INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / ÁNO/NIE / VOLVO XC40 RECHARGE TWIN

VOLVO XC40 RECHARGE TWIN

VOLVO XC40 RECHARGE TWIN a moje ÁNO/NIE


PREČO? 408 k, 660 Nm a pohon všetkých 4 kolies


ÁNO/NIE

Vonkajší vzhľad, subjektívne ÁNO (malé, ale robustné metské SUV). Prvý dojem z interiéru, recyklovateľné, ale útulné ÁNO.  Posed za volantom vyššie ÁNO. Výhľad spoza volantu ÁNO. Úchop volantu ÁNO. Riadenie, mäkké alebo pevné ÁNO (podľa nastavenia). Rozmiestnenie pedálov (2) NIE. Sila a ťah motora, prekvapivé Ó ÁNO. Zvuk motora, elektrické NIE. 


Zvuk výfuku (v el. trende bude položka onedlho vyradená) NIE. Reakcia na kickdown ÓÓ ÁNO. Prevodovka, odvádza si svoje ÁNO. Sedadlá v zákrutách Ó NIE. Sedadlá pri bežnom cestovaní, chiropraktické ÁNO. Podvozok snaživé ÁNO. Pohon 4x4, bojovné až nedotáčavé  ÁNO. Práca s hmotnosťou 2,2 t maskované ÁNO. 


Pneumatiky Pirelli Scorpion Allseason SF2 Recharge 255/40/20, kompromisné NIE (na riadnych letných pneumatikách to auto musí krčiť asfalt). Brzdy udatné a vytrvalé Ó ÁNO. Hierarchia nadradenosti zostupne: výkon a krútiak / brzdy / podvozok / riadenie / ÁNO. 


ZAUJÍMAVOSTI

Zobrazenie 360 st. kamerového systému na hl. displeji, krištáľové Ó ÁNO (výborne sa podľa toho parkuje)

“Koberec” na dverách, kvalitne čalúnené a recyklovateľne pôsobiace ÁNO. 

Pevné riadenie je položka v menu, ktorej aktivácia spôsobí ztuhnutie riadenia - dobré na dynamickú jazdu v serpentínach, ÁNO. 




ZÁVER

Je to sleeper! Elektrická XC40 okamžite prekvapí až nadbytočnou dynamikou od 0 do 180 km//h - takmer konštantne. Pocit z pružného zrýchlenia v mestských rýchlostiach mi pripomenul Porsche Taycan. Toto auto vie vychovať  aj pyšného motorkára a na spevnenom povrchu pri plnom rozbehu prešmyknúť všetky kolesá - tak razantný je nástup krútiaceho momentu. 


TECHNICKÁ ŠPECIFIKÁCIA

 Motor   2x synchrónny elektro 
 Max. výkon   408 k 
 Max. krútiaci moment   660 Nm 
 Zrýchlenie 0-100  4,9 s 
 Pohon  AWD 
 Dojazd  350 km 
 Hmotnosť  2188 kg 
 Cena  65.425 €