VIDEOVW ID.4 GTX videoTínedžeriOpel Astra Sports Tourers DominikouRally KucherenkoBMW XM rozhovor
Úvod / ÁNO/NIE / MITSUBISHI SPACE STAR SPORT

MITSUBISHI SPACE STAR SPORT

MITSUBISHI SPACE STAR SPORT a moje ÁNO/NIE


PREČO?

80 k a 102 Nm nie sú dnes čísla na odpadnutie, ale v kombinácii s 950 kg, pútavým bodykitom a dobrým mechanickým základom to môže zaujať nejedného fanúšika tuningu. 


ÁNO/NIE

Prvý vizuálny dojem, slovenský tuner by zaplesal, viditeľné ÁNO. Prvý pohľad do interiéru funkčné, ale archaické NIE. Riadenie nie zrovna chirurgické, ale citlivé ÁNO (viem čo sa s kolieskami vpredu deje). Rozmiestnenie pedálov (3) klavírne ÁNO. Výhľad spoza volantu Ó ÁNO, na všetky strany. Úchop volantu ÁNO. Posed za volantom vysoké NIE. Bočné vedenie sedadiel NIE, tu by mal tuning zapracovať a vložiť parádne škrupiny. 


Zvuk motora surové, mechanické ÁNO. Sila a ťah motora, lineárne rastúce ÁNO. Zvuk výfuku NIE, ale vizuálny tresk falošných koncoviek ÁNO - na prvú vyzerajú veľmi reálne. Práca s hmotnosťou, ľahké, atletické Ó ÁNO. Funkčnosť manuálnej ručnej brzdy ÁNO. Podvozok eibachovsky znížené ÁNO (pružiny Eibach odviedli výbornú prácu). Prevodovka, manuálne obyčajné ÁNO, neuráža a zodpovedne funguje. Brzdy, i vďaka nízkej prevádzkovej hmnotnosti Ó ÁNO.


ZÁVER

Tuning alebo úprava áut po slovensky, je stále známou premennou, dnes prevažne u mladšieho obyvateľstva tejto krajiny. Mnohí naši mladí tuneri však trpia elefantizmom a veľlkými plastami zabíjajú podstatu, mnohokrát výborného základu auta, akým napríklad malý Space Star určite je! Rozumiem však aj potrebe nutkavej individualizácie a v konečnom dôsledku fandím osobám, ktoré nechcú byť v dave neviditeľné! 


Dovolím si tu však poznamenať, že “najväčší spojler na svete” na aute, ktorým jazdíš do práce, nie je zrovna ten typ uspokojenia, ktoré hľadáš. Za mňa je lepšie si natankovať a isť sa povozit autom, ktoré máš rád ako minúť prachy na nezmyselné a nebezpečne rárohy! Vnímam však aj tzv. lego rozmer, kedy si svoje “auto na hranie” staviaš podľa návodu, či vlastných predstáv s cieľom dosiahnuť výstavný výsledok a násjť celkové uspokojenie!




TECHNICKÁ ŠPECIFIKÁCIA

 Motor   1193 cm3. benzín, trojvalec, MIVEC
 Max. výkon   80 k 
 Max. krútiaci moment   102 Nm 
 Max. rýchlosť  180 km/h 
 Hmotnosť  950 kg 
 Prevodovka  5 MT 
 Pohon  2WD 
 Pneumatiky  Falken Eurowinter HS01, 175/55/15 
 Výbava  Invite
 Nádrž  35 l 
 Športový bodykit  nárazníky prahy, LED hmlovky 
 Podvozok  pružiny Eibach
 Interiér  karbónové doplnky
 Disky/letné  Dotz Limerock Dark 16", pneu 195/40 
 Cena  12.390 € 


Autor:Marek Varga, Foto: autor, Mitsubishi