ŠKODA ENYAQ COUPE iV 80 SPORTLINE
ŠKODA ENYAQ COUPE iV 80 SPORTLINE a moje ÁNO/NIE
PREČO?
204 elektrický koní, 310 okamžitých Nm, imidžový zadok a prívlastok inklinujúci ku športu - coupe!
ÁNO/NIE
Prvý vonkajší vizuálny dojem verzie Coupé, veľmi estetické ÁNO. Prvý pohľad do interiéru, moderné, minimalistické ÁNO. Posed za volantom, športové ÁNO. Úchop volantu, perforované ÁNO. Riadenie ÁNO. Rozmiestnenie pedálov (2) NIE.
Funkčnosť automatickej prevodovky ÁNO. Ovládanie pádlami na volante NIE, pádlovaním sa mení intenzita rekuperácie brzdnej energie. Bočné vedenie sedadiel, športové NIE. Cestovný komfort sedadiel ÁNO.
Sila a ťah motora NIE, podvozok a pohon by zvládol oveľa viac. Zvuk motora NIE. Zvuk výfuku NIE. Podvozok, s váhou 2149 kg sa vysporiadajúce Ó ÁNO. Pohon RWD, príjemne stáčavé ÁNO. Plné vypnutie stabilizácie, NIE iba ASR vyp.
Elektronické stabilizačné systémy, početné ÁNO, možnosť väčšinu vypnúť ÁNO. Brzdy, úctivé ÁNO. Kufor 570, dostatočné a prístupné ÁNO. Dojazd v km ÁNO - keď na teba pri 80% žmurká cez 400 km, dalo by sa to pomenovať ako pocit istoty.
ZÁVER
Osobne to vnímam tak, že termín coupe dnes reprezentuje nejaký druh predurčenej športovosti a dynamických schopností auta, nech má pokojne i cez 2 tony. Rovnako jeho vizuálne vnímanie - jednoducho je to viac posh. Enyaq Coupe je teda umelecky krajším autom ako Enyaq prvotný. Pokiaľ k tomu pripojíte fakt, že má prakticky vyšší dojazd na jedno nabitie, zlúčia sa poznatky, ktoré Slováka takmer nútia k tomu, aby im vyhovel samotnou kúpou. A pokiaľ vám k tomu Škoda ponúkne dokonca verziu RS? No nevezmi to!
TECHNICKÁ ŠPECIFIKÁCIA
Motor | elektro |
Max. výkon | 204 k |
Max. krútiaci moment | 310 Nm |
Pohon | RWD |
Max. rýchlosť | 160 km/h |
Zrýchlenie 0-100 | 8,6 s |
Dĺžka/šírka/výška | 4653/1879/1607 mm |
Váha | 2149 kg |
Kufor | 570 l |
Farba | oranžová Phoenix metalíza |
Pneumatiky | Brodgestone Turanza Eco 235/50/20 a 255/45/20 |
Spotreba | 16,2-17 kWh/100km |
Autor: Marek Varga, Foto: autor