Audi A6 PHEVSEAT Tarraco FRZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeShooting BrakeOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Novinky / Škoda Slavia Concept – Číslo sedem

Škoda Slavia Concept – Číslo sedem

Škoda predstavila nový koncept, ktorý postavilo 31 žiakov Stredného odborného učiliska Škoda Auto. Inšpiráciou siedmeho žiackeho konceptu bol nádherný športový prototyp Škoda 1100 OHC z roku 1957, ktorý Škoda koncipovala pre vytrvalostné závody. Vďaka svojej nízkej karosérii z laminátu vážilo auto len 550 kg a štvorvalcový motor s objemom 1,1 a výkonom 92 koní dokázal auto rozbehnúť na rýchlosť až 200 km/h (v závislosti na prevodoch). Meno Slavia sa prvýkrát v spojení so Škodou objavilo už v roku 1896, niesol ho... bicykel. 

Škoda Slavia vychádza z modelu Scala, jeho otvorenú karosériu postavili žiaci, s podporou svojich pedagógov a odborníkov z výroby, od prvého nákresu až po samostnú stavbu prototypu.  

Výrazný dizajn prednej časti dopĺňajú dve hranaté bubliny za sedadlami vodiča a spolujazdca ukončené veľkým prítlačným krídlom. Okrem upraveného predného a zadného nárazníka sú modifikované aj prahové lišty Scaly Monte Carlo, ktoré sú podsvietené farbami českej trikolóry. 

Osvetlený nápis Škoda plní zároveň funkciu brzdového a cúvacieho svetla. Plaketa s nápisom „DRIVE 125 YEARS“ na predných dverách je pripomienkou, že v roku 2020 oslavuje 125. výročie svojho založenia. 



Výrazným dizajnovým prvkom sú dvadsaťpalcové kolesá Xtreme zo Škody Kodiaq RS s pneumatikami Continental SportContact 6 s rozmerom 235/30 ZR20. Za kolesami sa ukrývajú kotúčové brzdy z Octavie RS. Biely lak má odtieň Crystal Blue, čierne kontrastné doplnky sú vo farbe Black Magic. 



Interiéru dominujú športové škrupinové sedadlá Sparco potiahnuté čiernou kožou s bielym kontrastným prešívaním, ktoré sa objavuje aj na ďalších miestach v interiéri. Deliaca prepážka je rovnako potiahnutá čiernou kožou, zdobia ju dva české levy akoby držiace basové reproduktory. Subwoofer má výkon 2250 W, ostatné reproduktor 320 W. Tlačová správa hovorí o tom, že do batožinového priestoru sa zmestia dva sklápacie elektrické skútre, predpokladajme však, že ide o kolobežky.  



Palubná doska, virtuálny kokpit a asistenčné systémy boli prevzaté zo sériovej Scaly, rovnako ako kompletná elektronika vrátane kabeláže a obidve nápravy. 



Dvojmiestny spider poháňa najsilnejší motor, ktorý má škoda pre model Scala k dispozícii, benzínový štvorvalec 1,5 TSI svoj výkon 150 koní prenáša na predné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. Škoda Slavia s dĺžkou 4.362 milimerov váži len 1210 kg a teda aj motor s výkonom 150 koní jej môže udeľovať slušnú dynamiku (hodnoty zrýchlenia a Vmax Škoda neudáva). 




Škoda 1100 OHC (inšpirácia pre Slaviu)

Rovnako ako doteraz, aj siedmy koncept žiakov Škody zostane len v jedinom prototype. Škoda. 

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Škoda

Advertisement