INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / ÁNO/NIE / HYUNDAI IONIQ 5

HYUNDAI IONIQ 5

HYUNDAI IONIQ 5 a moje ÁNO/NIE


PREČO

Pretože 217 plnoelektrických koní, 350 Nm, a pohon zadnej nápravy 


ÁNO/NIE

Posed za volantom, športové NIE, ale invenčné ÁNO. Úchop volantu obojstranné ÁNO. Výhľad spoza volantu, veľkosklenné ÁNO. Riadenie milé a reakčné ÁNO. Rozmiestnenie pedálov plus mínus ÁNO. Sedadlá, bočné vedenie v zákrutách NIE, jazdný i statický komfort Ó ÁNO. Sila a ťah motora ÁNO až do 185 km/h nepretržite. 

Reakcia na kickdown ÁNO. Zvuk motora NIE. Zvuk výfuku NIE. Práca prevodovky, jednostupňové, redukčné ÁNO, veď čo iné na to povedať, prácu si odvádza dobre. Ovládanie prevodovky pádlami na volante NIE, tými sa rekuperuje až do polohy i-Pedal. Podvozok, solídne Ó ÁNO. Benevolencia stabilizačného systému ÁNO, dá sa vypnúť a robiť donuty na snehu, s driftovaním je to ťažšie, odľahčené koleso sa pretáča. 20" disky vizuálne Ó ANO z budúcnosti. Pneumatiky Michelin Pilot Alpine 5 SUV 255/45/20 Ó ÁNO. Brzdy, s pomocou rekuperácie ÁNO


ZAUJÍMAVOSTI

Prvý vizuálny dojem, futuristické ÁNO, pripomína mi stroj času z filmu Návrat do budúcnosti DeLorean DMC-12
Zmena skratky z SUV na CUV, malo by to byť naopak - IONIQ5 má šport. vlohy, Sport Utility Vehicle by sa hodilo viac
9 farieb exteriéru? ÁNO, 5 z toho inšpirovaných prírodou ÁNO, 2 matné špeciály ÁNO
Tlačítka späťákov na dotyk, kvalitu budiace ÁNO
V2L (Vehicle To Load) - na palube je 230V zástrčka, môžeš nabíjať laptop alebo si vyprať? ÁNO
Možnosť natrúsiť si trochu čalúnenia strechy, či koberca do čaju ÁNO (v rámci eko a recyklácie, použitá surovina z cukrovej trstiny)



Vpredu projektorové LED svetlá s 256 pixelmi ÁNO
Vzadu LED s parametrickými pixelami - znie to oftalmologicky - ÁNO
Solárna strecha Ó ÁNO - pokiaľ je slnečno, dá sa dlhšie blbúť na kopci
Neprítomnosť zadného stierača Ó NIE, Priestor na realizáciu spisovateľov do prachu ÁNO
Smart TailGate - prídeš, stojíš, čakáš, … nakladáš bez dotyku? 527 litrové Ó ÁNO
Vydrží auto na jedno nabitie 500 dní? ÁNO, pokiaľ denne najazdíš 0 km, inak cca 10 dní pri bežnom dennom jazdení a cca 50 km - otázka čo je pre koho bežné?
Má IONIQ5 najväčší HUD na svete? Ó ÁNO
E-GMP (Electric Global Modular Platform) a vďaka tomu viac miesta vo vnútri?  (+ lepšie jazdné vlastnosti) Ó ÁNO


TECHNICKÁ ŠPECIFIKÁCIA


 Motor   elektro, synchrónny s permanentným magnetom 
 Batéria   Li-Ion polymér, 72,6 kWh 
 Max. výkon   217 k 
 Max. krútiaci moment   350 Nm 
 Prevodovka  jednostupňová, redukčná 
 Pohon  RWD 
 Zrýchlenie 0-100  7,4 s 
 Max. rýchlosť  185 km/h 
 Dojazd  451 km 
 Dĺžka/šírka/výška  4635/1890/1605 mm 
 Svetlá výška  160 mm 
 Kufor  527 l (box pod prednou kapotou 57 l) 
 Váha  1990 kg 
 Farba  Lucid Blue Pearl 
 Výbava  Premium 
 Pneumatiky  Michelin Pilot Alpin 5 SUV, 255/45/20 
 Cena  52.450 €