E-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéBaby RaptorCompetitionMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSBaby AMGV ako...Ceed GTFocus ST
Úvod / Novinky / Hyundai i20 N – Prvé oficiálne informácie

Hyundai i20 N – Prvé oficiálne informácie

Tento rok bude z pohľadu divízie N od Hyundaiu bohatý na novinky. Okrem faceliftu päťdverového hatchbacku i30 N, ktorý prinesie aj novú dvojspojkovú prevodovku, sa aj v Európe dočkáme ďalšieho plnokrvného eNka. 

Ak zohľadníme aj americký Veloster N, pôjde už o tretí model hrdo nesúci značku N. 

Hyundai Slovensko dnes oficiálne potvrdilo, že po obrovskom úspechu modelov i30 N a i30 Fastback N vyvíja Hyundai aj vysoko výkonnú verziu svojho najnovšieho európskeho modelu - úplne nového i20 N

Rovnako ako v prípade iných modelov N, aj i20 N bude pripravený na športovú jazdu na okruhu aj na bežnú, každodennú jazdu ulicami miest, hlavným cieľom vývoja je však priniesť radosť z jazdy aj do tohto segmentu.



Zatiaľ vieme od profesionálneho pretekára tímu Hyundai Motorsport WRC len strohé informácie. Thierry Neuville hovorí, že ide o „Veľmi zaujímavé auto. Veľmi precízne. Veľmi dobre ovládateľné, elektronické systémy pomáhajú vodičovi udržať nad vozidlom absolútnu kontrolu po celý čas. Motor točí veľmi pekne a zvuk je tiež veľmi zaujímavý.“

 

Prvé jazdné zábery na snehu neodhaľujú druh pohonu, ale aj s ohľadom na predchádzajúce vyjadrenia Alberta Biermanna o nepotrebnosti pohonu všetkých kolies usudzujeme, že celý výkon motora s objemom 1,6 litra bude putovať len na kolesá prednej nápravy. Otázne zostáva použitie prevodovky, istý by mal byť šesťstupňový manuál, vylúčené nie je ani použitie novej dvojspojkovej prevodovky. V jednom momente na videu by som odradenie na vyššiu rýchlosť tipoval práve na automat.


Aké útržky informácií sa nám ešte podarilo odhaliť? Nové sedačky majú integrovanú opierku hlavy a pneumatiky Michelin Pilot Alpin 5, na ktorých bolo auto testované, majú rozmer 215/40 R18. 

Konkurentom pre i20 N bude predovšetkým Ford Fiesta a Volkswagen Polo GTI, pretože hoci i20 N odkazuje na svoj obraz vo WRC, civilná verzia pohon všetkých kolies, s najväčšou pravdepodobnosťou, nedostane. Toyota GR Yaris tak zostane osamotená na pomyselnom tróne malých ostrých hatchov.  



Okrem i20 N testoval Hyundai v zimných podmienkach aj model i20 WRC a predovšetkým pojazdné laboratórium RM19. Jeho zadné kolesá poháňa dvojlitrový prepĺňaný motor s výkonom 390 koní a silou 475 Nm



V kuloároch sa hovorí o tom, že Hyundai pripravuje aj špecifické auto (tzv. „Halo Car“), ktoré by práve mohlo mať pohon zadných kolies a výkon na hranici štyristo koní. Ako by mohlo vyzerať? Pozrite sa na fotografiu, ktorú Hyundai zverejnil v rámci prezentácie svojho robotického exoskeletu VEX vážiaceho len 2,8 kg...



Doteraz zverejnené informácie zároveň nasvedčujú tomu, že ostrá verzia modelu Tucson zrejme skutočne príde až s novou generáciou.  

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Hyundai

Advertisement