INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid - Family soft!

Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid - Family soft!

Pokiaľ je prvý zážitkom, spojeným s jazdou autom, pocit výraznej mäkkosti, tvorí sa silný predpoklad, že nič viac ako všadeprítomné pohodlie vás už zaujímať nebude. Citroën poslal na cesty auto, ktoré nesie meno z minulosti (C5), keď mali autá bruchá pri zemi a pridáva súčasnosť v dizajne moderných “tereniakov” s baterkami a … vzdušným prívlastkom “Aircross”. 


Čo je na tomto aute Citroën? 


Znak na kapote určite - dve strechy nad sebou sú tak typické, že pokiaľ vidím stavbu s čo i len podobnou architektúrou, hneď mám podozrenie, že si tam Citroën zriadil utajený labák na výskum psychológie dizajnu. A skúma výborne, pretože ľahké a oku príjemné krivky, sú veľmi súčasné a uraziť môžu snáď iba ťažkých anachronikov. Dizajn exteriéru má nepopierateľne francúzsky umelecký nádych a úplne najviac sa mi auto páčilo na press fotkách stojac vedľa moderných eko domov v prírodných farbách. 


Vnútorná elegancia - vo vnútri pokračujú francúzske dotyky, ale miestami mi seriózne vadil fakt, že pekné tvary palubovky a minimalistický dizajn boli diskriminované nepeknými plastami. Priznávam, že ťažšie znášam, pokiaľ ma niekto pozve na steaky a prihodí k tomu, zrejme v mene ekono a ekolo ideológie, … tofu!


Jazdný zážitok - family soft je najpríznačnejší titulok, aký mi v súvislosti s týmto testom napadol. Okrem toho, že som počas nakrúcania vyjedol balenie marshmallow, pripomenul som si aj nadanie Citroënu, previezť vaše zadky z miesta A na miesto C, cez miesto B tak jemne, aby ste si hotdog z pumpy nepichli do oka a nerozliali vrchovato načapovanú kávu. Vatová jemnosť pohybu a húpavé pohodlie sú veľmi silnými adiktívami a presadnúť po týždni do auta s tvrdšom podvozkovou politikou, hoc dynamicky oveľa vhodnejšou, znamenalo dočasne trpieť vysokou mierou diskomfortu.



Čo je na tomto aute Aircross?


Názov - nepostrehol som, že by nejaký jeho elektronicko-mechanický komponent mal niečo zásadné so vzduchom. I onen nespevnený prívlastok “cross” nevravel nič o nutkavej potrebe zísť z pevnej cesty a uháňať roľami. Hlavne pokiaľ hrozí, že sa s tým predným náhonom nevyhrabeš ani z čerstvého bahniska malých lanštiakov. Takže dojem, že by C5 ľahúčko poletovala vzduchom krížom cez hory a lúky, som nenadobudol. Vinohradnícke cestičky, družstevné poľňačky, či ľahké výjazdy do lesov zvláda v pohode, ale najviac mu to svedčí na asfalte.


Čo je na tomto aute plug-in hybrid?


Prítomná technológia - batérie s dojazdom 33+ kilometrov pri bežnom jazdení, schopností jazdiť na čistú elektrinu a každodennom nabíjaní. Pokiaľ nemáte vytvorené podmienky a schopnosti zaradiť ďalší element do procesu dopĺňania energie (mobil a notebook tiež nabíjate a zvykli ste si), tento Citroën neriešte! Pokiaľ ste však moderný človek, schopný plánovania a aplikácie aspoň nejakej formy disciplíny, C5 Aircross vás bude potichu, moderne a veľmi príjemne kolísať každý deň.


Family soft je vyjadrenie súčasnej prezentácie rodinnej, nie len mobility. Tak to vnímam, tak to mám, dnes sa jedná v rukavičkách, normálna facka na sprítomnenie takmer nehrozí. Tento druh auta bude zrejme hľadať podobne ladený druh rodiča - moderný, mierny, argumentovať sa snažiaci a prítomný dospelák. Ktorý potom nastúpi do svojho super soft automobilu, aby si pustil obľúbenú skladbu v rozhraní Apple CarPlay a v tichu a bezpečí interiéru za vrstvenými akustickými sklami si …. bohapusto zanadával!



Autor: Marek Varga