Alfa samicaVW ID.4 GTX videoTínedžeriOpel Astra Sports Tourers DominikouRally KucherenkoBMW XM rozhovor
Úvod / ÁNO/NIE / MAZDA CX-60 e-SKYACTIVE PHEV

MAZDA CX-60 e-SKYACTIVE PHEV

MAZDA CX-60 e-SKYACTIVE PHEV a moje ÁNO/NIE


PREČO?

2,5 l benzínový motor spriahnutý s baterkami, 327 k, 500 Nm, 8AT a pohon oboch náprav


ÁNO/NIE

Prvý vizuálny dojem zvonku, šelmovité ÁNO, boky z pumy ÁNO, široká tvár levice ÁNO a zadok z geparda? ÁNO. Interiér, vizuál, dotyk, dojem Ó ÁNO. Posed za volantom, super príjemné ÁNO. Úchop volantu, ideálne Ó ÁNO. Riadenie poslušné a priame ÁNO, počet otáčok od dorazu k dorazu, kamiónové NIE. Rozmiestnenie pedálov (2) ÁNO. Sila a ťah motoro, veľmi uspokojivé ÁNO, zvuk pretekárske, okruhové Ó ÁNO. Sedadlá a ich bočná opora v zákrutách, prikomfortné NIE. 


Práca automatickej prevodovky Ó ÁNO, radenie pádlami na volante, zbytočné NIE. Podvozok veľmi pevné, takmer nerozhoditeľné až pretáčavé Ó ÁNO. Pohon 4x4, zadok preferujúce Ó ÁNO. Brzdy, 2070 kg krotiace, hrubé a silné Ó ÁNO. Pneumatiky Pirelli Scorpion Winter 235/50/20 ÁNO až pokým ich neuvarili masívne brzdy, následne umreté NIE. 


ZÁVER

Mazda CX-60 vo svojej hybridnej verzii, má podľa mňa kone, ktoré avizuje, má aj svoju hrdú batériami podporenú hmotnosť, ale rovnako pevný podvozok a isté riadenie, ktoré celú tú masu dokážu až nečakane vyzvŕtať. V športovom režime s pedálom plynu v chlpatom koberci znie závislo na veľkých hltoch benzínu a potrebe okamžite usmrtiť batériu. Osobne v tejto verzii vidím význam pre majiteľov domu s garážou a možnosťou každonočného dobíjania. Panelákové typy a garážových bezdomovcov poteší viac dízlový 6 valec. (Marek)




BONUSY

Zvuk a vizuálizácia indikátoru smeru pôsobí ako snaha hmyzu vzlietnuť po dávke Biolitu.

Stredový tunel je široký ako sloní chrbát a uberá miesto potrebné pre mužské genitálie.

Klame telom, počas prvých bežných km pôsobila ťažkopádne a pocitovo zatáčala ako plný domiešavač.

Následná pružnosť na diaľnici bola príjemne prekvapivá.

Vie skonzumovaťť od 3,4 l na 100 s pomocou elektrického pohonu, rovnako i 20 l s pomocou agresívneho členku.

Má úzke boky, jeden by povedal tanečnica, iný že jej nedali svaly - chalupári budú vďační za čisté prahy.

Nie je prehnane drahá, od 44 do 58 tisíc EUR


Technická špecifikácia

 Motor   2,5 e-SkyActive PHEV 
 Max. výkon   327 k 
 Max. krútiaci moment   500 Nm
 Prevodovka  8AT
 Pohon  AWD
 Max. rýchlosť  200 km/h
 Zrýchlenie 0-100  5,8 s
 Reálny dojazd v el. režime   41 km
 Hmotnosť  2070 kg
 Reálna spotreba benzínového motora   8,4-11,2 l
 Nádrž  50 l
 Kufor  570 l