VIDEOVW ID.4 GTX videoTínedžeriOpel Astra Sports Tourers DominikouRally KucherenkoBMW XM rozhovor
Úvod / ÁNO/NIE / MERCEDES-BENZ S580e LONG

MERCEDES-BENZ S580e LONG

MERCEDES-BENZ S580e LONG a moje ÁNO/NIE


PREČO? 

503 koní a zvedavosť ako sa podľa protokolu jazdí v serpentínach


ÁNO/NIE

Vonkajší vizuálny dojem absolútne reprezentatívne, nevulgárne Ó ÁNO. Prvé pocity z interiéru, silne prívetivé a trochu márnivé Ó ÁNO. Posed za volantom, superkomfortné ÁNO. Úchop volantu, prihrubé NIE. Výhľad spoza volantu, el. nastaviteľné všetkého na všetky strany Ó ÁNO. Riadenie, rozvážne presné ÁNO. Rozmiestnenie pedálov (2) i pre brzdenie ľavou nohou Ó ÁNO. 


Bočné vedenie sedadiel počas jazdy v serpentínach, mäkké NIE. Cestovný komfort sedadiel, relaxačné Ó ÁNO. Sila a ťah motora, protokolárne zamatové  ÁNO. Zvuk motora, tlmene mechanické ÁNO. Zvuk výfuku, izolované NIE. Práca automatickej prevodovky, superhladké ÁNO. Pádlami pod volantom, extra uhladené NIE. Podvozok, plavné a pevné ÁNO.


Bez elektronických pomocníkov i s úkrokmi zadnej nápravy ÁNO. Pomoc natáčacej zadnej nápravy Ó ÁNO. Pneumatiky Hankook Ventus S1 evo3, komunikatívne ÁNO. Benevolencia stabilizácie, prívetivé ÁNO. Brzdy odhodlané a úctyhodné. Ó ÁNO


ZAUJÍMAVOSTI

Najpredávanejší luxusný sedan na svete ÁNO

9 z 10 zákazníkov volí dlhú verziu ÁNO

Ležadlová úprava sedadla pre cestujúceho vzadu vpravo, stiesnené NIE

Hlasový asistent Hey Mercedes je schopný viesť dialógy ÁNO 

Stúpajúca miera angažovanosti umelej inteligencie v riadení a celkovom ovládaní auta z pohľadu benzínovej hlavy, strašidelné NIE




ZÁVER

S Klasse je pre mňa pretrvávajúcou kráľovnou prémiových limuzín. A nie preto, že je najsilnejšia alebo najsofistikovanejšia, i keď to zrejme je. Najskôr preto, že tejto triede presne, vždy a za každých okolností určuje ako sa po cestách i necestách jazdí s … dekorovanou noblesou. Mercedes S Klasse S580e je súčasné HyperLimo s aktuálne najlepšie spracovaným a viditelným HUD!


TECHNICKÁ ŠPECIFIKÁCIA

 Motor   R6, 2999 cm3, benzín + elektro (hybrid dobíjateľný zo siete) 
 Výkon   503 k 
 Prevodovka   Automatická 
 Zrýchlenie  4,4 s 
 Batéria  28,6 kWh 
 AC/DC nabíjanie   2:15 hod / 20 min 
 Pohon   4x4 
 Zadná náprava  natáčacia s rozsahom 10 st. 
 Spotreba  10 l 
 Podvozok  vzduchový AIRMATIC 
 Dĺžka/šírka/výška   5289/2109/1502 mm
 Rázvor  3216 mm 
 Kufor   550 l
 Cena  136.662 €