Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5Kráľovná Rally KucherenkoHore bezRocknRollaCUPRA PortfolioAvantissimo!Raptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Alfa Romeo Stelvio 2,2 JTDM Super - Teší Neteší

Alfa Romeo Stelvio 2,2 JTDM Super - Teší Neteší

Poznáte tú adolescentnú hru vadí-nevadí? Ktorá sa mimochodom vďačne kombinovala s hrou fľaša, ktorej základnou pointou bolo, … aby ľuďom nebolo teplo? Nie? Tak to ste mali celkom nudné detstvo!


Ja som si dovolil tútu detskú, prípadne opileckú adventúrku vadí-nevadí, preformulovať do verzie teší-neteší, ktorá sa mi počas testu aktuálnej Afly akosi sama vydrala z duše. Ono už len fakt, že sa mi sľúbila iba na 2 dni a nakoniec sme spolu strávili takmer týždeň, dokazuje, že naše spoločné stretnutie nebolo len o kontrole technických detailov. Hoci, o schopnosti udržania sebakontroly … to bolo dosť!


Alfa Romeo Stelvio je moje budúce rodinné auto. Tak to mám fixnuté pre lepšie zajtrajšky. Už keď sme sa stretli prvý krát, bolo mi jasné, že pre mnou vnímané mobilné zabezpečenie rodiny a vytvorenie rovnako kvalitného jazdeckého prostredia pre mňa, muža a otca, je Stelvio ideálnym riešením. Pripomínam, že reklamný video klip na toto SUV v našom prvom teste aj dnes stojí za zježené chlpy - kliknite vyššie na “prvý krát” a pozrite si ho!



Takže, poďme sa teda pekne zahrať novinku - Teší Neteší.



Teší ma, že Stelvio začína na zaujímavých 35.250€ ako dieslová, 160 koňová zadokolka s 8 stupňovým automatom. 

Neteší ma, že je to cena bez DPH.


Teší ma, že si ju viete vyskladať podľa osobných preferencií v naozaj príjemných kombináciach a odporúčam dostať sa na verziu Veloce. 

Neteší ma, že za všetky tie krásne doplnenia chcú peniaze! No nemohlo to byť zadarmo s plnou nádržou paliva a rekreačným poukazom?




Teší ma ako dokonale vyzerá, ako fantasticky Taliani namixovali tvary SUV, aký má šmrnc, vkus a gráciu.

Neteší ma, že všetku tú krásu nepodporia zastaralé, predné xenónové svetlomety. Akože funkčné to je, svietia dobre, ale prečo tam už nevedeli po fejslifte dať LEDky?


Teší ma, že k zadným partiám nemám jedinú výtku, že to celé vyzerá ako veľké rodinné Ferrari a že grafika zadných svetiel aj tých brzdových je naozaj výrazná a krásna zároveň. 

Neteší ma, že tak pekne spracované koncovky výfukov na oboch stranách zadného nárazníka, sú vizuálne atakované zostatkami dieslového spaľovania.




Vždy ma teší prvý pohľad do interiéru pri nastupovaní, pretože vidím prémiové spracovanie a minimalistický, skoro športový kokpit pre posádku.

V tomto smere nie je nič, čo by ma netešilo.


Teší ma, keď uchopím volant v správnej polohe a mám dobrý pocit z príjemného držania.

Netešia ma krátke sedáky a slabé bočné vedenie sedadiel výbavy Super.




Nesmierne ma teší vyladenie riadenia a podvozku - táto dvojica sa dlho hľadala a tak si sadla, že v rámci kategórie SUV to môže spochybniť asi len Porsche.

Neteší ma, že som stále neriadil Lamborghini Urus a neviem porovnať!


Dovolím si tvrdiť, že ma teší aj asistencia kontroly trakcie a stabilizácie, ktoré sa naozaj nešli pretrhnúť v tom, aby niečo zachraňovali a vodičovi dávajú dostatok voľnosti.

Neteší ma fakt, že som neprišiel na to (intuitívne, nie pomocou návodu na použitie) ako sa táto pomocná elektronika deaktivuje.




Teší ma symbolika jazdných režimov označených ako DNA, Dynamic-Natural-Advanced Efficiency v podaní Alfy a DeoxyriboNucleic Acid v podaní medicíny, ktoré majú mnoho spoločného.

V tejto súvislosti ma neteší naftový, 190 koňový motor, ktorý napriek všetkej snahe, nestíhal talentu podvozka.


Teší ma podpora pohonu 4x4, ktorý preferuje jazdeckú radosť a mnohokrát prenecháva všetko zadnej náprave. V prípade nutnej potreby však rád zapojí aj nápravu prednú.

Neteší ma, že pri pomalom manévrovaní na parkovisku autom s vytočenými kolesami diferáky vravia, že toto nie je ich prirodzená poloha.




Teší ma, že 1820 kg vďaka dynamike šasi a podvozka takmer necítiť a že túto váhu výborne krotia brzdy s príplatkovou červenou farbou (+291,67€) strmeňov.

Nemôže ma tešiť poznanie, že táto váha sa nutne podpisuje na výslednej spotrebe - celkový priemer som mal tesne pod 10 litrov!


Veľmi ma tešia nové bezpečnostné systémy aj fakt, že fungujú spoľahlivo.

V tejto veci nie je nič, čo by ma netešilo - zvýšená miera bezpečnosti je v aktuálnej, hektickej dobe vždy fajn.




Alfa Romeo Stelvio - tešilo ma! A pokiaľ príde čas na Quadrifoglio, bude ma tešiť opäť!



Autor: Marek Varga, Foto: autor, Spolupracvoali: Motor-Car Bratislava