Avantissimo!Shooting BrakeSEAT Tarraco FRZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeAudi A6 PHEVOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 Mustang a MarilynM235i xDrive Gran CoupéCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Novinky / Nový Volkswagen Golf R – Najsilnejší Golf všetkých čias

Nový Volkswagen Golf R – Najsilnejší Golf všetkých čias

...sa predstaví už 4. novembra v svetovej premiére a už o deň na to začína jeho predpredaj. 

Volkswagen oficiálne potvrdil, že nový Golf R bude disponovať novým pohonom všetkých kolies umožňujúcim rozdelenie výkonu medzi jednotlivé kolesá zadnej nápravy. 

Pôjde teda o systém R-Performance Torque Vectoring Rear Axle Drive, ktorý tvoria dve viaclamelové spojky v olejovom kúpeli, každá má na starosti vlastné koleso. Ovládanie systému je elektromechanické. 

Ako sme sa dozvedeli na medzinárodnej prezentácii nového Tiguanu R, Golf by mohol dostať aj špecifický driftovací režim.

Riadenie pohonu všetkých kolies má na starosti manažment jazdnej dynamiky (Fahrdynamikmanager), ktorý spolupracuje s ďalšími podvozkovými systémami ako je elektronická uzávierka na prednej náprave (XDS) a adaptívny podvozok DCC. 

Novinka má ponúknuť nielen optimálnu trakciu a precízne jazdné vlastnosti, ale aj najvyššiu mieru agility. Cieľom vývoja bolo dosiahnutie maximálnej zábavy za volantom, na doteraz nepoznanej úrovni. 

Pohon zabezpečuje štvrtá evolúcia 2,0 litrového turbo motora EA 888, ktorá okrem iného disponuje technológiou vodou chladeného vedenia výfukových plynov do turbodúchadla. 

Aký bude mať výkon? Volkswagen v oficiálnej tlačovej správe tvrdí, že Golf R ôsmej generácie bude doposiaľ najsilnejším Golfom všetkých čias.



Predchodca aktuálneho eRka, model R32 na základe Golfu 4. generácie sa predstavil v roku 2002 a jeho atmosférický šesťvalcový motor s objemom 3,2 litra a výkonom 241 koní vďaka pohonu všetkých kolies umožňoval zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 6,6 sekundy. Jeho predaje trojnásobne prekročili očakávania automobilky. 



V roku 2003 dostal Golf R32 ako vôbec prvý Volkswagen dvojspojkovú prevodovku. 



V roku 2005 sa Golf R32 predstavil v kabáte piatej generácie etalónu svojej triedy. Jeho výkon bol 250 koní. Opäť bol k dispozícii ako troj- a päťdverový hatchback.





Na IAA 2009 sa predstavila nová generácia najrýchlejšieho Golfu s pohonom všetkých kolies, s výmenou doterajšieho atmosférického šesťvalca za prepĺňaný štvorvalec 2,0 TSI došlo aj k zmene označenia, z R32 sa stal Golf R. Výkon vzrástol na 270 koní. 





Popri klasickom hatchbacku s tromi a piatimi dverami sa na podvozku šiestej generácie Golfu predstavil Golf R Cabriolet, ktorý však mal poháňané len kolesá prednej nápravy a výlučne šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Jeho výkon bol 265 koní. 





V septembri 2013 sa predstavila štvrtá generácia Golfu R na základe Golfu 7, jej výkon prvýkrát dosiahol hranicu 300 koní. 





Prvý raz sa Golf R predstavuje aj ako Variant v praktickej verzii pre rodinu. 





Facelift štvrtej generácie Golfu R na krátky čas priniesol výkon 310 koní, ktorý sa v dôsledku prísnejších emisných predpisov vrátil na okrúhlych 300 koní. Výkon 310 koní mimochodom poskytoval aj limitovaný model GTI Clubsport S.



Volkswagen Golf R postavený na základe faceliftu siedmej generácie priniesol aj Performance opcie, vrátane lepších bŕzd, jeho maximálna rýchlosť vzrástla na 267 km/h (päťdverový hatchback), či dokonca 270 km/h pre model Variant. V hatchabacku sa objavuje aj príplatková výfuková sústava od Akrapoviča. 





Ak má byť nový Golf R najsilnejším Golfom všetkých čias, musí mať výkon viac ako 310 koní. Logickou odpoveďou na otázku „Koľko presne?“ je motor predstavený v Tiguane R. Najpravdepodobnejšie teda nový Golf R dostane motor s výkonom 320 koní. 

Podrobné predstavenie nového Golfu R vám prinesieme už 4. novembra 2020.   

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Volkswagen

Advertisement