Shooting BrakeMadam M.Raptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéCompetitionMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSBaby AMGV ako...
Úvod / Novinky / Mercedes-AMG E 63 4MATIC plus – Vitamín E

Mercedes-AMG E 63 4MATIC plus – Vitamín E

Od čias legendárneho „Kladiva“ patria vysokovýkonné modely triedy E medzi ústredné modely značky AMG. Dnes predstavuje Mercedes-AMG facelift modelu E 63, ktorý má priniesť viac komfortu, výraznejší a modernejší dizajn a vylepšený interiér.

Dizajn vychádza z nedávneho modelového omladenia triedy E, centrálna maska chladiča dostala špecifickú výplň AMG, ktorú tvorí dvanásť vertikálnych lamiel. Nový predný a zadný nárazník majú redukovať aerodynamický vztlak. 

Predné blatníky boli rozšírené o 27 milimetrov, čím sa vytvoril priestor pre širšiu stopu a väčšie kolesá na prednej náprave.

Nový dizajn kolies v rozmere 19 palcov pre základný model a nové dvadsaťpalcové kolesá pre model S boli rovnako aerodynamicky optimalizované.  

Interiér dostal nový volant AMG Performance s integrovanými dotykovými ovládačmi s haptickou odozvou a ovládacími satelitmi pre vybrané dynamické funkcie. 

Nový je aj systém MBUX so špecifickými AMG funkciami a ukazovateľmi. Základný model má dve obrazovky s uhlopriečkou 10,25 palca, S-model má sériovo obrazovky s uhlopriečkou až 12,25 palca. 



Srdcom nového AMG je samozrejme motor, štvorlitrový biturbo osemvalec, ktorý poskytuje základný výkon 571 koní pri 5.750 až 6.500 otáčkach za minútu a silu 750 Nm v rozsahu 2.250 až 5.000 ot/min. Pre model S je výkon motora až 612 koní v rovnakom rozsahu otáčok ako pri základnom motore a sila 850 Nm je dostupná od 2.500 do 4.500 otáčok za min.



Prenos výkonu zabezpečuje prostredníctvom automatickej deväťstupňovej prevodovky AMG SPEEDSHIFT MCT, ktorá nahrádza klasický menič mokrou viackotúčovou spojkou plne variabilný pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+ s primárne poháňanou zadnou nápravou. Pre model S je k dispozícii Drift Mode, ktorý premení auto na čistú zadokolku a zostáva aktívny kým ho vodič nedeaktivuje, teda bez obmedzenia rýchlosti. 



Pre zlepšenie trakcie je zadná náprava vybavená elektronicky regulovaným zadným samosvorným diferenciálom.



O krotenie výkonu sa starajú brzdy s rozmerom kotúčov 360 x 36 mm a 6-piestikovými brzdičmi vpredu, vzadu sú jednopiestiky s kotúčmi 360x26 mm. Model S má vpredu kotúče s rozmerom 390x36 mm, za príplatok sú k dispozícii aj keramické brzdy s rozmerom 402x39 mm vpredu a 360x32 mm vzadu.



Dynamické parametre zodpovedajú výkonom, základný model v karosérii limuzíny zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, silnejší za 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 300 km/h pre oba modely, u základného modelu za príplatok. Kombi model má hodnoty zrýchlenia 3,6, resp. 3,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 290 km/h, u základného modelu opäť za príplatok.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes

Advertisement