E-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéBaby RaptorCompetitionMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSBaby AMGV ako...Ceed GTFocus ST
Úvod / Novinky / Ford Kuga 2020 – Poznáme slovenské ceny

Ford Kuga 2020 – Poznáme slovenské ceny

Ford Kuga prichádza aj na slovenský trh, ako model First Edition s cenami začínajúcimi na sume 22.990,- EUR, zárukou 5 rokov a servisom na 5 rokov zdarma. 

Základná cena platí pre benzínový motor 1,5 EcoBoost s výkonom 120 koní a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Silnejší motor 1,5 EcoBoost s výkonom 150 koní a rovnakou prevodovkou je o presných 1.000,- EUR drahší, ak priložíte ďalších tisíc euro, za 24.990,- EUR môžete mať najlacnejší naftový model 1,5 TDCi EcoBlue s výkonom 120 koní a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. 

Zvýhodnené modely First Edition sú k dispozícii aj ako ST Line s cenami od 26.990,- EUR za silnejšiu benzínovú 1,5ku. Pre ST-Line sú k dispozícii aj najvýkonnejšie motory, naftový 2,0 TDCi EcoBlue s automatickou osemstupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies s cenou od 34.990,- EUR a plug-in hybridný 2,5 Duratec PHEV s výkonom 225 koní a CVT prevodovkou začínajúci na sume 35.990,- EUR.

Nový Ford Kuga prináša svieži, dynamický dizajn, ale aj veľkorysú ponuku priestoru a jeho variabilitu, dosiahnutú okrem iného sedadlami v druhom rade posuvnými v rozpätí 15 centimetrov. Nová architektúra pomohla znížiť hmotnosť až o 80 kg oproti predchodcovi. 

Nová Kuga je o 44 mm širšia a o 89 mm dlhšia ako predchádzajúci model, zatiaľ čo rázvor sa predĺžil o 20 mm. Vo vnútri sa to prejavilo vo väčšom priestore pre ramená cestujúcich, väčšej šírke vo výške bedier a hlavy pre cestujúcich vpredu a vzadu, pritom celková výška je v porovnaní s predchádzajúcim modelom o 6 mm nižšia.

Pre pasažierov na zadných sedadlách sú po prvýkrát k dispozícii vyhrievané krajné sedadlá. Celý druhý rad sedadiel je možné posunúť dozadu a vytvoriť najväčší priestor pre nohy v zadnej časti vo svojej triede na úrovni 1 035 mm, prípadne ho posunúť dopredu a vytvoriť batožinový priestor s najväčším objemom vo svojej triede na úrovni 645 litrov. Funkcia uvoľnenia na diaľku umožňuje jednoduché sklopenie operadiel v druhom rade.

Kuga je najpredávanejšie SUV značky Ford v Európe a po modeloch Fiesta a Focus ide o tretí najpredávanejší model Ford v európskom regióne. Zákazníci si v roku 2019 kúpili 161 400 modelov Kuga, čo je nárast takmer o 5 percent, ktorý prispel k minuloročnému nárastu predaja SUV modelov Ford o viac ako 6 percent. Nový model má ambíciu nadviazať na predajné úspechy predchodcu.

Základné stupne výbavy prinášajú modely Kuga Titanium, športovú Kuga ST Line (červené auto) a luxusnú verziu Kuga Vignale (biele auto).


                      
Nová Kuga ponúka ešte intuitívnejšie pohodlie a funkcie asistencie vodičovi vrátane zabudovaného modemu FordPass Connect, ktorý pomáha majiteľom lepšie ovládať svoj model Kuga Plug-In Hybrid s novými elektrifikovanými funkciami ovládateľnými pomocou aplikácie FordPass



Medzi ďalšie sofistikované technológie patrí bezdrôtová nabíjacia podložka a systém informácií a zábavy Ford SYNC 3 podporovaný centrálnou dotykovou obrazovkou s uhlopriečkou 8 palcov. Prémiový audiosystém B&O prináša vysokokvalitný zvukový zážitok. Nový 12,3-palcový LCD displej na paneli prístrojov s voľnými tvarmi ako novinka v odvetví zobrazuje farby „true colour“, takže informácie sú intuitívnejšie a ľahšie čitateľné.



Nové technológie Stop & Go, systém rozpoznávania dopravných značiek a systém udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu pomáhajú vodičom pri jazde v hustej, často zastavujúcej aj diaľničnej premávke s väčšou istotou ako kedykoľvek predtým. S prediktívnym systémom osvetlenia zákrut a osvetlenia podľa značiek budú vodiči vidieť potme jasnejšie. S technológiou projekčného displeja môže vodič sledovať cestu pred vozidlom a aktívny parkovací asistent 2 umožňuje plne automatizované parkovacie manévre stlačením tlačidla.



Široká paleta pohonných jednotiek zahŕňa osvedčené naftové a benzínové motory, prvýkrát je k dispozícii aj plug-in hybridná verzia a hybrid.

Kuga Plug-In Hybrid: Výkonovo rozdelená architektúra kombinuje 2,5-litrový štvorvalcový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle, elektromotor a generátor a lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 14,4 kWh, takže celkový výkon dosahuje 225 koní. Kuga Plug-In Hybrid má dojazd v čisto elektrickom režime 72 km (podľa NEDC), resp 56 km (podľa WLTP), spotrebu paliva od 1,2 l/100 km (podľa NEDC), resp. od 1,4 l/100 km (podľa WLTP) a emisie CO2 od 26 g/km (podľa NEDC), resp. od 32 g/km (podľa WLTP).



Akumulátor je možné nabíjať cez nabíjací konektor v prednom blatníku. Počas jazdy sa automaticky nabíja pomocou technológie rekuperačného nabíjania, pri ktorom sa využíva kinetická energia, ktorá by sa normálne stratila počas brzdenia. Úplné nabitie akumulátora z externého napájacieho zdroja s napätím 230 V bude trvať menej ako 6 hodín.



Vodič si môže vybrať, kedy a ako využiť energiu z akumulátora: pomocou režimov EV Auto, EV Now, EV Later a EV Charge. Keď sa akumulátor takmer úplne vybije, Kuga sa automaticky prepne do režimu EV Auto – výkon zážihového motora bude podporovať elektromotor pomocou rekuperovanej energie, čím sa zaistí optimálna spotreba paliva.



Kuga EcoBlue Hybrid: Úplne nový model Kuga EcoBlue Hybrid poháňa zdokonalený 2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue s výkonom 150 koní, technológia mild hybrid využíva integrovaný štartér/generátor poháňaný remeňom, ktorý nahradí štandardný alternátor, čo umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie počas spomaľovania vozidla a nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora. Systém BISG funguje aj ako elektromotor, ktorý využíva uloženú energiu na zvýšenie krútiaceho momentu motora pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na chod elektrického príslušenstva vozidla.



48-voltový systém taktiež umožňuje, aby technológia automatického vypínania a štartovania motora v novom modeli Kuga fungovala vo viacerých situáciách pre ešte väčšiu úsporu paliva, čo prispieva k emisiám CO2 na úrovni od 111 g/km podľa NEDC (od 132 g/km podľa WLTP) a spotrebe paliva od 4,3 l/100 km podľa NEDC (od 5,0 l/100 km podľa WLTP).

Kuga Hybrid využíva samonabíjaciu plnehybridnú pohonnú jednotku, ktorá umožňuje čisto elektrickú jazdu a kombinuje 2,5-litrový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle, elektromotor, generátor; lítiovo-iónový akumulátor a automatickú prevodovku s funkciou rozdeľovania výkonu, vyvinutú spoločnosťou Ford. Kuga Hybrid bude k dispozícii s pohonom predných kolies a inteligentným pohonom všetkých kolies Ford. Očakávaná spotreba paliva bude na úrovni od 5,6 l/100 km a emisie CO2 od 130 g/km.

Kuga EcoBlue: 2,0?litrový motor EcoBlue s výkonom 190 koní má spotrebu paliva od 4,8 l/100 km podľa NEDC (od 5,9 l/100 km podľa WLTP) a emisie CO2 od 127 g/km podľa NEDC (od 155 g/km podľa WLTP). 

1,5-litrový motor EcoBlue má výkon 120 koní a spotrebu paliva na úrovni od 4,2 l/100 km podľa NEDC (od 5,1 l/100 km podľa WLTP) a emisie CO2 od 109 g/km podľa NEDC (od 133 g/km podľa WLTP). 

Kuga EcoBoost: 1,5-litrový motor Ford EcoBoost má výkon 120 a 150 koní a spotrebu paliva na úrovni od 5,5 l/100 km podľa NEDC (od 6,6 l/100 km podľa WLTP) a emisie CO2 od 125 g/km podľa NEDC (od 150 g/km podľa WLTP). Motor ako prvý trojvalec v segmente využíva systém deaktivácie jedného z valcov. Systém dokáže automaticky vypnúť jeden z valcov motora za podmienok, kedy nie je potrebný plný výkon, napríklad pri jazde zotrvačnosťou alebo pri jazde s ľahkou nohou na plyne. Technológia vypínania valca dokáže deaktivovať alebo opätovne aktivovať jeden valec za 14 milisekúnd.



Základnou prevodovkou je šesťstupňový manuál, pre výkonnejšie verzie je k dispozícii aj automatická osemstupňová prevodovka. Hybridné verzie využívajú prevodovku CVT.



Kuga tiež po prvýkrát ponúka voliteľnú technológiu jazdných režimov, ktorá umožňuje vodičom nastaviť odozvu na stlačenie plynového pedála, tuhosť riadenia a kontrolu trakcie, plus načasovanie radenia pre modely s automatickou prevodovkou, aby reakcie a výkon zodpovedali na scenárom jazdy.

Popri režimoch Normal, Sport a Eco je k dispozícii režim Slippery, s ktorým budú mať vodiči vyššiu dôveru na povrchoch so zníženou priľnavosťou, ako je sneh a ľad. Režim Deep Snow/Sand pomáha udržiavať hybnosť vozidla na mäkkých, deformovateľných povrchoch.

Cenník First Edition nájdete TU a cenník štandardných modelov TU.

Zdroj: Ford, Spracoval: Miro Vilím
Advertisement