MAZDA CX-60 e-SKYACTIVE PHEV
MAZDA CX-60 e-SKYACTIVE PHEV a moje ÁNO/NIE
PREČO?
2,5 l benzínový motor spriahnutý s baterkami, 327 k, 500 Nm, 8AT a pohon oboch náprav
ÁNO/NIE
Prvý vizuálny dojem zvonku, šelmovité ÁNO, boky z pumy ÁNO, široká tvár levice ÁNO a zadok z geparda? ÁNO. Interiér, vizuál, dotyk, dojem Ó ÁNO. Posed za volantom, super príjemné ÁNO. Úchop volantu, ideálne Ó ÁNO. Riadenie poslušné a priame ÁNO, počet otáčok od dorazu k dorazu, kamiónové NIE. Rozmiestnenie pedálov (2) ÁNO. Sila a ťah motoro, veľmi uspokojivé ÁNO, zvuk pretekárske, okruhové Ó ÁNO. Sedadlá a ich bočná opora v zákrutách, prikomfortné NIE.
Práca automatickej prevodovky Ó ÁNO, radenie pádlami na volante, zbytočné NIE. Podvozok veľmi pevné, takmer nerozhoditeľné až pretáčavé Ó ÁNO. Pohon 4x4, zadok preferujúce Ó ÁNO. Brzdy, 2070 kg krotiace, hrubé a silné Ó ÁNO. Pneumatiky Pirelli Scorpion Winter 235/50/20 ÁNO až pokým ich neuvarili masívne brzdy, následne umreté NIE.
ZÁVER
Mazda CX-60 vo svojej hybridnej verzii, má podľa mňa kone, ktoré avizuje, má aj svoju hrdú batériami podporenú hmotnosť, ale rovnako pevný podvozok a isté riadenie, ktoré celú tú masu dokážu až nečakane vyzvŕtať. V športovom režime s pedálom plynu v chlpatom koberci znie závislo na veľkých hltoch benzínu a potrebe okamžite usmrtiť batériu. Osobne v tejto verzii vidím význam pre majiteľov domu s garážou a možnosťou každonočného dobíjania. Panelákové typy a garážových bezdomovcov poteší viac dízlový 6 valec. (Marek)
BONUSY
Zvuk a vizuálizácia indikátoru smeru pôsobí ako snaha hmyzu vzlietnuť po dávke Biolitu.
Stredový tunel je široký ako sloní chrbát a uberá miesto potrebné pre mužské genitálie.
Klame telom, počas prvých bežných km pôsobila ťažkopádne a pocitovo zatáčala ako plný domiešavač.
Následná pružnosť na diaľnici bola príjemne prekvapivá.
Vie skonzumovaťť od 3,4 l na 100 s pomocou elektrického pohonu, rovnako i 20 l s pomocou agresívneho členku.
Má úzke boky, jeden by povedal tanečnica, iný že jej nedali svaly - chalupári budú vďační za čisté prahy.
Nie je prehnane drahá, od 44 do 58 tisíc EUR
Technická špecifikácia
Motor | 2,5 e-SkyActive PHEV |
Max. výkon | 327 k |
Max. krútiaci moment | 500 Nm |
Prevodovka | 8AT |
Pohon | AWD |
Max. rýchlosť | 200 km/h |
Zrýchlenie 0-100 | 5,8 s |
Reálny dojazd v el. režime | 41 km |
Hmotnosť | 2070 kg |
Reálna spotreba benzínového motora | 8,4-11,2 l |
Nádrž | 50 l |
Kufor | 570 l |