INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Citroen DS3 Cabrio – Čo som, kto som?

Citroen DS3 Cabrio – Čo som, kto som?

Ahoj, som DS3-ka a budem ťa sprevádzať týmto testom. Pokiaľ s tým máš problém, obleč si kimono a odleť do Ázie. Tu sa bude rozoberať francúzsky šarm, životné pôžitky a primeraný vkus.

Keď ma prvý krát niekto nakreslil na papier, cítila som sa osamelá a taká, dvojrozmerná. Na druhú stranu moje koncepty predpovedali, že by som sa mohla podariť aj v reálnom živote. Nakoniec mi vdýchli práve označenie DS, ktoré by malo zahŕňať to netradičné, jedinečné, inovatívne a moderné vnímanie potešenia z jazdy a bytia samotného. 

Dali mi meno Cabrio, ale cítim sa skôr ako Targa. Také malé rozpoltenie osobnosti prichádza práve vo chvíli, keď niekto využije tlačítko pod strechou. Začnem zhŕňať plátenú strechu, ale iba smerom dozadu, kde ju nakrčím v správnom retro duchu francúzskej renesancie. Áno, potom vyzerám ako otvorená konzerva sardiniek, ale má to štýl.

Som pekná! Spredu trochu tupá, geometricky, ale pekná so zvislými LED diódami denného svietenia v nárazníku. Žiaria zodpovedne a budia rešpekt, pretože ich netradičné umiestnenie nie je príliš známe a chvíľu trvá, kým ma pokryteckí ustráchanci zaradia na svojom rebríčku „kedy sa uhnúť a kedy opovrhovať?“ Som relatívne krátka a preto pôsobím svalnatejšie ako by som chcela, ale na druhú stranu mám perfektnú farbu, ktorá je tak výrazná, aby nezakryla moje krivky a neprebila charizmu neónovou módou. Ušľachtilá, výrazná, ale nie zbytočne vyzývavá. V príplatku sa viem nalíčiť chróm balíkom pre prednú masku, hmlovky a lištu nad zadnou značkou. Pre milovníkov naturálnej krásy možno postačia moje chlpaté koberčeky a rozkročený postoj.

Mám diamantované 17 palcové disky. Sama neviem, čo to presne znamená, ale vyzerá to dobre a to predsa ide. Zrejme tvrdé, či drahé ako diamant nebudú, ale k celkovému vizuálu mojej športovo-štýlovej osobnosti sa hodia výborne. Extra pyšná som na zadné diódové 3D svetlá, ktoré vás doslova pohltia a ich zmenšujúce sa zaoblené obdĺžniky majú hypnotický podtón. Chrómová, dvojitá koncovka výfuku a lesklé, hrubé lišty nad prahmi mi dávajú dynamiku a ja ju naozaj mám. Teda, predpokladám, že mám. Vlastne vravia, že mám. Som trochu rozpačitá.



Cítim sa ako 3 dverový hatchback s duchom cabria. Nie, moment, som dvojdverový hatchback, pretože tretie dvere nemám. Teda pokiaľ sa za ne neráta posuvný kus masívneho plechu, ktorým odkrývam batožinový priestor. Tak som vlastne nepraktické cabrio? Preboha nie! Som praktický hatchback s nepraktickým kufrom? No pokiaľ zvážim, že kultúrne odveziem 2 dospelé osoby vpredu a ďalšie 3 pod sedatívami vzadu, som vlastne veľmi využiteľná. Na koniec kufra sa mi však dostanete len s rozbehom a gymnastickou zručnosťou, inak ho mám iba na nejaký šanón či kabelku. Som vtipná a hravá, pretože pokiaľ mi do kufra dáte niečo malé, väčšie sa aj tak nezmestí cez  ten priezor z tanku čo mi navrhli, tak vám to pri prvom zabrzdení presuniem až k zadným sedadlám a vy potom nič nedočiahnete. Ale to som celá ja, chcem s vami žiť a hrať sa. Pokiaľ sa mi niekto hrabe v kufri, väčšinou počujem veľa vulgarizmov, ale v tomto som štýlová, jediná s takým otvorom a tak netradične nepraktická. Nie je to milé?

Interiér je podčiarknutý pokusom o umenie a pocit z neho navodzuje pohodlie a eleganciu. Vyberte si z možstva DECOR kitov na páse palubnej dosky a hlavici radiacej páky a môžete si ma prispôsobiť podľa vašeho vkusu. DECOR CARBOTECH pôsobí najšportovejšie, ale pokojne voľte sivý LION alebo MOONDUST, BLACK, WHITE, či modrý INFINI. Športový volant so zrezaným spodným okrajom sa drží dobre, ale pokiaľ ho chcete mať vo vyhovujúcej blízkosti k telu, nič nepočujete. Čo je to za nezmysel? Posed za volantom mi totiž navrhoval človek s nejakým anatomickým nedostatkom, pretože pokiaľ sa usadíte, tak aby ste správne dočiahli na volant, kolená máte na ušiach. No a preto nepočujete. Samozrejme sa na to dá zvyknúť a po mnohých pokusoch si polohu nájdete, ale prvý dojem je značne ... stiesnený.



Centrálny rýchlomer dominuje prístrojovke pred vami, sekunduje mu otáčkomer naľavo a pár ďalších ukazovateľov okolo. Ukazujem teda všetko relatívne prehľadne, ale kritiku schytávam za historický displej audia ovládaného tlačítkami z prvých mobilov a jeho klasické jantárové podsvietenie. Som moderná a štýlová, toto mi veru mohli domyslieť! Spĺňam potreby nadštandardnej výbavy a moja automatická klimatizácia, kožené všeličo, integrovaný osviežovač vzduchu, osvetlenie interiéru LED, dažďový a svetelný senzor, parkovacie senzory vzadu, vyhrievané sedadlá vpredu a elektricky ovládané okná aj zrkadlá a mnoho ďalšieho vám spríjemnia moje užívanie.

1598 cm3 je číslo, ktoré značí skromný objem môjho turbo motora. Ale tie ďalšie, 115kW (156 koní) a 240 Nm predpovedajú veľmi svižné prejazdy a potulky mestom. Potvrdí to aj tuhý pedál spojky a celkom presné radenie rýchlostí manuálnej prevodovky. No a podvozok vás určite prekvapí. Veď typickým športovým prvkom auta na každý deň je motokárový podvozok, ktorý vám pri troche nepozornosti obrúsi sklovinu na zuboch. Alebo nie? Tak som opäť v rozpakoch. Vyzerám ako módny doplnok, ale tlmím ako začínajúci sadista.



Na druhú stranu viem celkom slušne zatočiť a udržať sa na dobrom asfalte. Viem zrýchliť a byť trochu pojašená pokiaľ ma vykrúcate niekde na horských prechodoch. Brzdím super a na plyn reagujem s rozvahou a chvíľu počkám, či si to nerozmyslíte. Ale potom sebavedome zrýchlim. Pedále mám rozmiestnené na skvelé medziplyny, ale iba pre jedincov  s nohou menšou ako číslo 2. Inak si tie nohy zamotáte a vyhodíte členok, takže radšej sa venujte radeniu a zatáčaniu, aj tak by som na ne zrejme nereagovala včas. A pri korzovaní mestom s odkrytou hlavou potrebujem iba 5 litrov benzínu.

A môj celkový dojem na seba samú? Som DS3 Cabrio, francúzska voňavka s vyberaným vkusom. Vyzerám dobre, mám netradičné prvky a nerobím veci zbrklo. Ale niekedy s vami dokážem pekne zatriasť. Načo sa niekam hnať? Život je krásny a dostatočne rýchly, načo ešte pridávať stres a paniku. Za mojím volantom sa nadchnete, budete iní a istým spôsobom uspokojení. Pokiaľ si ma zvolíte ako auto na víkend. Na slnečnú sobotu, kedy vám vyhrniem strechu a ukážem oblohu. A viem čo som. Som DS3 hatchbrio!


Autor: Marek Varga
Foto: Pavol Gemeiner