BMW 420d GRAN COUPE xDRIVE M SPORT
BMW 420d GRAN COUPE xDRIVE M SPORT a moje ÁNO/NIE
PREČO?
Popravde, iba som šiel okolo (kopca so zákrutami) a chcel vyskúšať 190 naftových koní. A s radosťou zistil, že riadenie, podvozok a brzdy stoja za to!
ÁNO/NIE
Prvý vonkajší vizuálny dojem, baklažánové ÁNO. Prvý pohľad do interiéru, neurážlivé ÁNO. Posed za volantom, hlboké ÁNO. Úchop volantu, prihrubé NIE. Riadenie, strmé Ó ÁNO. Bočné vedenie sedadiel, i keď prifúknuté, NIE. Rozmiestnenie pedálov, Ó ÁNO.
Sila a ťah motora, ekonomické NIE. Zvuk motora , NIE. Zvuk výfuku, hoci s peknými a skutočnými koncovkami, NIE.
Radenie automatickej prevodovky, v režime S, ÁNO. Pádlami na volante, nadhodnotené NIE. Podvozok, zamatovo pevné Ó ÁNO. Pohon všetkých kolies xDrive, sofistikované ÁNO.
Elektronické stabilizačné systémy, jedným dlhým stlačením, hromadne vypnuteľné Ó ÁNO. Plné vypnutie stabilizácie (DSC), dlhým podržaním ÁNO. Brzdy, neúnavné a silné Ó ÁNO.
ZÁVER
Akože imidžová trojka s bezrámovými oknami na dverách. Nie som si úplne ist, prečo by tento prvok mal byť predmetným pri kúpe. Ale či už s rámom alebo bez, atleticky nadaný podvozok, skvelé riadenie a spoľahlivé brzdy dodajú rýchlemu prejazdu serpentínami, príjemne prekvapivú porciu zábavy i s úsporným dieslom. I keď na margo ekonomiky prevádzky, 40 km testovania na kopci spapalo skoro 300 km avizovaného dojazdu na palivo v nádrži.
TECHNICKÁ ŠPECIFIKÁCIA
Motor | 1995 cm3, štvorvalec, nafta |
Max. výkon | 190 k |
Max. krútiaci moment | 400 Nm |
Max. rýchlosť | 233 km/h |
Zrýchlenie 0-100 | 7,6 s |
Prevodovka | automatická, Steptronic |
Pohon | 4x4 |
Hmotnosť | 1835 kg |
Dĺžka/šírka/výška | 4783/1852/1442 mm |
Farba | BMW Individual Aventurine Red III |
Pneumatiky | GoodyearUlztaGrip 245/45/18 |
Kufor | 470 l |
Nádrž | 59 l |
Cena | 76.118 € |
Autor: Marek Varga, Foto: autor