OsemIndian FTR 1200T5 Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronCB650R Neo Sports CaféAfrikaCupra Ateca
Úvod / RLU / Problém majiteľa GT-R: Mám málo koní

Problém majiteľa GT-R: Mám málo koní

Keď som mal málo rokov (a peňazí), hrával som autíčkové hry na PlayStation. Mojou najsamobľúbenejšou bolo Gran Turismo. Tam som sa naučil, že JDM je ppč, no a najvác ppč je Nissan Skyline - ten najnovší (čo je samozrejme relatívny pojem, vzhľadom na existenciu niekoľkých generácií tohoto simulátora, že viete šoférovať). Ja som si chcel túto vedomosť potvrdiť ešte z jedného nezávislého zdroja, a tak som si kúpil Need For Speed Underground. Tam sa mi nepremožiteľnosť Skylinu samozrejme potvrdila. Odvtedy som ho miloval a obdivoval. Jedného dňa ho musím mať!

Prišiel rok 2007 a s ním aj doteraz existujúca, „najnovšia“ generácia Skylinu. Haha, nechali ste sa nachytať, jasné, že viem, že sa to už nevolá Skyline, ale iba GT-R. Takže kľud. Každopádne, táto generácia (znalcami a 11-ročnými internetovými diskutérmi označovaná ako R35) spôsobila značný rozruch. Pri jej vývoji si totiž v Nissane dali za úlohu poraziť Porsche 911 Turbo a ono sa im to podarilo! A porazili ho naozaj na celej čiare. Nie len, že Nissan GT-R mal lepšie zrýchlenie z 0-100 km/h, ale dokázal Porsche pokoriť aj vo virtuálnych pretekoch na Nürburgringu! Mimochodom, to je také miesto, kam idete, keď chcete, aby vás nejaký Youtuber natočil, ako sa vybúrate. No ale späť k veci: Nissan tam dosiahol čas úžasných 7 minút a nepamätámsikoľko sekúnd, pričom Porsche 911 Turbo tam malo čas až 7 minút a nepamätámsikoľko sekúnd plus nejaké drobné. Čo bol škandál. Porsche bolo totiž ľahšie, malo vyšší krútiaci moment, slávne meno... Každopádne, odvtedy nenávidím všetky Porsche. Sú to predražené shity, nechcel by som to ani zadarmo. Sú pomalé ako tráviaca sústava leňochoda. Mimochodom, vedeli ste, že všetky Porsche sú prerastený Beetle? Áno, to som teraz ja vymyslel, dobré, nie? Takže ak vlastníte Porsche, nebavím sa s vami, pretože mám osobný problém s tým, že ste si vybrali iné auto, ako ja. Áno. Nakoniec som si ten Nissan GT-R kúpil. 

Je to splnený sen. Nissan GT-R má zázračný pohon ATTESA E-TS, ktorý presne vie, čo idem spraviť a pošle výkon tam, kam treba. Vďaka tomu nie je GT-R ani nedotáčavé, ani pretáčavé. Je len devastačne rýchle. Aspoň tak som to všade čítal. Musím sa priznať, že zrýchlenie toho auta je ohromujúce. Najlepšie je, že nemusím vôbec nič robiť, len držať plynový pedál zarazený do podlahy. Prevodovka je totiž samočinná, dvojspojková. Zo svojho GT-R som taký nadšený, že pri každej príležitosti na semaforoch vyškoľujem podradné autá ako Škoda Octavia RS, Ford Focus ST... Nemajú šancu. Čuráci, čo nevedia, že GT-R je najlepšie? Prečo si kupujú takéto chujoviny?

 
Minule sa mi však stala taká vec – išiel som cez pezinskú babu a na mňa sa nalepil nejaký trápny bavorák. Uškrnul som sa, pridal som plyn a čoskoro som ho stratil z dohľadu. Trápny lúzer. V zákrute som však tých jeho Angel Eyes mal zase plné zrkadielko! Tak som pritlačil viac. Lenže to isté sa opakovalo v ďalšej a ďalšej zákrute, pričom počítače v mojom GT-R mali asi slabú chvíľku, lebo sa mi hrnulo nosom zo zákruty, aj keď som mal naplno vytočený volant. Vlastne asi to bolo tým, že som dofúkal pneumatiky obyčajným vzduchom z benzínky a nie dusíkom značky Nissan®. A na geometrii som bol až pred rokom. Ja idiot, teraz si robím hanbu. Však nabudúce!



„Nabudúce“ sa mi však stalo to isté, akurát s dákym žltým Renaultom. To ma nasralo, tak som si povedal, že si dám zvýšiť výkon na... en-ten-tíky... 750 koní! 570 je totiž kurva málo, veď to už má aj obyčajné Porsche a ja nechcem skončiť ako henten tečúci hlien. Kamoš má vo svojom GT-R 900 koní a hovorí, že je dokonca aj na Slovakia Ringu najrýchlejší. Iba minule ho tam dal nejaký závoďák, ale to vraj len preto, lebo o týždeň premeškal interval výmeny oleja v prevodovke. Mimochodom, dal som si na auto namontovať väčší spojler. Ten sériový kus, ktorý inžinieri v Nissane tri roky vyvíjali, aby si bral vzduch z vírov vytvorených spätnými zrkadielkami, a svojou činnosťou podporoval difúzor pod zadným nárazníkom, sa mi zdal akýsi nedomyslený. Teraz už nebudem mať problém na zjazde z diaľnice, ako sa odbočuje na Tuhovskú. Tiež sa mi zdá, že tých GT-R nejako pribudlo. Tak som naň jebol 21-palcové disky a ešte som poprosil môjho štvorročného syna, nech naň navrhne nejaký zaujímavý polep s výraznými farbami. Aby závideli aj poloslepí.

A teraz vážne. Odhliadnuc od profesionálnych drag pretekárov – kto už len potrebuje v Nissane GT-R vyšší výkon? S GT-R som mal tú česť a je to úžasný, niekedy až nepochopiteľný kus techniky. Výkon bola tá posledná vec, ktorá mi na ňom chýbala. Medzi dvoma nie veľmi vzdialenými zákrutami na „pkb“ som na ňom nakúpil 197 km/h. Málo? CTJB? Lenže na všetky tie marketingové kokotiny okolo neho sa nalepilo príliš veľa „jazdcov“, ktorí si nedostatok talentu za volantom kompenzujú práve vysokým výkonom a ešte si aj myslia, že kúpou GT-R dostali permanentku do Ligy Výnimočných a všetci ostatní sú pre nich hovná v tráve. Šliapať na pedál na rovinke je totiž jednoduché ako mozgový závit Plačkovej a GT-R je dostatočne rýchle, aby aj v zlých rukách pokorilo takmer všetko, čo mu príde do cesty (teda ak jeho jazdec nemá v očiach práve čerstvo aplikovaný pepper spray). Lenže načo má potom GT-R transaxle prevodovku a dva karbónové kardanové hriadele, a tým pádom jeden z najkomplikovanejších systémov 4x4 na svete? Načo má rozloženie hmotnosti 50:50? Prečo používa vektorovanie krútiaceho momentu? Prečo to jeho posraté zadné krídlo vyvíjali tí najlepší japonskí inžinieri niekoľko rokov? Aby ste na semaforoch vyfajčili nejakého premotivovaného tínedžera? V amatérskych rukách je Nissan GT-R kurevsky rýchle auto. Lenže zároveň je to pozvánka, aby ste sa v šoférovaní zlepšovali, využívali jeho systémy, neustále posúvali svoje hranice a aby ste zistili, že GT-R fyziku nepotláča, ale využíva všetky jej páky, aby bol ešte rýchlejší. 

Z drevených rúk však Ayrtona Sennu nevyrobíš a ak sa vám bude zdať, že je vaše GT-R nejaké pomalé, venujte čas, ktorý by ste strávili na internete hľadaním najlepšieho chiptuningu, radšej sebe. Za ušetrené peniaze si zaplaťte pár hodín s inštruktorom, ktorý vám povie, ako sa zlepšiť (alebo vám povie, aby ste sa na to radšej vykašľali). Oboje je prospešné pre celú spoločnosť.

Aby som nebol za úplnú sviňu, ospravedlňujem sa všetkým majiteľom GT-R, na ktorých sa tento článok nevzťahuje. Piss...


Autor: RoLand
Advertisement