Alfa samicaVW ID.4 GTX videoTínedžeriOpel Astra Sports Tourers DominikouRally KucherenkoBMW XM rozhovor
Úvod / ÁNO/NIE / SEAT ATECA FR 2.0 TSI 4Drive

SEAT ATECA FR 2.0 TSI 4Drive

SEAT ATECA FR 2.0 TSI 4Drive a moje ÁNO/NIE


PREČO? 

190 k z 2.0 TSI, 320 Nm a pohon oboch náprav 4Drive


ÁNO/NIE

Vonkajší vizuálny dojem ÁNO. Posed za volantom, dlho hľadané ÁNO. Úchop volantu ÁNO. Riadenie príjemne súčinné, presné ÁNO. Výhľad spoza volantu istotu budiace, napumpované ÁNO. Rozmiestnenie pedálov (2), beznátlakové ÁNO vďaka širokému pedálu brzdy. Sila a ťah motora, solídne a uspokojivé ÁNO. 


Zvuk motora, potlačené NIE. Zvuk výfuku, nečujné NIE. Prevodovka v automatickom športovom režime NIE, ovládaná pádlami na volante ÁNO. Opora sedadiel, bočné vedenie v zákrutách ÁNO. Podvozok adaptívne Ó ÁNO. Poznateľný rozdiel nastavení v jednotlivých jazdných režimoch Seat Drive Profile DCC ÁNO. Pneumatiky Continental WinterContact TS860S v rozmere 245/40/19 ÁNO. Brzdy, svalnaté Ó ÁNO. Reálna kombinovaná spotreba 8,5 l na 100 km, spokojné ÁNO.




ZÁVER

Vyzretý, stredne veľký crossover, ktorého facelift zasiahol veľmi úspešne. Vo výbave FR v červenej Velvet na 19” čiernych diskoch Glossy Black z Atecy vyžarovalo až športové nadanie, ale vo výsledku jej práca s hmotnosťou 1637 kg tvorila antigymnastický nedotáčavý charakter. NIe je to nič, čo by strašilo, nebodaj prekážalo, skôr bezpečnostné varovanie pred myšlienkou, že na bežnom, dennom crossoveri, by ste nemali chceiť skúšať nejaké sadistické pestvá i napriek schopnosti zapojiť do tanca obe nápravy cez systém 4Drive. Tento Seat Ateca je veľmi dobré auto, s celkom potentným motorom i pohonom, ktoré so sebou vozí štipku onej, španielskej nátury.


Technická špecifikácia

 Motor   1984 cm3, 4 valce, benzín 
 Max. výkon   190 k
 Max. krútiaci moment   320 Nm
 Prevodovka   Automatická DSG7 
 Kufor  485 l 
 Hmotnosť  1637 kg
 Max. rýchlosť  214 km/h
 Zrýchlenie 0-100  7,1 s
 Objem nádrže  55 l
 Priemer otočenia  10,8 m
 Spotreba   8,5 l
 Cena  od 34.870 €


Autor: Marek Varga