E-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéBaby RaptorCompetitionMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSBaby AMGV ako...Ceed GTFocus ST
Úvod / Novinky / BMW ALPINA XB7 - Najsilnejšia sedma

BMW ALPINA XB7 - Najsilnejšia sedma

Niektorých vecí sa nedočkáme, iné si svoju cestu nájdu. BMW medzičasom ponúka svoje najsilnejšie písmeno aj pre modely radu X (X3 M, X4 M, X5 M a X6 M), pre modely sedmičkových radov však nie a ani to neplánuje. 

Perfektné predpoklady pre automobilku ALPINA, aby podobne ako pri BMW radu 5 ponúkla niečo viac. Po takmer utajenom eMkovom kombíku (B5 Bi-Turbo Touring s výkonom 608 koní) predstavuje vlajkové SUV ALPINA XB7.

S výkonom 621 koní pri 5.500 – 6.600 ot/min. a silou 800 Nm v rozpätí od 2.000 do 5.000 ot/min. ide o vôbec najsilnejší model v ponuke automobilky z Buchloe a najsilnejšiu sedmičku vôbec. 

Pohon zabezpečuje známy vidlicový osemvalec s objemom 4,4 litra prepĺňaný dvomi twin-scroll turbodúchadlami, ktorých turbíny majú priemer 54 milimetrov a optimalizovaným chladiacim systémom. 

Oproti motoru známemu napríklad z modelu BMW X7 M50i má dva ďalšie chladiče, zväčšený chladič oleja v prevodovke a špecifické medzichladiče.

Novinkou je aj športový výfukový systém so štvoricou výfukových koncoviek. Vďaka systému klapiek poskytuje dva režimy: Comfort a Sport. 



Prenos výkonu na všetky štyri kolesá zabezpečuje športová osemstupňová automatická prevodovka 8HP76 špeciálne odladená pre dokonalú spoluprácu s novým motorom. Manuálna zmena prevodov je namiesto pádiel pod volantom riešená už klasickými tlačidlami SWITCH-TRONIC nachádzajúcimi sa na zadnej strane volantu. 



Popri pohonu všetkých kolies xDrive je zadná náprava vybavená elektronicky ovládaným zadným samosvorným diferenciálom, ktorý zlepšuje trakciu v závislosti od adhéznych podmienok a je optimalizovaný pre dynamickú jazdu.    



Vzduchové odpruženie na oboch nápravách poskytuje excelentný komfort a v závislosti na zvolenom jazdnom režime aj vysokú jazdnú dynamiku. Výškové nastavenie v rozpätí 40 milimetrov je závislé od aktuálnej rýchlosti. V režime Sport alebo pri rýchlostiach nad 160 km/h klesá o 20 milimetrov oproti štandardnej úrovni, pri rýchlostiach nad 250 km/h alebo v režime Sport+ klesá o ďalších 20 milimetrov. So zníženou svetlou výškou sa zväčšuje aj negatívny odklon kolies, čím sa zlepšuje stabilita auta pri vysokých rýchlostiach alebo dynamickej jazde.  Naopak, v rýchlostiach do 30 km/h môže byť svetá výška zvýšená až o 40 milimetrov.



Napriek pohotovostnej hmotnosti 2.655 kg (EU) zrýchľuje XB7 z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a maximálna rýchlosť je limitovaná na 290 km/h. 



O spomalenie sa starajú štvorpiestikové brzdy Brembo s rozmerom 395x36 mm vpredu a 398x28  mm vzadu (za príplatok sú k dispozícii vysokovýkonné brzdy v vŕtanými kotúčmi). Brzdy sa ukrývajú za štandardnými 21 palcovými kolesami ALPINA DYNAMIC obúvajúcimi vysokovýkonné alebo na želanie celoročné pneumatiky s rozmerom 285/45 R21. 



Ako opcia sú k dispozícii kované 23 palcové disky ALPNA CLASSIC v ikonickom 20 lúčovom dizajne. Napriek ich veľkosti ušetria na hmotnosti až 12,7 kg (na celé auto). Pneumatiky majú v takom prípade rozmer 285/35 ZR23 vpredu a 325/30 ZR 23 vzadu. 



Exteriérový dizajn je dopĺňa špecifický predný nárazník so spojlerom s menom výrobcu. 



Novodobý BMW interiér je zušľachtený klasickými ALPINA ingredienciami ako je typické modrozelené prešívanie, modré podsvietenie prístrojového štítu, plaketa s označením modelu alebo logo automobilky obsiahnuté v kryštálovom ovládači iDrive systému.



Rovnako ako BMW X7 môže byť aj ALPINA XB7 konfigurovaná v šesťmiestnom alebo sedemmiestnom vyhotovení.    



Základná cena začína v Nemecku na sume 155.200,- EUR.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: ALPINA 

Advertisement