OsemIndian FTR 1200T5 Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronCB650R Neo Sports CaféAfrikaCupra Ateca
Úvod / RLU / Týždeň s Rapidom Spaceback – návrat k benzínu

Týždeň s Rapidom Spaceback – návrat k benzínu

Prvý novembrový týždeň sa mi nešťastnou náhodou do rúk dostal Rapid Spaceback. Tá náhoda ani nebola nešťastná kvôli Rapidu, veď auto je samo o sebe veľmi slušné, no poznáte to, skrátka Murphyho zákon. Jedného pekného piatkového poobedia som chcel skôr vypadnúť z roboty, tak som nakopol svoju Alfu a vyrazil v ústrety slnečnému poobediu a hor sa domov. Čo čert nechcel, auto som nemal ešte havarijne poistené a zahľadený a zarozmýšľaný nad víkendom, som jednoducho napálil do poľského kolegu predo mnou. Long story short – predok mojej Alfy je na šrot a ja som potreboval byť mobilný. A tak som sa na týždeň ocitol práve v červenom Rapide Spaceback s parádnou presklenou strechou. 

Jasné, na začiatok som si vypočul kopec rečí o tom aké je to TéEsÍčko slabé a že Škodovka sem, Škodovka tam... Keďže dávnejšie som mal možnosť vyskúšať Rapid liftback a nebolo tomu tak dávno, čo som pár pekných chvíľ strávil aj s novou RS-kou, vedel som zhruba čo ma čaká - štandardný povoz s dobrým komfortom a veľkým kufrom. Na moje prekvapenie ma ale tento Rapid bavil oveľa viac. Jasné, dostal som ho v docela slušnej výbave, ale aj tak. Červená v kombinácii s čiernymi 17-kami kolami, presklená strecha, zatmavené zadné svetlá a čierno lakované zrkadlá z neho robia úplne iné – šmrncovné auto. 

Sadám dnu a ostávam prekvapený. Športovo tvarované sedadlá, ktoré dobre držia aj v zákrutách, vyhrievané sedadlá, Bluetooth, tempomat, xenóny. Hovorím si: „Yes, dobre sa bude jazdiť počas tohto studeného jesenného týždňa.“ No hneď som zabudol, že som Alfu rozflákol. Užíval som si celkom slušný komfort, ktorý mi Rapid Spaceback vďačne ponúkol. Počas studených dní potešili práve vyhrievané sedadlá, vo večerných hodinách xenóny, tempomat zasa na diaľnici a jedno ráno ma zachránila aj tá marketingová škrabka vo veku nádrže. Odvtedy to už nepovažujem za marketingový nástroj, ale za veľmi praktickú vec! Nemusel som čakať na prirodzené rozmrazenie predného a zadného skla. 

 

Celkom som sa tiež tešil na chvíľkový návrat k benziňáku. Som totiž telom aj dušou fanúšik benzínových motorov, no kvôli úspornosti som si kúpil práve dieselovú Alfu. No, oukej, tak možno trochu aj kvôli tomu 320 Nm kruťáku. Čo ma však hneď prekvapilo, bola naozaj nízka hlučnosť TSI-čka. Chvíľu som si myslel, že Rapid má aj Start-Stop systém, keďže pri neutráli si len veľmi tíško priadol. Keď som spomínal návrat k benziňáku, myslel som tým, že si konečne budem môcť trošku vykrútiť otáčkomer. Najprv som sa bál, že malé turbo s výkonom 77 kW a kruťákom „iba“ 175 Nm bude oproti Alfe nuda, ale opak je pravdou. Aj keď auto neponúka nejaký zázračný ťah, v druhej polovici otáčkomera je svižné, zábavné a dostatočne hlučné. Skrátka, dá sa s ním užiť okrem komfortnej a ekonomickej jazdy aj trocha zábavy. Aj keď podvozok a 17-ky disky tomu nenasvedčujú, stačí trocha potlačiť elektroniku čiastočným vypnutím ESP a z Rapidu sa dá dostať malý dravec. 



Keďže cez „dušičky“ bolo vonku celkom príjemne, dovolil som si trošku pokrútiť volantom na Pezinskej Babe a jej priľahlých okreskách, ktoré ponúkajú dosť zábavy za cenu vyššej spotreby. Stratégia „plyn-brzda-zatočiť-podradiť-plný plyn“ si vypýtala priemerne 9 litrov, ale za ten pocit to stojí. Občas sa totiž s autom potrebujete vyblázniť, aj keď samozrejme, so všetkou opatrnosťou a na prázdnych cestách. Ak niekoho zaujíma ekonomická jazda, s Rapidom sa dá zajazdiť za 6 litrov.Okrem toho musím pochváliť aj rozmerný batožinový priestor, odkladací priestor na plato a možnosť rôzne sklápať sedadlá, čo nám umožnilo použiť Rapida ako tzv. „camera car“ pri práci. Priestor na zadných sedadlách nám postačil na odloženie foto a video-techniky a do kufra som pobalil kameramana, ktorý tak mohol za jazdy pohodlne natočiť všetky potrebné zábery. Aj keď Rapid v tejto výbave atakuje cenovku 18 tisíc eur, za túto sumu ponúkne rozmerný interiér, kopec funkcií a vychytávok (Bluetooth, USB, AUX IN, xenóny, tempomat, vyhrievané sedadlá, strecha!) a príjemný motor, ktorý dokáže jazdiť ako ekonomicky, tak aj zábavne.


Text: Michal Krajčír
Foto a video: Martin Kubečka 

Advertisement