 8 cm) vďaka vyššej karosérii s predĺženým rázvorom výrazne väčší vnútorný priestor kabíny. Tri samostatné zadné sedadlá sa dajú pozdĺžne posúvať o 18 cm a sklápať, základný objem batožinového priestoru 500 dm3 sa dá ich sklopením zväčšiť na vyše trojnásobok. Ponuka motorov spočiatku obsahuje benzínový motor 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a dva turbodiesle 1.6 TDI a 2.0 TDI s výkonmi 81 a 110 kW (110 a 150 k). S výnimkou základného motora TDI je prevodovka štandardne 6-stupňová manuálna. Na želanie sa montuje 7-stupňová prevodovka DSG s dvojitou spojkou. Neskôr bude nasledovať motor 1.2 TSI s výkonom 77 kW (105 k). Ponuka vybavenia na želanie aj tu obsahuje najmodernejšie asistenčné systémy a multimediálne prvky. 



Najvýkonnejším členom rodiny Golf všetkých čias je nový Golf R. Oproti svojmu generačnému predchodcovi má motor 2.0 TSI s výkonom zvýšeným na 221 kW (300 k). Temperamentný štvorvalec sa štandardne kombinuje so 6-stupňovou prevodovkou DSG s dvoma spojkami a systémom stáleho pohonu všetkých kolies 4MOTION najnovšej generácie. Super-Golf pri tom navonok vystupuje pomerne nenápadne, potenciál skrývajúci sa pod kapotou na prvý pohľad navonok prezrádza iba zmenený predný nárazník, štyri koncovky výfuku v zadnom difúzore, nadstavce prahov a spojler na zadnej hrane strechy. Štandardné 18-palcové disky z ľahkej zliatiny sú obuté do pneumatík 225/40 R 18, na želanie sa montujú 19-palcové kolesá. Golf R dokáže vyšprintovať z miesta na tempo 100 km/h za 5,1 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h.

Pred 40 rokmi sa Volkswagen chystal v Nemecku ukončiť výrobu legendárneho modelu „Chrobák“ (Käfer) so vzduchom chladeným motorom vzadu. Jeho štafetu mal nezvratne prevziať model najmodernejšej dizajnovej a technickej koncepcie – Golf prvej generácie.V tom období vzniklo niekoľko zvláštnych modelových verzií na báze posledného evolučného stupňa pôvodného Chrobáka s typovým označením 1303. Jedným z nich bol v roku 1973 tzv. „žlto-čierny závoďák“ (Gelb-Schwarze Renner, skrátene GSR), ktorý nápadným žltým lakovaním karosérie v kombinácii s matne čiernymi kapotami pripomínal športové úspechy modelu, predovšetkým v automobilových súťažiach. Ako spomienku naň Volkswagen v uplynulom roku predstavil verziu GSR na báze modelu Beetle aktuálnej generácie. 



Beetle GSR má štandardne dvojfarebné lakovanie v kombinácii žltej farby „saturn“ a čiernej, 19-palcové kolesá a špecifické športové doplnky R-Line na karosérii i v interiéri. Motor 2.0 TSI s výkonom 155 kW (210 k), ktorý sa môže kombinovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 6-stupňovou prevodovkou DSG, má viac ako štvornásobne vyšší výkon oproti historickému vzoru. Rovnaká zostala limitovaná výrobná séria 3500 kusov.

Golf GTI je zakladateľom kategórie športových kompaktov typu „hot hatch“. Na bratislavskom autosalóne si návštevníci budú môcť urobiť malú retrospektívu vývoja v tejto oblasti za takmer štyri uplynulé desaťročia porovnaním modelu Golf GTI z roku 1978 a aktuálneho modelu 7. generácie Golf GTI Performance, poháňaného motorom 2.0 TSI s výkonom 169 kW (230 k).

V minulom roku Volkswagen odštartoval novú éru spustením sériovej výroby prvého modelu poháňaného výlučne elektrickou energiou z akumulátorovej batérie, ktorý neprodukuje nijaké  lokálne emisie. Nový e-up! sa pre všetky svetové trhy vyrába v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia. Inovatívne pohonné ústrojenstvo je do malého automobilu integrované tak, že nijako negatívne neovplyvňuje využiteľnosť vnútorného priestoru kabíny alebo batožinového priestoru, aj bezpečnosť overená v nezávislých testoch je na rovnako vysokej úrovni ako u benzínových súrodencov. Malý automobil poháňa elektromotor s výkonom 60 kW (v prepočte 82 k) umiestnený vpredu spolu s riadiacou elektronikou. Zdrojom energie je lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 18,7 kWh uložená pod zadnými sedadlami a podlahou batožinového priestoru. V optimálnych podmienkach umožňuje dojazd 180 km a z bežnej elektrickej siete v domácnosti sa dá úplne dobiť za 6 - 10 hodín. V záujme šetrenia energie je maximálna rýchlosť limitovaná na 130 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 12,4 sekundy. Bohaté sériové vybavenie malého elektromobilu, ktorý má výlučne päťdverovú karosériu, obsahuje napr. elektrický posilňovač riadenia, klimatizáciu a informačný/navigačný systém.


Zdroj: Volkswagen