Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5EQA - Prvá jazdaKráľovná Octavia RSRally KucherenkoHore bezEvolúciaRocknRollaCUPRA PortfolioMercedes-Benz GLE CoupéAvantissimo!Shooting BrakePiaty elementAudi A6 PHEVRaptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / BMW M440i xDrive Coupe - Má na to nos!

BMW M440i xDrive Coupe - Má na to nos!

Prípadne nozdry, obličky alebo obriu masku chladiča, ako by s vďakou prijali muži trpiaci elefantizmom. Ako už býva dobrým zvykom, klišé, že krása je subjektívna platí aj v prípade novej štvorky!  A pre tých, ktorí sú schopní pripustiť, že okrem povrchnej (povrchovej) domnienky, existuje ďalších 90%, ktoré po osobnej skúsenosti vyhodnotíte ako pozitívne, potvrdzujem - nové BMW M440i má na to nos!


Mám rád tie testovacie týždne, kedy mi auto každým dňom dôvodí, že jeho existencia je dôležitá. Dnes, v dobe digitálneho ešte aj toaletného papiera, dnes kedy je všetko online a samotné jazdenie pre radosť s fyzickou prítomnosťou vodiča za volantom skutočného auta, stráca svoj nemalý význam (stále tvrdím, že šťastný vodič je pozornejší), ponúkne BMW novú štvorku s benzínovým 6 valcom, ktorá ide, znie a funguje. Zdá sa, že bavorák má na to stále nos!


“Kupéé!”, … kričím “kupéé”, pretože toto je auto, ktoré označenie kupé nesie plným právom, respektíve, právom, ktorým sa petrolheadi riadia od treťohôr. Kupé je auto s iba dvoma dlhými dverami pre vodiča a spolujazdca, bezrámovými oknami a plechovým kufrom. Moja testovačka vo farbe Arctic Race Blue a M aerodynamickým kitom vyzerala ako solídne GT, rozumej farba neurazí, nekikiríka, krivky karosérie vzbudia uznanie a ty uveríš, že auto patrí do prémie a má športové nadanie. A okrem toho, keď sa na to celé pozrieš spredu, je evidentné, že nová M440i má na to nos!


Vo vnútri je to bavorák, skrz-naskrz prešitý nemeckou dôkladnosťou - vraví tak aj koža Vernasca Cognac s dekoratívnym prešívaním. Na jednu stranu sa pousmejem nad konzervatívnosťou a miernou vizuálnou zaostalosťou BMW (oproti konkurencii), na druhú je mi sympatické, že si idú svoju linku, ktorú, dovolím si tvrdiť, spoznám už aj po hmate. Pri súčasnej M440i mi však oná sympatická časť pasovala viac, pretože to ako M440i jazdí pripomína staré dobré časy … teraz si uvedomujem, že pokiaľ som schopný použiť termín “staré-dobré časy” a myslieť to vážne, počet mojich rokoch sa katastroficky blíži k počtu koní tohto kupé.




Benzínový 6 valec chceme! 3 litrový objem - chceme! 275 kW (374 k) jasné, chceme! K tomu spotrebu 8,1 litra - samozrejme, že chceme! A prečo sa mi sem teda natíska nejaké ale? Pretože, mildhybrid, pretože emisie a len tak medzi nami, pretože zimné 18-ky (to sem síce vôbec nepatrí, ale s letnými 19” Double Spoke Bicolour sme vizuálne opäť inde). ALE, … napriek všetký (ne)zmyselným EÚ reguláciam, napriek tomu, že sa výrobca musel popasovať s neľahkými zadaniami, napriek tomu je tu M440i, ktorá má zvuk, silu, ktorá prináša #VzdyRadostZJazdy a ktorá si v mojej kopcovej ankete nevyslúžila, ako prvá, ani jedno NIE.





BMW M440i xDrive a moje ÁNO/NIE na kopci


Prečo? 275 kW (374 k) a stopy snehu na serpentínach - Posed za volantom Ó ÁNO. Riadenie ÁNO. Rozmiestnenie pedálov ÁNO. Bočné vedenie sedadiel počas pretáčavého šmýkania ÁNO. Reakcie na plyn na super klzkom povrchu ÁNO. Vyváženie auta, čitateľné ÁNO. Možnosť vypnúť trakciu ÁNO. Nastavenie DSC v režime Sport Plus s vypnutou trakciou Ó ÁNO. Možnosť vypnúť stabilizáciu ÁNO. Sila a ťah motora Ó ÁNO. Zvuk motora - modulované ÁNO. Zvuk výfuku ÁNO. Brzdy, historické NEVIEM. Na snehu a ľade aktivita ABS Ó ÁNO - BMW M440i je klasické kupé s dvoma dverami a bezrámovými oknami. A benzínovým 6 valcom (ehm, ok, mildhybridným 6 valcom). A preferenciou zadnej nápravy. A dobrým zvukom. A vôbec, celé mi to pripomenulo staré časy, keď ešte bolo treba riadiť. Nové M440i môže byť príjemná výzva. Hlavne keď  na to bude mať tak veľký, nový nos!




Aj vďaka hlbokému športovému posedu za volantom, nie je dobrý výhľad na ľavý okraj cesty, kvôli ľavému spätnému zrkadlu. Čo znamená, že pri dynamickej jazde vchádzajte opatrne alebo bokom, tak aby ste nepriateľský obrubník, či ostrovček videli cez bočné okno … nie, nerobte to prosím! Pokiaľ však nájdete bezpečné miesto, kde sa dá úplne deaktivoať DSC, v režime Sport Plus bude pohon všetkých kolies xDrive na vašej strane  - rozumej na strane zábavy, nie výchovného poradcu.




Dôvod prečo vlastniť auto za 67.050€, by si mal zodpovedať každý sám. Akonáhle sa odpoveď na túto otázku začne podobne ako “ale za tie prachy by som mohol mať niečo lepšie, …” vedzte, že iba dávate priestor na špekulácie. Autá tohto typu a za tieto peniaze sa nekupujú z rozumu, ani kvôli zvýšenej hodnote praktickosti. Mimochodom, aby mali špekulanti údernejšie dôvody - toto konkrétne auto stojí 90.194€ s DPH. A úplne na záver - ja mám jeden zásadný dôvod prečo? Pretože nemá tlačítko Start/Stop systému. A napriek tomu, že motor zhasína, vďaka mildhybridu to funguje tak nerušivo, že ma táto dnešná “vychytávka”, vôbec nijak nevyrušovala.



Autor: Marek Varga, Foto: Christián Varkonda