INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Dacia Jogger Extreme TCe - Sleep in!

Dacia Jogger Extreme TCe - Sleep in!

23.146 EUR je cena lacného Mercedesu a drahej Dacie. V Mercedese si v tejto cene vďačný za volant a nájazd pod 100 tisíc kilometrov, v Dacii máš na počítadle nulu, všetko potrebné k jazde a mnohokrát oveľa viac. Napríklad v testovnej verzii Extreme. A pokiaľ tvoj extrémizmus siaha až niekam za mesto, mimo akustický a svetelný smog, pribalíš posteľ a zmizneš.


Technicky, Jogger je vyspelá Dacia s ponukou solídneho priestoru a takzvane rumunským zmyslom pre architektúru vonkajšku i vnútra,  zhmotneného francúzskou bagetou. V najvyššej výbave Extreme reprezentuje maximum chápania módy, farebnosti, trendov a potrieb zákazníka, zabalené v menu maximálnej minimalizácie neekonomických faktorov. Rozumej tomu tak, že pokiaľ páčka na smerovky nemusí byť potiahnutá kožou z aligátora, bude z plastu, ktorému hovorí “žobrák” aj kelímok z jogurtu. Oslobodzujúce uvedomenie prichádza až v momente, keď za auto s posteľou dáš iba dvacku a niekde na kopci si pripíjaš šampanským v podobenej cene. Znie to dosť extrémne?


Jogger vnímam ak pracanta s pridanou hodnotou a považujem ho za druhú najkrajšiu Daciu. V extrémne zelenej metalíze Cédre (+560 EUR) na čiernych 16-kach Mahalia, s tmavými sklami, medenými doplnkami a orto kresbami, vyzerá naozaj schopne. S prednými LED svetlami zvyšuje svoje sociálne zaradenie a modulárne strešné lyžiny potvrdia, že si pragmatický praktik. Komunita Dacia ťa vníma ako cenníkového lídra a pokiaľ nejakej slobodnej mamičke vybavíš stráženie na večer, oceníš aj skladaciu váľandu. Vyspíš sa kvalitne, sám, ale pokiaľ spomínaná mamička privolí, nadobudneš presvedčenie, že toto v rumunskom vývoji neskúšali. Vzdialenosť medzi stropom a matracom je primalá, takže živý sen alebo priestorová neschopnosť aplikácie prerušovanej súlože, môže dopadnúť … osudovo.




Litrová ECO-G kombinácia benzínu a plynu (LPG) pod prednou kapotou divy nerobí, ale slúži zodpovedne. S dojazdom ľahko cez 1000 kilometrov v kombinovanej spotrebe si Jogger silne zvyšuje mieru svojej bezstarostnosti. Výkon 91 koní na benzín alebo 100 na plyne si spoločne s turbom a krútiakom 160 alebo 170, poradia aj s bezpečným predcházaním na okreskách i na diaľnici. Tam sa vie presúvať maximálkou do 175 km/h, pri ktorej to už chce odhodlanosť morského kapitána. Auto sa miestami správa pokrytecky - kami vietor, tam Jogger. Pokiaľ by ti napadlo si v tejto rýchlosti vzadu poležať, našťastie to bez sklopenia predných sedadiel nie je možné. Namiesto toho si môžeš zrýchliť z 0 na 100 za pokojných 13 sekúnd.




Dacia sleep-in PACK nie je len o posteli medzi oknami. Máš tam ešte camping box, matrac, stan a zatemňovacie rolety, aby nikto nevidel, že si večer čítaš Blahu. A vo faktúre príplatok 2.566 EUR. Chcieť však za pár kusov drevotriesky, pántov, trochu peny a nepremokavej celty, cenu zariadenej obývačky, mi príde až veľmi … prírodné. Vpredu za volantom je to viac o hodnote za peniaze, sedí sa dobre, vydržíš i dlhšie a vodič má všetko relatívne poruke. Extreme disponuje tým najlepším, čo Dacia ponúka. Od automatickej klimatizácie, cez umelú kožu na volante, až po sériu aktívnych asistentov, od rozjazdu, cez tempomat, senzory na parkovanie, svetlo i vodu, až po núdzové brzdenie.




K praktickým číslam sa pridá objem kufra, pokiaľ vyhodíš “obývačku”, s hodnotou 842 litrov. V nádrži máš 50 litrov paliva a pod kufrom ďalšie s plynom. Spotreba na benzín vyšla okolo 6,8 litra, plyn si vypýtal do 9, ale je lacnejší. Ak by ti to predsalen robilo stres, mentálnu pohodu vyrovná Media Display, ktorý ti zrkadlí tvoje smartfóny aj vnútorného človeka. Ako ďalšie platené doplnky cenník vníma predné vyhrievané sedalá (+190), Paket Media NAV Plus (+330) a Paket Technológia Extreme (+400). Tak a teraz, keď už máš úplne všetko, si spokojný a ready vyraziť na horizonty. To bude extrém!



Autor: Marek Varga