BMW iX M60
BMW iX M60 a moje ÁNO/NIE
Prečo? 619 k, 1100 Nm a 3,8 s na 100 v neopozeranom outfite.
Zvonku, muskulatúrne a invenčné ÁNO. Zvnútra ploché, príliš oholené NIE. Posed za volantom, mäkké ÁNO. Úchop volantu, dvojramenné ÁNO. Riadenie poslušné ÁNO, ale bez mechanického pocitu. Sila a ťah motorov ÓÓ ÁNO. Práca s 2,7 t v zákrutách, agilné Ó ÁNO. Bočné vedenie sedadiel NIE. Reprodukovaný zvuk dynamického pohybu vpred, BMW M IconicSounds Electric, moderné ÁNO.
Reakcie na plyn, okamžité Ó ÁNO. Podvozok, adaptívne vzduchové a komfortné ÁNO. Pohon všetkých kolies xDrive, zadnú nápravu preferujúce Ó ÁNO. M brzdy, zohriate, nevädnúce ÁNO.
Benevolencia kontroly trakcie a stabilizácie, prísne NIE. Zapnutie/aktivácia tempomatu, ukážkové, jednodotykové Ó ÁNO. Starostlivosť bezpečnostných systémov a ich asistentov, bdelé a nerušiace ÁNO.
Cestovanie po diaľnici, letecky rýchle a námorne húpavé, relaxačné ÁNO. Audio Bowers & Wilkins so 4D bass efektom Ó ÁNO. Celkový dojem z prvej skúsenosti v jednodňovom teste Ó ANO.
Natíska sa slovenská, tzv. krčmová otázka, “načo”? Za 134 tisíc +, elektrické SAV s tak účinným odpichom, že by dokázalo vzlietnuť z lietadlovej lode. Nájsť hlbšie pragmatické zdôvodnenie k onomu “načo?”, sa mi nedarí, ale mohol by ho suplovať argument o zelenšej planéte. Možno by však bolo na mieste priznanie, že iX M60 je proste image full a eco cool pre ľudí s prívlastkom money successful.
Technická špecifikácia
Motor | 2x elektro M eDrive |
Max. výkon | 619 k |
Max. krútiaci moment | 1100 Nm |
Zrýchlenie 0-100 | 3,8 s |
Max. rýchlosť | 250 km/h |
Dojazd | 561 km |
Hmotnosť | 2659 kg |
Cena | 139.852 EUR |