SUZUKI GSX-S1000GT
SUZUKI GSX-S1000GT a moje ÁNO/NIE
PREČO? 152 koní, 106 Nm, 11 tisíc otáčok a označenie GT - akože krížom cez Európu
ÁNO/NIE
Postava športovo-turistické ÁNO. Farba seriózne ÁNO. Tvár pre Bumblebee lovers ÁNO, Ice Age haters, Sidovské NIE. Posed 810 mm vysoké, vzpriamené, mierne do rúk navážené ÁNO (protivietor nad 130 km/h tlak na ruky neguje). Stupačky, vyššie športovo umiestnené ÁNO, super dlhé cestovanie NIE.
Úchop riadidiel, pohodlné široké ÁNO. Ovládanie páčok, spojka dobre dávkovateľné ÁNO, brzda v malom rozsahu nastaviteľné NIE (príliš blízko rukoväte). Viditeľnosť v spätných zrkadlách spoľahlivé ÁNO. Riadenie nerušivé a pohlcujúce ÁNO, manévrovanie v mestskej premávke, obratné ÁNO.
Sila a ťah motora v hornej polovici ot. spektra silne narastajúce Ó ÁNO (dolná polovica, svižné jazdenie po rožky do pekárne). Pružnosť motora Ó ÁNO (stačí raz zaradiť 5 a jazdiť takmer všade). Zvuk motora obyčajné NIE. Zvuk výfuku NIE.
Obojsmerný Quick Shift smerom hore, nad 8 tis. ot. okamžité ÁNO, pod 8 tis. ot. váhavé NIE, smerom dolu spoľahlivé ÁNO. Podvozok mesto komfortné Ó ÁNO, okresky sebaisté Ó ÁNO, ostrá jazda uhladené, ÁNO. Preklápanie v zákrutách, užívateľsky prirodzené ÁNO. Brzdy zamatovo drtivé ÁNO. Rejd pre všetky situácie, postačujúce ÁNO. Práca s hmotnosťou 226 kg, prekvapivo ľahké ÁNO.
ZAUJÍMAVOSTI
USB port ÁNO
Easy start, funkcia na štart motora krátkym dotknutím tlačidla, praktické ÁNO
Low RPM Assist, pomoc pri rozbehoch alebo jazde na vysokom kvalte nízkou rýchlosťou ÁNO pre menej sústredených
SCAS (Suzuki Clutch Assist System) riadené preklzovanie spojky pre lepšiu rovnováhu pri podraďovaní , aby sa vám mašina neroztancovala pod zadkom, spoľahlivé ÁNO
S-DMS (Suzuki Drive Mode Selection) 3 výkonové mapy, citlivé ÁNO
TCS (Traction Control System) 5 úrovňové, precízne ÁNO
Suzuki mySPIN - váš iOS alebo Android smartfón cez apku na displeji motorky NIE (funkčnosť je sporná)
19 l nádrž bezstarostné ÁNO
ZÁVER
Pokiaľ by som musel ísť, napr. do Ríma, vynechávam diaľnice a rúbem to krížom cez Alpy. Možno na rýchlych 100-150 km by som kúsok rovného asfaltu prijal, ale z môjho pohľadu a fungovania motorky pod mojím zadkom, sa jej viac hodia pokrútené talianske špagety. Sila, objem, agilita, moderný smooth efekt, múdra elektronika a veľmi dobrý pocit z ovládania za necelých 13 tisíc? ÁNO.
TECHNICKÁ ŠPECIFIKÁCIA
Motor | 4 taktný, vodou chladený DOHC 4 valec |
Objem | 999 cm3 |
Max. výkon | 152 k |
Max. krútiaci moment | 106 Nm |
Prevodovka | 6 st. mechanická + QS |
Dĺžka/šírka/výška | 2140/825/1215 mm |
Výška sedadla | 810 mm |
Váha | 226 kg |
Brzdy vpredu/vzadu | dvojitý kotúč / kotúč |
Pneumatiky predná a zadná | 120/70/17 a 190/50/17 |
Cena | 12.790 € |
Autor: Marek Varga, Foto: autor