Prvá dámaEQVCaddykoľvek 5Kráľovná Rally KucherenkoHore bezRocknRollaCUPRA PortfolioAvantissimo!Raptor AirlinesE-lien
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Ford Kuga Adventure ST-Line Full Hybrid AWD

Ford Kuga Adventure ST-Line Full Hybrid AWD

Štátna dotácia vo výške 5.000€ je k dispozícii pokiaľ, sa rozhodnete pre verziu plug-in hybridného pohonu. Pri dnes akciovej obstarávacej cene 41.290€ (čo je o 6.500€ menej ako cena neakciová 47.790€), po odpočítaní štátnej vakcíny sme na 36.290€ za nové auto s najnovšími technológiami, konkrétne vo verzii ST-line x PHEV. A nie, také auto som v teste nemal.


Moja “testovačka” stojí v akčnom (?! Ford popri tom zrejme nakrúca niečo so Stathamom) cenníku 36.790€ v jedinej špecifikácii Adventure ST-LINE 2,5 Duratec HEV 140kW/190k eCVT AWD. Za jednorázových 500€ naviac nemusím riešiť nabíjanie a čisto z pragmatického pohľadu, ušetrím horu času. Majitelia garáží so zástrčkou na 230V môžu namietať, pretože im nočné nabíjanie príde veľmi komfortné, ale občania bez zástrčok viac ocenia bezstarostnoť hybridného systému, ktorý si energiu vymieňa, míňa i dopĺňa sám a nám zostáva iba stláčať pedále, krútiť volantom a stále sa cítiť dostatočne eko.


Dnešná Kuga je pekné SUV. Osobne sa mi dynamické linky ST Line páčia. Kuga sa totiž vizuálne nijak nevyhráža, nepôsobí smiešne ani lacno, je dostatočne robustná i vyvážená. Vo farbe Chrome Blue  naviac získava viac sociálneho záujmu a popravde, vyzerá moderne a drahšie ako jej bežnejšie farebné varianty. 


Predné Full LED svetlá platia len pre hybridné verzie, čiže je tu síce skrytý, ale inak jasný odkaz: “prírodu je potrebné vidieť”, ST line nárazník dodá športový šmrnc, športové odpruženie ho potvrdí počas jazdy (položka “športové odpruženie” v špecifikácii platí len pre modely bez AWD, môj AWD model ho nemal, ale ja si ho ako športové pomenovať dovolím, pretože tak funguje). Fordy podvozky naozaj vedia - aj na SUV. 




Profil je neoddiskutovateľné SUV a zadok s dvoma koncovkami výfuku ma potešil odhodlaným športovým výrazom. Ako otca by ma táto verzia rodinnej mobility veľmi potešila, nachádzam tam úžitok aj malú porciu zábavy vďaka veľmi agilnému podvozku a riadeniu. AWD? Bežne neviem, že tam funguje a existuje! Ale “skrátiť” si rannú cestu po čerstvý oštiepok počas dovolenky na strednom Slovensku, voľakade po grúňoch a šotoline, … “eeej bisťu, veraže, nie je krepá tá awédéčka, funguge parádne”!


Na piatych dverách elektricky otvárateľného kufra je pod logom vkusne umiestnený nápis Kuga. Automobilky to začali používať, je to jeden z trendov, ale Kuga tomu vďaka voľbe fontu, medzier medzi písmenami a samotným umiestnením, dala formu, ktorá z obyčajného nápisu spravila dizajnový doplnok.




Vo Fordoch býva zvykom, že sa naozaj dobre a príjemne riadia aj vďaka posedu za volantom. Športový ST-Line volant sa drží dobre, riadenie poslúcha a napriek riadnemu kusu auta máte stále pocit, že jazdíte niečo malé a ľahké. Ohľadne ergonómie a prevedenia displeja, či tlačítok navrhujem zvážiť, či je chcenie mať radosť z jazdných vlastností väčšie ako potreba mať vyvážené a špičkovo umiestnené každé tlačítko. Z pohľadu denného užívania som osobne nepostrehol nič, čo by mi zásadne prekážalo.


Výbava Adventure ST-Line má toho na palube už naozaj mnoho od hmatateľného komfortu prémiového velúru na sedadlách po modernú elektronickú bezpečnosť. Senzory a asistenty si dnes prichádzajú na svoje, pretože súčasná zrýchlená, digitálna doba unavuje vodičov natoľko, že čím ďalej, tým častejšie za nás krízovky riešia práve elektronickí pomocníci. Ďakujeme za vaše okamžité služby!




Kuga ST Line Hybrid vie jazdiť svižne až po max. rýchlosť 196 km/h, na stovku sa dostane za 9,5 sekundy a dynamicky sa, vďaka svetlej výške 178 mm, dá aj po nespevnenom povrchu. Športovci ocenia 190 koní z 2,5 litrového benzínu a komorní jazdci sa dokážu prepraviť za 5,7- 6,3 litra benzínu. Tí, čo využívajú nadanie podvozka spotrebu nekontrolujú. Objem palivovej nádrže 45 litrov, je aj pre verziu HEV dosť málo, ale pri aplikovaní zeleného jazdenia na spotrebu a emisie je možno dosiahnuť vcelku slušný dojazd. 575 litrov je vyjadrením veľkosti batožinového priestoru so sadou na opravu pneumatiky. 


Ford - ÁNO ak mám rád jazdnú dynamiku a istotu podvozku a riadenia
Kuga - ÁNO, pokiaľ hľadám užitočný rodinný Ford pre dnešnú dobu a potreby manželky
AWD - určite ÁNO, pretože moje aktivity (blbnutie na šotoline vrátane) zahŕňajú jazdu po nespevnenom povrchu a kopcoch
Hybrid -NIE pokiaľ by ma niekto chcel ukecať, že je to pre prírodu. ÁNO z pohľadu častéhu užívania auta v meste, komfortu elektrického jazdenia a aspoň pocitu, že v dopravnej špičke otrávim menej pouličných predavačov Nota bene.
ST Line - ÁNO, chcem si predsa dopriať trochu športového presvedčenia



Autor: Marek Varga, Foto: autor