VIDEOVW ID.4 GTX videoTínedžeriOpel Astra Sports Tourers DominikouRally KucherenkoBMW XM rozhovor
Úvod / ÁNO/NIE / OPEL ZAFIRA E LIFE

OPEL ZAFIRA E LIFE

OPEL ZAFIRA E LIFE a moje ÁNO/NIE


PREČO?

Chuť zhmotniť/zažiť a zdokumentovať predstavu, že v športovo vnímanom šate ÁNO/NIE, je možné opísať i auto so silne praktickým a ekologickým  zameraním. 


ÁNO/NIE

Vizuálny dojem zvonku, úžitkové vcelku zladené ÁNO. Interiér, účelové ÁNO, kypiaca invencia NIE. Posed za volantom, pohodlné ÁNO. Úchop volantu, multifunkčné NIE (plocha s umiestnenými tlačítkami je príliš široká). Ovládanie tlačítok na volante, prirodzené ÁNO bez ortopedických potiaží. Ergonómia interiéru ÁNO. Výhľad spoza volantu, po stranách Ó ÁNO, dopredu tankové NIE. Veľkosť spätných zrkadiel NIE. Voľnosť kolien pod volantom NIE (zavadzia kulisa ovl. AT prevodovky). 


Riadenie prevzaté z kométy ÁNO (predok poslúcha ihneď, zadok sa bez hanby dovlní neskôr). Rozmiestnenie pedálov (2), klavírne ÁNO. Sedadlá, komfortné ÁNO, športové NIE. Jednoduchosť zostrojenia mobilnej kancelárie prestavením kresiel v 2. rade Ó ÁNO. Logika skladania konferečného stolíka Ó ÁNO. Umiestnenie písacej plochy stolíka voči 2. radu sedadiel, diétne NIE. Presvetlenie a tienenie kancelárie vďaka rozdelenej panoramatickej streche Ó ÁNO. Umelé LED osvetlenie pre prácu v noci. ÁNO. Sila a ťah motora, elektrické, hanblivé ÁNO. Zvuk motora, svišťavé NIE. Podvozok, húpavé, ale stabilné ÁNO. Práca s hmotnosťou 2389 kg ÁNO. 


Brzdy, rekuperačné Ó ÁNO, športové NIE. Rekuperačná funkcia “B” ovládaná tlačítkom ÁNO (v meste takmer nahrádza klasické brzdenie). Priestor na palube, lietadlové ÁNO. Elektrické ovládanie bočných, dozadu výsuvných dverí, komfortné ÁNO. Detská poistka zadných dverí ovládaná vodičom cez tlačítko, bezpečné ÁNO. Dojazd rodinnného výletu mimo mesto, do 300 km ÁNO. Manipulácia so zadnými dverami kufra, posilňovňu a jachting skills vyžadujúce NIE. 




ZÁVER

Výborný mestský a prímestský shuttle bus. Výborný home(less) office. Vcelku dobrý rodinný spoločník s rešpektom k dojazdu. Výkon 100 kW a elektrické okamžito je postačujúce na príjemné a legislatívne súhlasné jazdenie. Preprava viacerých osôb na úrovni privátneho autobusu vytvára družnú poker atmosféru (sedadlá  proti sebe), ale poskytne i dostatok pracovného, či relaxačného súkromia (sedadlá za sebou).


TECHNICKÁ ŠPECIFIKÁCIA

 Motor   elektro 
 Max. výkon   136 k 
 Max. výkon   260 Nm 
 Max. rýchlosť   130 km/h 
 Prevodovka  automatická  
 Dojazd  250 km 
 Doba dobíjania   32-48 min na 80%
 Spotreba  27,3 kWh 
 Dĺžka/šírka/výška   5306/2024/1940 mm 
 Hmotnosť  2389 kg 
 Cena  od 44.890 €