Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5Kráľovná Rally KucherenkoHore bezRocknRollaCUPRA PortfolioAvantissimo!Raptor AirlinesE-lien
Úvod / ÁNO/NIE na kopci / BMW 128ti

BMW 128ti

BMW 128ti a moje ÁNO/NIE na kopci


Prečo? 265 koní a označenie “ti”


Posed za volantom ÁNO. Úchop volantu, tlsté ÁNO. Rozmiestnenie pedálov (2) pre brzdenie ľavou nohou ÁNO. Riadenie ÁNO. Pneumatiky Bridgestone Turanza (225/40/18) NIE. Práca predného “samosvoru” Ó ÁNO. Sila a ťah motora, komorné ÁNO. Zvuk motora ÁNO, výfuku NIE. Podvozok v režime Sport ÁNO. Práca automatickej prevodovky, trpezlivosť pokúšajúce ÁNO. Radenie pádlami na volante NIE. Jazda iba s vypnutou kontrolou trakcie (Traction), efektívne ÁNO. Komplet vypnuté DSC, zbytočné NIE. Brzdy ÁNO. 


Toto “ti” u mňa balansuje na hrane vizuálnej predprípravy auta určeného na prevoz krvi (čudné červené doplnky), s tzv. nočnou plienkou pod zadkom (vyčnievajúci tlmič výfuku) a zároveň jazdne dokazuje, že takmer udrží krok s dnes uznávanými ostrými hatchmi. 128ti nie je tak ostré ani pútavé, je však spokojné a vie byť rýchle. Na lepších pneumatikách veľmi rýchle. 


 Motor   1998 cm3, 4 valec, benzín 
 Max. výkon   265 k
 Max. krútiaci moment   400 Nm
 Max. rýchlosť   250 km/h 
 Zrýchlenie 0-100km/h   6,1 s
 Spotreba  7,5-6,9 l 
 Hmotnosť   1520 kg
 Batožinový priestor  380 l
 Dĺžka/šírka/výška  4319/1799/1434 mm 
 Farba  Alpine White
 Cena testovacieho kusu   53.227,00 €



Autor: Marek Varga, Foto: autor