Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5EQA - Prvá jazdaKráľovná Octavia RSRally KucherenkoHore bezEvolúciaRocknRollaCUPRA PortfolioMercedes-Benz GLE CoupéAvantissimo!Shooting BrakePiaty elementAudi A6 PHEVRaptor AirlinesE-lien
Úvod / ÁNO/NIE na kopci / VOLKSWAGEN TOUAREG R

VOLKSWAGEN TOUAREG R

VOLKSWAGEN TOUAREG R a moje ÁNO/NIE na kopci


Prečo? odznak R a 462 koní


Posed za volantom ÁNO. Úchop volantu ÁNO. Rozmiestnenie pedálov pre brzdenie ľavou nohou ÁNO. Bočná opora sedadiel v zákrutách ÁNO. Sila a ťah motora hybridné ÁNO. Zvuk motora NIE. Zvuk výfuku Ó NIE. Riadenie Ó ÁNO. Podvozok v režime Sport, doluklobúkové Ó ÁNO.  Možnosť vypnúť kontrolu trakcie, driapavé ÁNO. 4x4 ÁNO. Vysporiadanie sa s hmotnosťou 2578 kg, ÁNO. Práca AT prevodovky v režime S ÁNO. Ovládanie pádlami na volante, titerné NIE. Pocit vysokej rýchlosti, maskované NIE. Brzdy, smradľavé ÁNO. Pneumatiky Hankook  ventus S1evo2 SUV 285/35/22 ÁNO. 


Je skvelé ako sa mechanika skamarátená s elektronikou, dokáže popasovať s fyzikou. Podvozok a riadenie sa pri práci s takmer 2,6t železa síce zadýchajú, ale udržia aj ostré prejazdy. A možno preto z motora, ehm, hybridnej kombinácie už necítim toľko R. Aby to riadenie a podvozok mohli vyniknúť. Btw. pokiaľ chcete všetkých 462 koní, “stay charged”!


 Motor   3,0 V6 TSI eHybrid 
 Max. výkon   462 k 
 Max. krútiaci moment   450 Nm 
 Palivo   benzín
 Dĺžka/šírka/výška   4878/1984/1702 mm 
 Prevázdková hmotnosť   2578 kg
 Prevodovka  DSG, 8 stupňov
 Batožinový priestor   665 l
 Max. rýchlosť   250 km/h
 Zrýchlenie 0 - 100 km/h   5,1 s
 Priemerná spotreba na kopci   29,8 l
 Cena   107.710 € 


Autor: Marek Varga, Foto: autor