AfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUNBlack is backSport TurismoTechnokratLord of the RingHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrak
Úvod / RLU / Analýzy minulosti a priania pre automobilové značky na rok 2019 - časť piata

Analýzy minulosti a priania pre automobilové značky na rok 2019 - časť piata

Seat

Tarra ratata tata co. Seat vypálil do súperov celú dávku a postavil SUV-čko s menom pripomínajúcim nejaký druh mexického jedla, ale inak je to len slovná transformácia prístavného mesta v Katalánsku. Strieľala aj, dnes už samostatná značka Cupra (pre mňa Seat forever), s ostrou Atecou a konceptom Formentor (krásne auto ale znie ako plesnivý syr), ktorý vyzerá nenormálne. Neskôr nám ukázala zadok polonahá Terramar, slovo, ktoré pôsobí naozaj krásne a zmyselne. Škoda len, že to bolo falošné meno pre neskôr odhalený Formentor, ktorý mi stále „vonia“ ako spomínaný syr. Ja JU budem volať pôvodne a bude to moje malé tajomstvo. Prajem, si, aby za mnou raz prišla a týždeň zostala, ... Terramar.

 

Subaru

Ach moje nešťastné Subaru! Spojenie s touto značkou sprevádza v mojom živote mnoho nevypovedaných pocitov. Importér dáva na Slovensku veľmi malý priestor na komunikáciu a utápa sa vo vlastnej depresii, do ktorej občas zasvieti svetlo. Prajem slovenskému Subaru viac Slnka a radosti, pretože táto značka vyrába naozaj dobré autá. Naposledy prišla informácia že potrhali rekordy v predaji a % stúpajú. Absolútne čísla sú v porovnaní s mainstreamom krute nízke, ale Subaru pomaly rastie a mňa to naozaj teší. Napriek tomu, že dokopy nemajú vlastne nič nové. Stále je tu Outback, ktorý radí, aby ste žili sebavedome a teraz. Špeciálne rád mám Forester, ktorého Subaru označuje ako odvážneho dobyvateľa, predurčeného na dobrodružstvo. Crossover XV nás navádza na vychutnanie si každého okamihu cesty a Impreza víta vo svete, kde sa žije naplno. Kombi Levorg inovuje v znamení štýlu a WRX STI znovuzrodilo legendu, čomu rozumiem asi ako ukrižovaniu Krista. Subaru má malé, ale milé portfólio modelov a prichádzam k presvedčeniu, že im tá na oko hlúpa spomalenosť vlastne vytvára tradíciu. 



 

Suzuki

Nová Vitara je crossover presne podľa mojich predstáv života na ostrove. Malý, spratný, jašivý tereniačik s dojazdom z jedného brehu na druhý rovnou čiarou cez kopce, hlinu, kamene a inú nespevnenú háveď. Ale inak sa dá krásne využiť aj v civilizovanom svete a je to naozaj dobrá a lacná štvorkolka. Najnovší Swift Sport ma tento rok ešte len čaká, ale pamätám si na predchodcu. Zopár atmosférických koní, málo kíl, podvozok na vitamínoch a chutne zdravý prejav. Ten dnešný, nový, bude ľahší a silnejší a bude mať turbo motor s objemom 1,4 a leteckým menom Boosterjet. Tieto informácie voňajú ako pečené buchty od starej mamy, preto som veľmi zvedavý, či vo vnútri nájdem lahodný slivkový lekvár alebo sprosto moderné humánne výťažky z Mentha Piperita. U Suzuki je výhoda, že ich štvorkolesové produkty sa dajú krásne doplniť, dvojkolesovými, len by som si prial väčšiu angažovanosť v ich prezentácii. Pretože hodiť na seba kevlarové džínsy, nasadiť prilbu a ujsť za mesto napríklad na Intruder M1800R BOSS edition, hmm ...



 

Škoda

37 verzií modelov v ponuke. S prívlastkami napríklad, Monte Carlo, Team, Scout, Spaceback, RS, Live, Sportline alebo L&K. Toto všetko poznám a Škodovka ma ani dnes nijak nevyrušuje, ale ani neprovokuje. Trochu väčšie ALE však vyvolala nová Scala, ktorá sa nápadne podobá na, podľa mňa najkrajšiu Škodu ever. Ako jazdí ešte neviem, ale má super meno aj keď v preklade to znamená rebrík alebo schodisko. No, slovensky jej hovoriť nebudeme a ako jazdí a či je pevná ako skala, uvidíme. Kvitujem zmenu dizajnu predajných miest podľa vizuálneho kľúča navrhnutého odborníkom, škodovácke šaurúmy dnes vyzerajú útulne a jednoducho pekne. To neplatí pre vodičov vo verziách kombi, primárne v modeli Octavia, ktorých komplex by mal vyhodnotiť psychoanalytik každej firmy, ktorá svojmu egohoničovi zapožičala služobné auto. Prajem si, aby títo ľudia začali užívať analgetiká Simply Clever a ich svet bude krajší!



 

Toyota

Moje spomienky na poctivý Hillux stále nevyprchali a slza za nevyskúšanou GT86 stále nevyschla. Dnes sa všetci jašia za novou RAV4 a ja sa neviem rozhodnúť, či sa mi páči alebo stále vidím sofistikovane poskladanú kartónovú škatuľu? Jeden uhol podporuje ostré hrany karosérie a dodáva mi odvahu povedať  „pekné“, iný vraví, „toto ešte nie je dokončené, však?“ Nedávno rozvírila emócie nová Supra, ktorá s darmi od BMW prišla na trh vytvoriť ilúziu o dokonalom športiaku. Pokiaľ si spomeniem na GT86, mohlo by to vyjsť. Vtipné boli komenty na sociálnych sieťach, kde sa  veriaci v Boha tuningových filmov Fast&Furious, pretekali vo vyjadreniach ako nová Supra sklamala legendu MK IV, riadenú samotným Brianom. Nič, my sa tešme na prvé testovacie jazdy a potom sa uvidí, či to zmysel malo alebo si kúpime nejaké auto zo sáčku s vločkami. Prajem si čokoládové!

 

Volkswagen

Podobne ako u Škodovky je tu extra vysoký počet modelov a ich derivátov, ktoré hrdo obsiahli národné potreby. Stále tvrdím, že Golf je z pohľadu celku najlepšie auto na svete a všetko ostatné sú len možnosti s pridanou hodnotou. Nový Touareg sa mi páči, ale kvôli jeho veľkoplošnej obrazovke namiesto displeja infotainmentu sa v ňom cítim ako v športovej hale na koncerte Papa Roach. Vždy keď vidím na ulici Arteon predstavím si týpka, ktorý vstáva o 2 hodiny skôr, aby sa vhodne učesal, oholil, obliekol a navoňal. Nový T-Cross je len doplnením radu SUV či crossoverov a možno príde čas aj na UpCross alebo niečo podobne malé a zbytočne vysoké. Teším sa na T-Roc R pretože VW vyrobí ďalšie auto, ktoré bude srať všetkých ortodoxných japoncofilov a prajem si, aby vytrval aj Golf Variant R, ktorému pokojne prifúknite ešte 100 koní.



 

Volvo

Má dizajnovú ruju a všetky samičky postupne žiadajú svojich solventných samčekov, aby im kúpili nejaký ten fjord, pretože to sa teraz nosí – toto zvolanie odporúčam neanalyzovať. Na druhú stranu v autách značky Volvo začínajú jazdiť aj ľudia inteligenčne vyspelí a ja verím, že nie len kvôli spoločenskému postaveniu, ale aj politike značky, ktorá sa vo veľkej miere zaujíma o bezpečnosť ľudí pri jazde autom. Maximálne 4 valce pre všetky modely samozrejme postačujú, ale škoda že napríklad v obrovskej XC90 nie je možné užívať riadny 8 valec alebo v krásnej S90 nie je posádke dopriata kultúra benzínového 12 valca. Nevadí mi to, ale bolo by to skvelé. Na záver si iba poprajem, aby nám nezhasla hviezda nad pólom a aby vznikali ďalšie autá s menom Polestar.

 

 

Autor: Marek Varga, Foto: RL archív

 

Advertisement