Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5EQA - Prvá jazdaKráľovná Octavia RSRally KucherenkoHore bezEvolúciaRocknRollaCUPRA PortfolioMercedes-Benz GLE CoupéAvantissimo!Shooting BrakePiaty elementAudi A6 PHEVRaptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / BMW 545e x-Drive Limousine - Prečo?

BMW 545e x-Drive Limousine - Prečo?

Výraz prečo, poväčšine končiaci otáznikom, považujem, z pohľadu odpovede,  za najkomplexnejšiu otázku. Na prečo sa dá odpovedať primitívne, “lebo”, vyhýbavo “pretože si to myslím”, diplomaticky “záleží kto sa pýta” alebo aj, pre verbálne zdatných, argumentačne, detailne a so skutočnou chuťou odpovedať na otázku poctivo.


Mne ono prečo napadlo počas testu hybridnej päťky a v súvislosti s tým, že našu fanúšikovskú a čitateľskú základňu považujem za bystrú, dovolil som si opýtať sa priamo ľudí. Pretože, hoci sa to môže zdať niekomu čudné, práve ľudia sú presnou cieľovkou BMW 545e. Takže, prečo?


BMW 545e. Priatelia, pokiaľ sa vám smie chcieť, zbieram názory a pohľad verejnosti pre pripravovaný čĺanok. Dajte prosím do komentu vaše zdôvodnenie, prečo hybrid s elektrickým dojazdom 30 km? Prečo ho, podľa vás, chcieť? Veľmi pekne ďakujem. (Marek)


Daniel Karas

mam 540i a pracu vzdialenu do 10 km. tzn. diesel nehrozi. 545i by som obisiel 60% ciest do prace a spat. A potom tie dlhsie by riesil benzinovy 6 valec. Ak by bol dojazd 50km, tak by to riesilo 80% situacii ked startujem auto


Marek Sevic

Daniel Karas presne tiez by som bral 50km a sestvalec z tychto dovodov


Branislav Rohoň

Daniel Karas aj tých 30km je úplne dostatočne. Aj keď pôjdeš 50km úsek tak ho síce neprejdes 100% elektricky, ale priemernú spotrebu na tej vzdialenosti budeš mat 3l na 100...? Stále dobre!


Peter Rochovský

Lebo tých 30 km je aj môj reálny denný nájazd a Mercedes neponúka adaptívne tlmiče (áno, môžeš mať Airmatic, ale stojí to 2k).


Martin Spak

Peter Rochovský ..v GLS je to v serii 




Peter Alfoldi

Ja som si vzdy myslel, ze ten co ma na novu 5er neriesi spotrebu... Viem si predstavit ze to niekto bude chciet kvoli danovemu zvyhodneniu 


Marek Sevic

Peter Alfoldi to je trosku naivne. Ten kto na nu ma tak vacsinou nevyhral lotto a na zbytocne vydavky urcite pozerá. Tiez nizsia spotreba = vyssi dojazd co je u 5er dolezite (aj ked u hybridnej mozno ne). Hovorim zo skusenosti cloveka co si kupil novu 5er 


Mi Ro

40 km aj v zime by bolo tip top, ďaleko polovička dochádza do prace 


Peter Kolník

Tiez by som bral, jazdim aj velmi dlhe trasy(po SR), aj velmi kratke kazdodenne dochadzanie do 10km. 1) sloboda - nemusis rozmyslat kedy a kde nabijat 2) rekuperacia - energia sa nestraca, super spotreba po meste 3) je to vsestranne pouzitelne auto




Frenky Frenkie

pozeral som video blogera a majitela 330e, chcel povodne elektromobil, ale zistil ze nieje schopny s nim absolvovat sluzobne cesty napriec europou, tak si aspon Pladzajn ( Plugin) zadovazil, aby vyskusal elektriku v praxi..


Peter Laurinčík

Ako dumam, tak dumam, jedine, ak by som mal firmu od domu 10 km.... ale ci na taketo dochadzanie potrebujem 5.. nie som si isty.


Bohus Oleksak

Peter Laurinčík Starnes, strasne s Tebou. Uz si nepamatas, ze ti surne treba 5er na dochadzanie. Ako sa hovori teraz, nutna zivotna potreba. Kupis aj cez lockdown 




Samuel Veľký

Ja som mal možnosť skusit si 330e okrem toho že ma auto neuveriteľný odpich v mestských zápchach sa potichu plazí a zadarmo. Keď som kupoval druhé BMW rozmýšľal som nad 330e bohužiaľ vďaka batérii nebolo miesto pre xdrive tak zvíťazil iný model každopádne je to príjemná redukcia spotreby v meste


Jaroslav Minarovic

Chcem ho v Rakusku ako firemnne auto, lebo je to poctivy, rychly Bavor a platim nizsiu cestnu dan kvoli nizkej spotrebe, neplatim dan za emisie, a ked idem len na skok do obchodu nemusim startovat (v zime studeny) motor.


Korado Korado

Nechcel. Celé je to nezmysel. BMW 5er je diaľničný hltač kilometrov, nie auto na dochádzanie do práce na vzdialenosť čoby si kameňom dohodil. Na to nie je treba auto za niekoľko desiatok tisíc eur…




Karči Há

Je pravda, že na denný dojazd (rozvoz a zvoz detí zo škôlky) ideálne, aj keď 5-ka je pre mňa zbytočne veľká…


Lu Boss

Aké to má zrýchlenia čisto na elektriku? Zatiaľ som sa to nikde nedozvedel. Môžete zmerať?


Milan Mocik

pretoze 30km je prevazna porcia km, ktore denne najazdim a ak najazdim aj viac, urcite sa najde vela usekov (semafory, zapchy, vyjazdy a prijazdy na parkovisko/garaz) kedy tie spalovaky iba krutia naprazdno a trpia.


Bohus Oleksak

Ked sa objavili moderne pluginy tak klasicky turbobenzin prakticky zomrel. Ako daily nic lepsie nie je. Aj bez nabijania super spotreba a dynamika neporovnatelna. Ale 4wd is a must. Velmi navykova vec. Ved MS C 63 je adekvatny dokaz.




Martin Kroneraff

Za mňa pri plug-in hybride je také rozumné minimum 50 km menej mi už príde fakt málo


Maros Ex

Auto je 100 rokov stará technológia (rovnako aj elektrické) takže sme za opicami a produkujeme len kopu šrotu na tento svet…


Jan Holko

  1. zelene znacky su krajsie 2. fleet policy


Marek WanŤo Valigura

Do prace to mam 22 km tam spat. Uplny ideal na dochadzanie do prace.


Marosh Blackmw Nix

lebo elektro krutak od 0 rpm.




Marek Varga

ok, budem teda za klauna ja. Okrem pragmatických vyššie spomenutých argumentov sa i s hybridnou 545e dá, ... šmýkať na nespevnenom povrchu. Predpoklad systému xDrive, že pán za volantom má v sebe kus dieťaťa, spravodlivo rozdeľujú silu na zadné kolesá a pokiaľ je nevyhnutné, pošlú pomoc na predok. Aby sa šotolinová manéž nestala cintorínom plechov. BMW 545e osobne považujem za silne aktuálny manažerský sedan s príchuťou jazdeckej zábavy.


Autori textu: Marek Varga, Daniel Karas, Marek Sevic, Branislav Rohoň, Peter Rochovský, Martin Spak, Peter Alfoldi, Mi Ro, Peter Kolník, Frenky Frenkie, Peter Laurinčík, Bohus Oleksak, Samuel Veľký, Jaroslav Minarovic, Korado Korado, Karči Há, Lu Boss, Milan Mocik, Martin Kroneraff, Maros Ex, Jan Holko, Marek WanŤo Valigura, Marosh Blackmw Nix, Foto: Christián Varkonda