Audi A6 PHEVSEAT Tarraco FRZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeShooting BrakeOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Novinky / Mercedes-Benz trieda S 2020 – Nová Sonderklasse sa predstavuje (vol. 2)

Mercedes-Benz trieda S 2020 – Nová Sonderklasse sa predstavuje (vol. 2)

Nová trieda S sa nám predstaví už v septembri, Mercedes už však začal s odhaľovaním jej techniky, ktorá má opäť nastaviť nové štandardy vo svojej triede. Vieme, že dizajn novej vlajkovej lode bude konzervatívny, bez zásadných dizajnových výstrelkov, nové štandardy má opäť priniesť predovšetkým technika pod kabátom.

Po predstavení nového systému MBUX a úplne novej, digitálnej, koncepcii ovládania prichádza druhá kapitola, ktorá predstavuje novinky v oblasti bezpečnosti a komfortu.

Airbagy pre pasažierov vzadu

Nová trieda S bude ako prvý automobil na svete vybavený airbagmi pre cestujúcich na zadných sedadlách, ktoré ich chránia v prípade čelného nárazu. Vyžadujú si úplne iný koncept ako v prípade predných airbagov. Napríklad pri aktivácii sa airbagy musia prispôsobiť aj detským sedačkám. V kombinácii s beltbagom, teda nafukovacím bezpečnostným pásom, predstavuje Trieda S nové bezpečnostné kritériá pre cestujúcich na zadných sedadlách. Rovnako bude k dispozícii stredový airbag medzi vodičom a spollujazdcom.

Mercedes-Benz vyvíja všetky bezpečnostné funkcie na základe poznatkov získaných z vlastného výskumu nehôd, ktorý spoločnosť vykonáva už viac ako 50 rokov. Filozofia „Real Life Safety“ často presahuje zákonné požiadavky na bezpečnosť - a tak prináša inovácie, ktoré významne zvyšujú bezpečnosť cestujúcich a ostatných účastníkov cestnej premávky. 



Zdvihnutie celého vozidla v prípade hroziaceho bočného nárazu

Jedným z príkladov na ceste k plne integrovanej bezpečnostnej koncepcii, v ktorej sa spájajú systémy aktívnej a pasívnej bezpečnosti, je rozšírenie funkcie PRE-SAFE® Impulse Side v novej Triede S. Táto funkcia využíva radarové senzory na identifikáciu bezprostredného bočného nárazu. 

Prvýkrát chráni cestujúcich nielen pomocou vzduchových vankúšov v sedadlách, ktoré posunú vodiča alebo spolujazdca na prednom sedadle smerom do stredu vozidla, ale tiež súčasným zdvihnutím celého vozidla pomocou podvozku E-ACTIVE BODY CONTROL až o 80 milimetrov, vďaka ktorému je náraz nasmerovaný na podlahu, teda tuhšie štruktúry vozidla. 



Nový podvozok s veľkým uhlom natáčania zadnej nápravy

Ďalšie možnosti aktívneho podvozka zlepšujú jazdné vlastnosti a handling novej triedy S na úplne novú úroveň. Viac ako 20 senzorov, päť viacjadrových procesorov a použitie kamier umožňuje plne aktívnemu podvozku postavenému na 48 Voltovom základe rýchlo reagovať na viaceré jazdné situácie. Systém 1000-krát za sekundu vyhodnocuje jazdnú situáciu a prispôsobujú každé koleso aktuálnym podmienkam, čím eliminuje náklony karosérie. 



V jazdnom programe COMFORT číta systém ROAD SURFACE SCAN pomocou stereo-kamier vozovku a prispôsobuje nastavenie podvozka na čo najvyšší komfort.

V jazdnom režime CURVE sa vozidlo aktívne nakláňa (položí) do zákruty, čím má zmenšiť odstredivé sily pôsobia na pasažierov za účelom zvýšenia komfortu pasažierov, najmä tých s citlivým žalúdkom.

Natáčanie zadnej nápravy

Natáčanie zadnej nápravy ako príplatková položka umožňuje natočenie zadných kolies až do 10 stupňov, čím má nielen podstatne zlepšiť manévrovanie pri malých rýchlostiach (zmenšenie priemeru zatáčania až o 2 metre), ale zároveň má zlepšiť stabilitu pri vysokých rýchlostiach. Od rýchlosti 60 km/h sa kolesá natáčajú nie protismerne, ale v smere natočenia predných kolies.  



Pre tých, ktorým by sa natáčanie nápravy až o 10 stupňov zdalo priveľa, k dispozícii je aj druhý systém natáčajúci zadné kolesá do 4,5 stupňa.



K dispozícii budú aj ďalšie bezpečnostné technológie, niektoré z nich rozširujú funkcie doterajších systémov, ako je napríklad funkcia sledovania mŕtveho uhla, ktorá upozorní cestujúcich na približujúcu sa prekážku, monitorovanie detských sedačiek a upozornenie na potrebu och pripútania, ale aj zlepšené funkcie autonómneho parkovania.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes

Advertisement