VIDEOVW ID.4 GTX videoTínedžeriOpel Astra Sports Tourers DominikouRally KucherenkoBMW XM rozhovor
Úvod / ÁNO/NIE / FORD EXPLORER 3.0 V6 ECOBOOST PHEV PLATINUM

FORD EXPLORER 3.0 V6 ECOBOOST PHEV PLATINUM

FORD EXPLORER 3.0 V6 ECOBOOST PHEV PLATINUM a moje ÁNO/NIE


PREČO?

457 koní, 825 Nm, benzínový V6 a pohon všetkých 4 kolies


ÁNO/NIE

Vonkajší vizuálny dojem, charizmatické a vyvážené ÁNO. Posed za volantom, fordovsky typické ÁNO. Úchop volantu ÁNO. Riadenie, prekvapivo strmé a očakávane dobré (pri Forde) ÁNO. Rozmiestnenie pedálov (2) ÁNO. Sedadlá šport NIE, pohodlie mäkké a široké ÁNO. Sila a ťah motora, železničné Ó ÁNO. Dosiahnutie maximálnej rýchlosti 230 km/h na veľmi krátkom úseku Ó ÁNO. Zvuk motora ÁNO. Zvuk výfuku NIE. 


Podvozok, kontrolované, pretáčavé. ÁNO. Pohon 4x4, aktívne, prítomné a spoľahlivé Ó ÁNO. Pocit masívneho zrýchlenia na nespevnenom povrchu Ó ÁNO. Možnosť vypnúť stabilizačný systém NIE, kontrolu trakcie ÁNO. Práca s hmotnosťou 2,5t ÁNO. Brzdy, odhodlané a masívne ÁNO. Možnosť uskladniť do 1137 litrovéhí kufra všetko čo na cestách objavíš Ó ÁNO. Mestské jazdenie na čistú elektrinu, elegantné ÁNO.


ZAUJÍMAVOSTI 

Ako si po americky spraviť srandu z noriem EÚ? Spojiť benzínový, 6 valcový trojliter a elektromotor, dať mu veľa výkonu i hmotnosti. Krátky sedák vodiča pripomína toaletné sedenie a núti premýšľať a častejších prestávkach počas dlhého cestovania. Masáž sedadiel je tak hlučná, že na chrbáte cítite samotný zvuk, na druhá stranu je veľmi efektívna. Funkcia “Tréner EV” protežuje elektrický pohon - zopnutie benzínového motora jvyjadruje “iba” výrazom hybrid. Pamäť sedadiel je nie vždy spojená s tou vašou, resp. s nastavením polohy sedadla tak, ako si naň spomínate vy. Tlačítka ovádania vyhrievania a vetrania predných sedadiel sú ukážkovo poruke, tesne vedľa kolena.


ZÁVER

Skvelé auto, skvelé SUV. Majestátne, dizajnovo aj funkčne vyvážene. Technologicky súčasné a zároveň rebelantsky minulé. A drahé. Tohto Forda musíte chcieť, inak nastane silná dilema value for money. V každom prípade ho vnímam ako silne pozitívne auto a výborného spoločníka. Napriek rozmerom i cene som netrpel prémiovou neslobodou a jazdil všade tam, kam by sa vodiči lesklých Nemcov neodvážili. Prečo aj keď tam vedia i široká a hladká asfaltka. Explorer má správne meno, je to objaviteľ a pokojne to bude dokazovať každý deň. 


TECHNICKÁ ŠPECIFIKÁCIA

 Motor   V6 EcoBoost + elektro 
 Ojem motora  2956 cm3
 Max. výkon   457 k 
 Max krútiaci moment   825 Nm 
 Max. rýchlosť  230 km/h 
 Zrýchlenie 0-100  6 s 
 Váha   2541 kg 
 Pohon  4x4 
 Prevodovka  automat 10 st. 
 Kapacita batérie  13,6 kWh 
 El. dojazd  35 km 
 Dĺžka/šírka/výška  5049/2285/1778 mm
 Svetlá výška  204 mm 
 Počet sedadiel  7 
 Kufor   1137 l 
 Kufor s 3. radou sedadiel  330 l 
 Nádrž  70 l 
 Farba  Modrá Flight metalíza 
 Cena 79.250 €