ZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeShooting BrakeOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSV ako...
Úvod / Novinky / Audi SQ7 a Audi SQ8 2020 – Nové benzínové motory

Audi SQ7 a Audi SQ8 2020 – Nové benzínové motory

Veľké prémiové SUV a silné naftové motory dávajú v Európe zmysel, viac ako čokoľvek iné to potvrdzujú ich predajné podiely. Ak mal niekto výhrady voči európskemu použitiu naftových motorov v „S“ modeloch S4, S5 a S6, snáď nikomu nevadilo, že SQ7 a SQ8 pod kapotami bije naftové srdce. 

Dôvod je veľmi jednoduchý. Vidlicový osemvalec 4,0 TDI s objemom štyroch litrov produkuje vďaka dvom turbodúchadlám a elektrickému kompresoru výkon 435 koní a mamutí krútiaci moment 900 Nm v rozsahu 1.250 až 3.250 otáčok za minútu. Dynamické parametre ako zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximálna rýchlosť elektronicky limitovaná na 250 km/h, ako aj vďaka elektrickému kompresoru takmer okamžitá odozva na povely akcelerátora presviedčajú, že aj nafta si označenie „S“ zaslúži. O to viac, keď naftový osemvalec má charakteru na rozdávanie a jeho výskyt je v tejto konfigurácii aj v rámci prémiovej triedy jedinečný.

Audi však ponuku pre SQ7 a SQ8 dopĺňa o motorizáciu, ktorá urobí veľkú radosť aj milovníkom benzínu. Od jesene tohto roku bude dostupný aj motor 4,0 TFSI s výkonom 507 koní a silou 770 Nm. Šprint z nuly na 100 km/h vybavia benzínové SQ7 a SQ8 za 4,1 sekundy, pružné zrýchlenie z 80 km/h na 120 km/h trvá len 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je rovnako ako v prípade nafty elektronicky obmedzená na 250 km/h. 



Spotreba sa má pohybovať na úrovni dvanástich litrov, vďaka systému deaktivácie 4 valcov pri nízkej záťaži motora. Okrem technológie „cylinder on demand“ (COD) ponúka nový motor 4,0 TFSI dve twin-scroll turbá, ktoré redukujú spätný tlak a zabezpečujú lepšie plnenie spaľovacích komôr. Pre skrátenie dráh potrubí sú umiestnené v strede motora, ktorého jednotlivé rady valcov zvierajú uhol 90 stupňov. Vo výfukovom potrubí sú dve klapky modulujúce zvuk benzínového osemvalca.



Permanentný prenos výkonu na všetky štyri kolesá zabezpečuje osemstupňová automatická prevodovka Tiptronic s pomocou zadného športového (samosvorného) diferenciálu. 



Podvozok modelov SQ7 a SQ8 je štandardne vybavený adaptívnym vzduchovým podvozkom a riadením všetkých štyroch kolies. V nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú až v uhle 5 stupňov do opačného smeru ako predná náprava, čo zvyšuje agilitu a redukuje priestor potrebný na otáčanie. Od rýchlosti 60 km/h a vyššie sa zadné kolesá natáčajú v rovnakom smere ako tie predné, čo zvyšuje stabilitu pri zmene smeru vo vysokých rýchlostiach.



K minimalizácii náklonov karosérie pri dynamickej jazde prispieva elektromechanické aktívne stabilizátory. K dispozícii je aj sedem jazdných profilov comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad, offroad a individual.



Audi SQ7 štandardne obúva pneumatiky s priemerom 20 palcov, za príplatok sú k dispozícii disky až do priemeru 22 palcov. Audi SQ8 má v základe disky s priemerom 21 palcov, priplatiť sa dá až do rozmeru 23 palcov.



O krotenie výkonu sa starajú bohato dimenzované brzdy, ktoré majú na prednej náprave priemer 400 milimetrov, na želanie sú k dispozícii karbon-keramické brzdy pre obidve nápravy.



S príchodom nových motorov dochádza aj k novinkám v infotainmente, konektivite a asistenčných systémoch, ktoré majú uľahčiť jazdu, ale aj parkovanie.



Predaj je naplánovaný na začiatok jesene, nemecké ceny začínajú na sume 93.287,40 EUR za SQ7, resp. 101.085,72 EUR za SQ8. Rovnaké cenníkové ceny platia aj pre naftové osemvalce, takže otázku výberu obstarávacia cena nebude ovplyvňovať.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Audi  

Advertisement