Rally KucherenkoHore bezEvolúciaRocknRollaCUPRA PortfolioMercedes-Benz GLE CoupéShooting Brake 2Avantissimo!Shooting BrakeSEAT Tarraco FRPiaty elementAudi A6 PHEVRaptor AirlinesE-lienBMW X7 Mustang a MarilynCAPS LOCKKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Novinky / Hyundai KONA N – Do tretice, všetko fuN!

Hyundai KONA N – Do tretice, všetko fuN!

Nový rok nám začína optimisticky, predstavením prototypu tretieho ostrého eNka v Európe. Priznám sa, nevidel som ho prichádzať a o to väčším prekvapením nová KONA N je. 

Dizajn exteriéru je zatiaľ zahalený kamuflážou, ale už dnes môžeme vidieť mohutný predný nárazník s dodatočným „lipom“. Rovnako špecifické budú prahy a zadný nárazník ukrývajúci dve mohutné koncovky výfukov, každú na jednej strane. 

Druhým prekvapením, okrem samotnej ostrej Kony, je pre mňa oficiálna informácia o motorizácii. 

Hoci by som očakával menší motor známy z i20 N, teda motor s objemom 1,6 litra a výkonom 204 koní, KONA N dostane plnotučný dvojliter (2,0 T-GDi).

Aký bude mať výkon? Usudzujúc z poznávacej značky v jednom z videí to bude rovnaký výkon ako má k dispozícii Hyundai i30 N po facelifte.

Očakávame teda výkon 280 koní pri 5 200 ot./min. a maximálny krútiaci moment 392 Nm dostupný v rozpätí medzi 1 950 až 4 600 ot./min. 



Výkonný motor bude kombinovaný s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou N DCT, ktorá sa prvýkrát na európskom trhu objaví v omladenom i30 N. 



Malá ochutnávka v pohybe na tomto videu:


S ohľadom na použitú prevodovku predpokladáme, že aj v Hyundai KONA N bude mať k dispozícii všetky funkčné režimy, známe z modelu i30 N. 

N Grin Shift (NGS), ktorý na 20 sekúnd maximalizuje silu motora a prevodovky, čím prinesie maximálny výkon. Vodič aktivuje funkciu tlačidlom na volante a odpočítavanie zvyšného času dostupnosti funkcie sa objaví na prístrojovej doske. Pravdepodobne pôjde o obdobu funkcie overboost, ktorá krátkodobo zvýši maximum krútiaceho momentu.



N Power Shift (NPS) sa aktivuje pri zrýchľovaní s viac ako 90-percentným využitím výkonu. Pri radení smerom nahor potom nepríde k žiadnej strate pri prenose výkonu na kolesá. 

N Track Sense Shift (NTS) automaticky rozpozná podmienky ideálne pre dynamickú jazdu, napríklad na pretekárskom okruhu, a aktivuje sa automaticky. Pri voľbe správneho prevodového stupňa a času preradenia využíva moment optimálneho výkonu na rovnakej úrovni ako profesionálni pretekári.



Rovnako bude k dispozícii funkcia kontrolovaného rozjazdu, Launch Control.



Hyundai hovorí o modeli KONA N ako o prvom hot-SUV značky, ktoré bude dostatočne všestranné aj pre nespevnený povrch a zároveň bude poskytovať nielen svižnú, ale aj zábavnú jazdu. To všetko by mohlo znamenať, že nová KONA N bude prvým eNkom s pohonom všetkých kolies.   



Bližšie informácie a finálna podoba tretieho ostrého modelu N pre Európu budú nasledovať už čoskoro.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Hyundai