FORD EXPLORER 3.0 V6 ECOBOOST PHEV PLATINUM
FORD EXPLORER 3.0 V6 ECOBOOST PHEV PLATINUM a moje ÁNO/NIE
PREČO?
457 koní, 825 Nm, benzínový V6 a pohon všetkých 4 kolies
ÁNO/NIE
Vonkajší vizuálny dojem, charizmatické a vyvážené ÁNO. Posed za volantom, fordovsky typické ÁNO. Úchop volantu ÁNO. Riadenie, prekvapivo strmé a očakávane dobré (pri Forde) ÁNO. Rozmiestnenie pedálov (2) ÁNO.
Sedadlá šport NIE, pohodlie mäkké a široké ÁNO. Sila a ťah motora, železničné Ó ÁNO. Dosiahnutie maximálnej rýchlosti 230 km/h na veľmi krátkom úseku Ó ÁNO. Zvuk motora ÁNO. Zvuk výfuku NIE.
Podvozok, kontrolované, pretáčavé. ÁNO. Pohon 4x4, aktívne, prítomné a spoľahlivé Ó ÁNO. Pocit masívneho zrýchlenia na nespevnenom povrchu Ó ÁNO. Možnosť vypnúť stabilizačný systém NIE, kontrolu trakcie ÁNO. Práca s hmotnosťou 2,5t ÁNO. Brzdy, odhodlané a masívne ÁNO. Možnosť uskladniť do 1137 litrovéhí kufra všetko čo na cestách objavíš Ó ÁNO. Mestské jazdenie na čistú elektrinu, elegantné ÁNO.
ZAUJÍMAVOSTI
Ako si po americky spraviť srandu z noriem EÚ? Spojiť benzínový, 6 valcový trojliter a elektromotor, dať mu veľa výkonu i hmotnosti. Krátky sedák vodiča pripomína toaletné sedenie a núti premýšľať a častejších prestávkach počas dlhého cestovania. Masáž sedadiel je tak hlučná, že na chrbáte cítite samotný zvuk, na druhá stranu je veľmi efektívna. Funkcia “Tréner EV” protežuje elektrický pohon - zopnutie benzínového motora jvyjadruje “iba” výrazom hybrid. Pamäť sedadiel je nie vždy spojená s tou vašou, resp. s nastavením polohy sedadla tak, ako si naň spomínate vy. Tlačítka ovádania vyhrievania a vetrania predných sedadiel sú ukážkovo poruke, tesne vedľa kolena.
ZÁVER
Skvelé auto, skvelé SUV. Majestátne, dizajnovo aj funkčne vyvážene. Technologicky súčasné a zároveň rebelantsky minulé. A drahé. Tohto Forda musíte chcieť, inak nastane silná dilema value for money. V každom prípade ho vnímam ako silne pozitívne auto a výborného spoločníka. Napriek rozmerom i cene som netrpel prémiovou neslobodou a jazdil všade tam, kam by sa vodiči lesklých Nemcov neodvážili. Prečo aj keď tam vedia i široká a hladká asfaltka. Explorer má správne meno, je to objaviteľ a pokojne to bude dokazovať každý deň.
TECHNICKÁ ŠPECIFIKÁCIA
Motor | V6 EcoBoost + elektro |
Ojem motora | 2956 cm3 |
Max. výkon | 457 k |
Max krútiaci moment | 825 Nm |
Max. rýchlosť | 230 km/h |
Zrýchlenie 0-100 | 6 s |
Váha | 2541 kg |
Pohon | 4x4 |
Prevodovka | automat 10 st. |
Kapacita batérie | 13,6 kWh |
El. dojazd | 35 km |
Dĺžka/šírka/výška | 5049/2285/1778 mm |
Svetlá výška | 204 mm |
Počet sedadiel | 7 |
Kufor | 1137 l |
Kufor s 3. radou sedadiel | 330 l |
Nádrž | 70 l |
Farba | Modrá Flight metalíza |
Cena | 79.250 € |