VOLVO XC40 RECHARGE TWIN
VOLVO XC40 RECHARGE TWIN a moje ÁNO/NIE
PREČO? 408 k, 660 Nm a pohon všetkých 4 kolies
ÁNO/NIE
Vonkajší vzhľad, subjektívne ÁNO (malé, ale robustné metské SUV). Prvý dojem z interiéru, recyklovateľné, ale útulné ÁNO. Posed za volantom vyššie ÁNO. Výhľad spoza volantu ÁNO. Úchop volantu ÁNO. Riadenie, mäkké alebo pevné ÁNO (podľa nastavenia). Rozmiestnenie pedálov (2) NIE. Sila a ťah motora, prekvapivé Ó ÁNO. Zvuk motora, elektrické NIE.
Zvuk výfuku (v el. trende bude položka onedlho vyradená) NIE. Reakcia na kickdown ÓÓ ÁNO. Prevodovka, odvádza si svoje ÁNO. Sedadlá v zákrutách Ó NIE. Sedadlá pri bežnom cestovaní, chiropraktické ÁNO. Podvozok snaživé ÁNO. Pohon 4x4, bojovné až nedotáčavé ÁNO. Práca s hmotnosťou 2,2 t maskované ÁNO.
Pneumatiky Pirelli Scorpion Allseason SF2 Recharge 255/40/20, kompromisné NIE (na riadnych letných pneumatikách to auto musí krčiť asfalt). Brzdy udatné a vytrvalé Ó ÁNO. Hierarchia nadradenosti zostupne: výkon a krútiak / brzdy / podvozok / riadenie / ÁNO.
ZAUJÍMAVOSTI
Zobrazenie 360 st. kamerového systému na hl. displeji, krištáľové Ó ÁNO (výborne sa podľa toho parkuje)
“Koberec” na dverách, kvalitne čalúnené a recyklovateľne pôsobiace ÁNO.
Pevné riadenie je položka v menu, ktorej aktivácia spôsobí ztuhnutie riadenia - dobré na dynamickú jazdu v serpentínach, ÁNO.
ZÁVER
Je to sleeper! Elektrická XC40 okamžite prekvapí až nadbytočnou dynamikou od 0 do 180 km//h - takmer konštantne. Pocit z pružného zrýchlenia v mestských rýchlostiach mi pripomenul Porsche Taycan. Toto auto vie vychovať aj pyšného motorkára a na spevnenom povrchu pri plnom rozbehu prešmyknúť všetky kolesá - tak razantný je nástup krútiaceho momentu.
TECHNICKÁ ŠPECIFIKÁCIA
Motor | 2x synchrónny elektro |
Max. výkon | 408 k |
Max. krútiaci moment | 660 Nm |
Zrýchlenie 0-100 | 4,9 s |
Pohon | AWD |
Dojazd | 350 km |
Hmotnosť | 2188 kg |
Cena | 65.425 € |