ZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeShooting BrakeOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSV ako...
Úvod / Novinky / Ford Bronco 2021 – Návrat divokého koníka

Ford Bronco 2021 – Návrat divokého koníka

Ford oživuje svoju offroadovú legendu a oficiálne predstavuje úplne novú generáciu modelu známeho pod prezývkou G.O.A.T. Na rozdiel od módnych SUV je nové Bronco postavené za účelom poskytnúť čo najlepšie schopnosti mimo spevnených ciest, nielen priechodnosťou, ale aj trvanlivosťou.

Popri klasickej dvojdverovej variante prvýkrát pribudli dva štvordverové modely, jeden z nich s prívlastkom Sport sa najviac približuje súčasnému trendu SUV, „dvojdverák“ a „štvordverák“ sú plnohodnotné offorady, ktoré dokážu zhodiť dvere a strešné panely.

Ford tvrdí, že Bronco spája odolnosť série F s duchom výkonu, ktorý je typický pre Mustang a vďaka zoznamu továrenských úprav, ktorý obsahuje viac ako 200 položiek dokáže odpovedať na každú individuálnu požiadavku dobrodruhov.

K dispozícii sú dva rôzne systémy pohonu všetkých štyroch kolies, základný a pokročilý. Jednoduchší z nich používa dvojstupňovú elektronickú redukciu, ten pokročilejší príplatkový má elektromechanický systém, pridávajúci automatiku umožňujúci voľbu medzi jazdnými režimami 2H a 4H. 

Vzadu je pevná náprava Dana 44 AdvanTEK a vpredu nezávislé zavesenie Dana AdvanTEK, obidve dostupné aj s elektronickými uzávierkami Spicer Performa-TraK. Zaujímavým prvkom je semiautomatický hydraulický stabilizátor, ktorý je možné "rozpojiť" pre zvýšenie indexu kríženia prednej nápravy.



Tlmiče od Bilsteinu majú hydraulické dorazy a vo verzii Badlands majú dĺžku zdvihu 240 mm vpredu a 261 mm vzadu.  

Prenos výkonu dokáže vodič optimalizovať voličom jazdných režimov, ktorý obsahuje okrem režimu Normal, Eco, Sport, Slippery aj režim Sand, Baja, Muds/Ruts a Rock Crawl, všetky sú známe aj z európskeho Raptora, ktorého test nájdete TU.



Novinkou v segmente je Trail Toolbox, ktorý prináša nové technológie pre jazdu v teréne ako je Trail Control, teda tempomat pre jazdu nízkymi rýchlosťami v teréne, Trail Turn Assist, ktorý pomocou torque vectoringu pomáha zmenšiť polomer otáčania a Trail One-Pedal Drive, teda ovládanie pohybu auta len prostredníctvom akcelerátora pre plynulejšiu jazdu na skalách.



Novinkou v segmente je Trail Toolbox, ktorý prináša nové technológie pre jazdu v teréne ako je Trail Control, teda tempomat pre jazdu nízkymi rýchlosťami v teréne, Trail Turn Assist, ktorý pomocou torque vectoringu pomáha zmenšiť polomer otáčania a Trail One-Pedal Drive, teda ovládanie pohybu auta len prostredníctvom akcelerátora pre plynulejšiu jazdu na skalách.



Svetlá výška nového Bronca je 29 centimetrov, prechodový uhol má hodnotu 29 stupňov, zadný nájazdový uhol 37,2 stupňa a predný nájazdový uhol je dokonca 43,2 stupňa. Hĺbka brodenia je 85 centimetrov. Tieto hodnoty platia pre príplatkové 35 palcové obutie, ktoré dostanete priamo od Fordu.





Pohon zabezpečuje radový štvorvalec s objemom 2,3 litra a výkonom 270 koní (420 Nm) kombinovaný so sedemstupňovou manuálnou prevodovkou alebo 2,7 litrový vidlicový šesťvalec s výkonom 310 koní a silou 542 Nm dostupný s automatickou 10-stupňovou prevodovkou, ktorá je pre štvorvalec za príplatok.



Bronco sa na scénu a výrobné linky vráti začiatkom roku 2021 a prvé autá sa k zákazníkom dostanú na jar budúceho roku. Dostane sa Bronco do Európy? Bol by som veľmi príjemne prekvapený, podľa slovenského Fordu sa uvažuje o importe Fordu Bronco Sport aj do Európy.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Ford  

Advertisement