BMW XM rozhovorEnyaq iV finalista 2022Opel Astra Sports TourerPrvá dámaEQVRally KucherenkoRaptor Airlines
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Ford Grand Tourneo Connect Active - NANOTEST

Ford Grand Tourneo Connect Active - NANOTEST

Do februára 2022 bude Tourneo stále Tourneo! Toto čudné zistenie spôsobilo iné zistenie a to, že Volkswagen Caddy bude Tourneo! Vlastne Tourneo bude Caddy. A kedy bude Tourneo Caddy? PO februári 2022! Potom bude Tourneo postavené na platforme Caddy, čo vyvoláva domnienku, že Volkswagen a Ford sa hotujú spolupracovať. Dobré nie? Či?


Úžitok Fordu Tourneo Connect Active je zjavný už zvonku. Na dodávku má pekné dynamické proporcie, ale pokojne ponechám priestor na každého subjektívny názor o sexi bokoch, v tomto prípade, úžitkového prepravníka osôb. Sympatické sú posuvné zadné dvere, cez ktoré sa dá slušne vyvetrať, prípadne vyskočiť s padákom, pokiaľ to podmienky a výška útesu, ktorý traverzujete, dovolia. S myšlienkou na metalízu len za 99€ v rámci akčných benefitov, sa bude poletovať vcelku ľahko.


Grátis Servis na 5 rokov alebo 100 tisíc kilometrov alebo 4 prehliadky, znie ako bezstarostné užívanie počas firemného spolužitia. K tomu zníženie cien motorizácií o 1500€ a zníženie cien rádií a navigácií môže znamenať, že záujem o zaradenie do firemného autoparku dáva zmysel. Nové sú výbavy Active a DCiVAN, s tou druhou dnes dostanete populárnu posuvnú mrežu a plechové bočné panely - možno pre kolúzne dôvody. Balík Komfort so zadnými parkovačkami, tempomatom a držiakom na smartfón MyFord Dock je za akciových 350€ a pre všetky výbavy je dostupný aj diferenciál s obmedzením preklzu od výrobcu Quaife (+948€).




Connect reálne jazdí veľmi fordovsky, riadenie aj podvozok majú vo svojom segmente výrazne športové ambície a vodič má pocit užívateľského bezpečia. S mechanickou ručnou brzdou sa na mokrých povrchoch vedia diať nečakané veci - vidieť dodávku jazdiť bokom jednoducho nebýva bežné. Kontrola stabilizácie je silne prítomná a predvídavo zasahuje, pokým celú posádku obklopuje doslova loftový priestor nad hlavami - miesta je toľko, že by sa spokojne povozili aj Large z Adams Family a Shaquille O’Neal s rodinou. Pokým, im by zrejme potrebné neboli, nám vzrastovo bežným ľuďom poslúžia slnečné clony v rozmeroch sloních uší.


Spotreba naftovej 1,5 TDCi je zdravo nízka (6,3 l celkovo) i vzhľadom na to, že pohybuje 1810 kg ťažkým autom. 88 kW (120 k) a manuálna (6 st.) prevodovka vedia tento malý bungalow rozhúpať postačujúco, preteky si však radšej pustite v telke. Komfort tlmenia, počas jazdy našimi mestami mi prišiel príkladný na tento druh automobilu, ochota zatáčať výrazná a dokonca hluková kulisa pekne potlačená tak, aby vynikli tóny plynúce zo spojenia s Apple CarPlay




Obchodná stratégia pre rok 2021 znamená masívne zníženie výslednej ceny - moja testovačka stála so všetkými príplatkami, 34.906E s DPH. Výsledok na faktúre by mohol vyzerať ako číslo 28.788€. Rozdiel si spočítajte! 


Môj názor je, že tento Grand od Fordu pod menom Tourneo s prívlastkom Connect a veľmi nedodávkovou výbavou Active môže byť autom, ktoré mieša karty na firemnej porade manažérov logistiky. Je fordovsky dobre ovládateľné, pekné podľa preferencií jednotlivca, ktorý rozhoduje a vo výsledku so stratégiou pre 2021, vcelku ekonomickým variantom mobilnej problematiky.


Autor: Marek Varga, Foto: autor