Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5Kráľovná Rally KucherenkoHore bezRocknRollaCUPRA PortfolioAvantissimo!Raptor AirlinesE-lien
Úvod / ÁNO/NIE na kopci / BMW M4 COMPETITION

BMW M4 COMPETITION

BMW M4 COMPETITION a moje ÁNO/NIE na kopci


Prečo? 510 koní, 650 Nm, pohon zadnej nápravy


Posed za volantom, super nízke, pretekárske Ó ÁNO. Úchop volantu Ó ÁNO. Rozmiestnenie pedálov pre brzdenie ľavou nohou ÓÓ ÁNO. Riadenie ultrastyčné Ó ÁNO vrátane frenetického gripu prednej nápravy ÓÓ ÁNO. Výška nenastaviteľnej lakťovej opierky Ó NIE. Bočná podpora škrupín (sedadiel) v zákrutách, karbónovo-alcantarové ÓÓ ÁNO.  Sila a ťah motora, maniakálne Ó ANO. Zvuk motora ÁNO, výfuku NIE. Prevodovka v režime S3 (iba pádlami), príliš soft ÁNO. Reakcie na pokyny pádlami, Ó ÁNO. Zvukový efekt el. medziplynov NIE. Vypinateľné kontroly trakcie a stabilizácie ÁNO. Ochota zadnej nápravy “ukročiť” bokom ÁNO. Riadne ukročiť Ó ÁNO. Pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S (275/35/19 a 285/30/20) lepivé Ó ÁNO. Brzdy, masívne, krv z tváre odstreďujúce ÓÓ ÁNO. 


S týmto autom v režime - všetka sila ON, všetka  bezpečnostná kontrola OFF, sa svet okolo neúmerne zrýchľuje. Už dávno som nemal pocit, že som ešte nestihol spracovať výjazd zo zákruty a už musím riešiť nájazd do ďalšej. Aktuálna M4 je ultra rýchly stroj jazdiaci s čudnou ľahkosťou, napriek svojim 1800 kg.


 Motor   2.993 cm3, radový 6 valec, Twin Power Turbo, benzín
 Max. výkon   510 k
 Max. krútiaci moment   650 Nm
 Max. rýchlosť  250 km/h
 Zrýchlenie 0 - 100 km/h   3,9 s
 Prevodovka  M Steptronic, 8 st. automat + systém Drivelogic
 Dĺžka/šírka/výška  4794/1887/1393
 Spotreba  10,2 l
 Batožinový priestor  440 l
 Cena  od 86.900 €


Autor: Marek Varga, Foto: autor