VIDEOVW ID.4 GTX videoTínedžeriOpel Astra Sports Tourers DominikouRally KucherenkoBMW XM rozhovor
Úvod / ÁNO/NIE / SUZUKI GSX-S1000GT

SUZUKI GSX-S1000GT

SUZUKI GSX-S1000GT a moje ÁNO/NIE


PREČO? 152 koní, 106 Nm, 11 tisíc otáčok a označenie GT - akože krížom cez Európu


ÁNO/NIE

Postava športovo-turistické ÁNO. Farba seriózne ÁNO. Tvár pre Bumblebee lovers ÁNO, Ice Age haters, Sidovské NIE. Posed 810 mm vysoké, vzpriamené, mierne do rúk navážené ÁNO (protivietor nad 130 km/h tlak na ruky neguje). Stupačky, vyššie športovo umiestnené ÁNO, super dlhé cestovanie NIE. 


Úchop riadidiel, pohodlné široké ÁNO. Ovládanie páčok, spojka dobre dávkovateľné ÁNO, brzda v malom rozsahu nastaviteľné NIE (príliš blízko rukoväte). Viditeľnosť v spätných zrkadlách spoľahlivé ÁNO. Riadenie nerušivé a pohlcujúce ÁNO, manévrovanie v mestskej premávke, obratné ÁNO. 


Sila a ťah motora v hornej polovici ot. spektra silne narastajúce Ó ÁNO (dolná polovica, svižné jazdenie po rožky do pekárne). Pružnosť motora Ó ÁNO (stačí raz zaradiť 5 a jazdiť takmer všade). Zvuk motora obyčajné NIE. Zvuk výfuku NIE. 


Obojsmerný Quick Shift smerom hore, nad 8 tis. ot. okamžité ÁNO, pod 8 tis. ot. váhavé NIE, smerom dolu spoľahlivé ÁNO. Podvozok mesto komfortné Ó ÁNO, okresky sebaisté Ó ÁNO, ostrá jazda uhladené, ÁNO. Preklápanie v zákrutách, užívateľsky prirodzené ÁNO. Brzdy zamatovo drtivé ÁNO. Rejd pre všetky situácie, postačujúce ÁNO. Práca s hmotnosťou 226 kg, prekvapivo ľahké ÁNO.




ZAUJÍMAVOSTI

USB port ÁNO

Easy start, funkcia na štart motora krátkym dotknutím tlačidla, praktické ÁNO

Low RPM Assist, pomoc pri rozbehoch alebo jazde na vysokom kvalte nízkou rýchlosťou ÁNO pre menej sústredených

SCAS (Suzuki Clutch Assist System) riadené preklzovanie spojky pre lepšiu rovnováhu pri podraďovaní , aby sa vám mašina neroztancovala pod zadkom, spoľahlivé ÁNO

S-DMS (Suzuki Drive Mode Selection) 3 výkonové mapy, citlivé ÁNO

TCS (Traction Control System) 5 úrovňové, precízne ÁNO

Suzuki mySPIN - váš iOS alebo Android smartfón cez apku na displeji motorky NIE (funkčnosť je sporná)

19 l nádrž bezstarostné ÁNO


ZÁVER

Pokiaľ by som musel ísť, napr. do Ríma, vynechávam diaľnice a rúbem to krížom cez Alpy. Možno na rýchlych 100-150 km by som kúsok rovného asfaltu prijal, ale z môjho pohľadu a fungovania motorky pod mojím zadkom, sa jej viac hodia pokrútené talianske špagety. Sila, objem, agilita, moderný smooth efekt, múdra elektronika a veľmi dobrý pocit z ovládania za necelých 13 tisíc? ÁNO. 


TECHNICKÁ ŠPECIFIKÁCIA

 Motor   4 taktný, vodou chladený DOHC 4 valec 
 Objem   999 cm3 
 Max. výkon   152 k 
 Max. krútiaci moment   106 Nm 
 Prevodovka  6 st. mechanická + QS 
 Dĺžka/šírka/výška  2140/825/1215 mm
 Výška sedadla  810 mm 
 Váha  226 kg 
 Brzdy vpredu/vzadu  dvojitý kotúč / kotúč
 Pneumatiky predná a zadná   120/70/17 a 190/50/17
 Cena  12.790 € 


Autor: Marek Varga, Foto: autor