Avantissimo!Shooting BrakeSEAT Tarraco FRZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeAudi A6 PHEVOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 Mustang a MarilynM235i xDrive Gran CoupéCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Novinky / Volkswagen e-BULLI – Bus electrica

Volkswagen e-BULLI – Bus electrica

Volkswagen úžitkové vozidlá predstavuje štúdiu e-BULLI, ktorá spája kultový T1 Samba-Bus a aktuálny elektrický pohon. Tou najlepšou správou je, že nezostane len pri štúdii, eClassics bude ponúkať prestavby modelu T1, či dokonca kompletné elektrické busíky aj pre zákazníkov. 

Základom konceptu je dôkladne zreštaurovaný bus v prevedení samba z roku 1966, pohon zabezpečuje namiesto pôvodného štvorvalcového boxera s výkonom 44 koní elektromotor s výkonom 83 koní a silou 212 Nm, čo je viac ako dvojnásobok pôvodného motora (102 Nm). Ako je typické pre elektromotory, maximum krútiaceho momentu je dostupné okamžite.    

Prenos výkonu elektrického pohonu zabezpečuje prevodovka s jedným stupňom, ktorej radiaca páka je umiestnená medzi prednými sedadlami a ponúka stupne P,R,N,D a B. Tak ako sme zvyknutý z e-Golfa, stupeň B slúži na rekuperáciu elektrickej energie a slúži zároveň na spomaľovanie vozidla. Stupeň rekuperácie môže vodiť zvoliť podľa aktuálnej situácie. 

Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 130 km/h, oproti 105 km/h to je síce posun, ale ešte pár desiatok km/h naviac by bolo viac fajn.

Pohonné ústrojenstvo je rovnako ako v originálnom buse uložené vzadu a elektromotor poháňa zadné kolesá. Batéria má kapacitu 45 kWh a podobne ako v nových elektrických modeloch Volkswagenu ID.3 a budúcom ID.BUZZe je umiestnená uprostred v podlahe vozidla. Plne nabitá batéria má zabezpečovať dojazd viac ako 200 km.  



Nabíjanie batérie je možné nielen zo zdrojov striedavého prúdu (AC) s výkonmi od 2,3 kW po 22 kW, ale aj rýchlo-nabíjačkou CCS s výkonom až do 50 kW. V takom prípade trvá nabitie na 80 percent kapacity batérie 40 minút. 



Dvojnásobnému výkonu bol prispôsobený aj podvozok, tak predná, ako aj zadná náprava má viacprvkové zavesenie, nastaviteľné tlmiče a pruženie. Nové je aj riadenie a na všetkých kolesách sú kotúčové brzdy.



Dvojfarebné lakovanie štúdie tvoria farebné odtiene Energetic Orange Metallic a Golden Sand Metallic Matte. Novo interpretovaný dizajn dopĺňajú predné LED svetlomety a vzadu LED indikátory nabitia.



Osemmiestny interiér je inšpirovaný pôvodným modelom, avšak veľa prvkov je úplne nových. Nové sú všetky sedadlá vo farebnej kombinácii Saint Tropez / Saffrano Orange, podlaha je z masívneho dreva. 



Nový je aj tachometer s integrovaným displejom. V strope nad predným oknom je integrovaný tablet, ktorý môže zobrazovať aj mapové podklady a ďalšie funkcie. 



Samozrejmosťou je integrácia aplikácie „We Connect“, pomocou ktorej sú dostupné dáta o vozidle aj v mobilnom telefóne. Retrorádio obsahuje najmodernejšiu techniku, vrátane digitálneho tunera DAB+, Bluetoooth a USB pripojenia, súčasťou audia je aj subwoofer.



Spoločnosť eClassics GmbH & Co. KG, ktorá sa špecializuje na elektrické prestavby rôznych vozidiel a s Volkswagenom spolupracuje od roku 2019 ponúka prestavby modelu T1 za ceny od 64.900,- EUR, v ktorej sú zahrnuté aj nové nápravy. Podobné prestavby ponúka spoločnosť aj pre modely T2 a T3.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: VWN 

Advertisement