VIDEOVW ID.4 GTX videoTínedžeriOpel Astra Sports Tourers DominikouRally KucherenkoBMW XM rozhovor
Úvod / ÁNO/NIE / BMW iX xDrive40

BMW iX xDrive40

BMW iX xDrive40 a moje ÁNO/NIE


PREČO? 326 plne elektrických koní a zvedavosť ako sa 2440 kg popasuje s #vzdyradostzjazdy


ÁNO/NIE

Prvý vizuálny dojem, spredu Louis Vuittonovské ÁNO, zozadu StarWarsácke ÁNO, z profilu, uhorkové NIE. Prevedenie interiéru, eko-recyklovateľné, honosne moderné ÁNO. Doplnky BMW Individual Exteriér Titanium Bronze ÁNO. Posed za volantom, vzdušné ÁNO. Úchop volantu, 6 uholníkové NIE. Výhľad spoza volantu ÁNO. 


Riadenie prítomné ÁNO. Efekt mliečnej panoramatickej strechy, rollsroyceácke ÁNO. Spôsob uchytenia, umiestnenie a klenbovité prevedenie displeja ukazovateľov a infotainmentu, špičkové Ó ANO. Rozmiestnenie pedálov ÁNO. Sedadlá, komfort v kresle starej mamy ÁNO, bočné vedenie v zákrutách mäkké NIE. Sila a ťah motora, pútavé ÁNO. Modulovaný zvuk jazdy ÁNO. 


Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System, audiofílne ÁNO. Podvozok dynamické ÁNO, diaľničné ÁNO,  mestské NIE. Brzdy rekuperačné, bežne užívané ÁNO, športovo nadané NIE. 22" Al disky Aerodynamic Multicolour 3D, vizuálne Ó ÁNO, jazdecky priťažké Ó NIE.


ZAUJÍMAVOSTI

BMW IconicSounds Electric ako pre mňa historicky najpútavejší zvuk elektrického auta Ó ÁNO

Otváranie dverí zvnútra tlačidlom v kombińacii s komfortom úchopu madla dverí NIE (tip z praxe - oprite koleno o dvere, zatlačte a súčasne prostredníkom stlačte príslušný button na madle)




ZÁVER

Elektrické podanie auta od BMW je podľa mňa jedno z najlepších z pohľadu efektivity globálnej existencie tohto druhu mobility. Samotné iX xDrive40 má dostatočne markantný spoločenský status, jazdí užívateľsky jednoducho, rozumej nerušivo a príjemne a posádka sa v ňom cíti silne proeko (4 stojany na sójové lattéčká onboard), zabalená v útulných materiáloch minimalisticky a moderne pôsobiaceho  interiéru. LuxuryEco sa cítia hlavne vodič so spolujazdcom, ihneď potom ako si bronzovými kryštálmi elektricky nastavia polohy svojich sedadiel. Netvrdím, že nie, pretože ako produkt je to vynikajúce. Ale mám otázku na záver - aký vysoký príjem a mieru ekologickej angažovanosti potrebuje Slovák, aby uvažoval o elektrickom SUV za 106 tisíc €?