MAZDA CX-5 SkyActiveG 6MT AWD
MAZDA CX-5 SkyActiveG 6MT AWD a moje ÁNO/NIE
Srdce poskočí pri pohľade na vonkajšie tvary, hladké Ó ÁNO. “Krásna, ale zženštelá”, vraví sused, súhlasné ÁNO. Konzervatívny minimalizmus v interiéri, kvalitne pôsobiace ÁNO. Pokorná prezentácia udržateľnosti hodnôt, Ó ÁNO.
Posed za volantom, ako uliate NIE, manuálne prispôsobiteľné ÁNO. Úchop volantu ÁNO. Riadenie ÁNO, menej odťažitosti by doplnilo Ó. Sila a ťah motora NIE. Zvuk a prejav motora Ó ÁNO.
Zvuk výfuku, hlavne pri studenom štarte Ó ÁNO. Podvozok skúsené ÁNO, akustické NIE. Prevodovka, manuálne, pevné a presné ÁNO. Brzdy, spoľahlivé, progresívne ÁNO. Elektrické ovládanie 5-tych dverí kufra, i tlačitkom spoza volantu, komfortné ÁNO. Rýchlosť otvárania dverí kufra NIE.
Pohon všetkých kolies, v ľahkom teréne ÁNO, pri dynamickej jazde po nespevnených cestách ÁNO, pri tvrdom krížení náprav bezradné NIE. Uhol otvorenia zadných dverí, rodinne nápomocné Ó ÁNO.
Aktuálna CX-5 je naozaj veľmi pekné SUV, ktoré svoje chlapské jazdné vlastnosti ukrýva pod jemnejší ženský zovňajšok. Ono, dnes aj ženy robia kulturistiku, či vrhajú guľou, len táto Mazda pri tom vyzerá sexi. Perleťová biela ešte pridá slávnostný nádych a po spojení so skúsenosťami z jazdy, je celkový dojem veľmi uspokojivý. Protokol, uznanie, pocit trvajúcej spoľahlivosti a kus dobrej japonskej mechaniky, tak dnes vnímam Mazdu CX-5.
Technická špecifikácia
Motor | 2,0 SkyActive G165 |
Max. výkov | 165 k |
Max. krútiaci moment | 213 Nm |
Prevodovka | 6MT |
Pohon | 4WD |
Max. rýchlosť | 198 km/h |
Zrýchlenie 0-100 | 10,9 s |
Objem nádrže | 58 l |
Dĺžka/šírka/výška | 4575/1845/1685 mm |
Kufor | 522 l |
Váha | 1613 kg |
Spotreba | 7,9 l |
Autor: Marek Varga