Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5Kráľovná Rally KucherenkoHore bezRocknRollaCUPRA PortfolioAvantissimo!Raptor AirlinesE-lien
Úvod / ÁNO/NIE na kopci / BMW S1000R

BMW S1000R

Posed ostrejšie zalomené ÁNO. Úchop riadidiel široké a pohodlnéÁNO. Rozmiestnenie páčok spojky a brzdy ÁNO. Ovládanie páčok spojky a brzdy ÁNO. Riadenie presné Ó ÁNO. Preklápanie prekvapivo ľahké Ó ÁNO. Sila a ťah motora napriek v zábehu priskoro nastupujúcemu obmedzovaču Ó ÁNO. Zvuk motora ÁNO. Zvuk výfuku EUROm 5 tíšené ÁNO. Reakcie na plyn vždy pripravené ÁNO. Prevodovka Ó ÁNO. Práca s quickshift-om Ó ÁNO. Podvozok ÓÓ ÁNO (toto chceš!). Tolerancia kontroly trakcie a kontroly stability viacstupňovonastaviteľné ÁNO. Možnosť vypnúť trakčnú kontrolu a stabilizáciu ÁNO. Brzdy ÁNO.

 

Nový S 1000 R budí po pár km pocit, že na ňom jazdíš roky. Presné riadenie a jeden z najlepších podvozkov súčasnosti ponúkajú v zákrutách okamžitú istotu a šancu bezpečne skúmať štruktúru asfaltu zblízka. Výkon od litra očakávaš už akosi automaticky, ale tá ovládateľnosť ťa doslova zdvihne zo zadku! A vlastne mi na S1000R jedna vec vadila - že si z neho nemôžem odmontovať podvozok a dať ho na svoju motorku!


 Motor   olejom/vodou chladený radový 4 valec 
 Zdvihový objem   999 cm3
 Max. výkon  121 kW (165 k) pri 11000 ot./min.
 Max. krútiaci moment   114 Nm pri 9250 ot./min.
 Max. rýchlosť  viac ako 200 km/h
 Spotreba na 100 km  6,2 l
 Emisie  144 g/km
 Spojka  viackotúčová (anti-hopping) 
 Prevodovka  synchronizovaná, 6 stupňová
 Rám  mostový, z hliníkového kompozitu
 Zdvih vpredu/vzadu  120/117 mm
 Disky vpredu/vzadu  3,50x17/6,00x17 palcov
 Pneumatiky vpredu/vzadu   120/70 ZR17/190/55 ZR17
 Pneumatiky s M diskami  120/70 ZR17/200/55 ZR17
 Brzdy vpredu/vzadu  320/220 mm
 Výška sedla  830 mm
 Dĺžka/šírka/výška  2090/812/1115 mm


Autor: Matej Sedláček, Foto: autor