INEOS GrenadierFL5Alfa samicas Dominikou
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Ford Kuga Trendy Titanium 1,5 EcoBoost - Ihneď!

Ford Kuga Trendy Titanium 1,5 EcoBoost - Ihneď!

Najdostupnejšia verzia modelu Kuga definuje ekonomický rozmer, pokiaľ chceš solídne SUV za rozumné peniaze a informácia, že sú skladom, naplní emocionálnu potrebu získať niečo ihneď potom ako si uvedomíš, že na to máš! A aký dlhý čas uplynie od rozhodnutia po moment, kedy prevezmeš kľúče? Volaj predajcovi!


Ford Kuga s prívlastkom Trendy vyzerá na prvú ako štandardná Kuga s vysokými pneumatikami (225/65), ktoré ma presviedčali o schopnosti auta zdolať každú nerovnosť bez ujmy na kráse 17” diskov. Farba laku Magnetic Grey prispela k vizuálnej obyčajnosti, ale rovnako podporila aj nevtieravú eleganciu relatívne veľkého auta. 


Táto veľká šedá myš si však povie svoje v momente, pokiaľ ju trochu ponaháňaš po šotoline, oceníš presný a nízkozaberajúci pedál spojky a všimneš si radostný úškrn v späťáku, vďaka na požiadanie pretáčavému zadku.


Vo vnútri zohrá rolu nastavenie osobných ergonomických preferencií, Kuga je viac účelová ako atraktívna, za volantom sa sedí výborne s pocitom dobrej ovládateľnosti i výhľadu. Samotná výbava Trendy je dostatočne bohatá na priemerné uspokojenie vodiča i posádky, ktorá vie použiť: 


  • Funkciu KeyFree, vďaka ktorej si free v zmysle, že nie je potrebné hľadať kľúč, stačí uchopiť kľučku predných dverí
  • Zadnú parkovaciu kameru a neúnavné senzory
  • Posúvateľné zadné sedadlá
  • Jazdné režimy Normal, Sport, Eko a Klzký povrch
  • Systém infotainmentu SYNC 3
  • Digitálny prístrojový panel
  • LED svetlá, LED denné svietenie i interiérový ambient


Kuga sa dá využiť celoročne, rolu teda zohrá i príplatková sada Winter (+890€), ktorá vyhreje volant, sedadlá i čelné sklo. Bez príplatku je 6 stupňový manuál, ktorý radí rýchlejšie, … ako niekto, kto radí pomalšie ako ty a pokiaľ by došlo ku stretu záujmov drzých zvodidiel a tvojich blatníkov, 5 hviezdičiek za ochranu posádky to vyhladí.




Táto Kuga si so sebou vozí 1,5 litrový benzínový 3 valec EcoBoost s výkonom 150 koní a 240 Nm, čo sú čísla, ktoré s 1564 kg vážiacim autom, cvičili bez komplikácii. Nebolo to na rekordy v crossfite, ale pre bežnú dennú dynamiku absolútne postačujúce. 54 litrová nádrž vydrží aj 800 km, pokiaľ zvolíš jazdný režim “veľkonočný senior”, pre tých ostatných sa celkový dojazd hýbe okolo 650 km. Pokiaľ by ťa zachvátila potreba maximálne zrýchľovať z 0 na 100 km/h, postačí 9,7 sekundy a maximálkou 195 km/h vieš legálne jazdiť na diaľnici v Nemecku alebo ostrove Man.


Schopnosť zastať pozíciu i rodinného SUV podporí 654 litrový kufor, do ktorého sa po sklopení operadiel zadných sedadiel zmestí 1534 litrov niečoho hmotne udržateľného. Elektrické otváranie piatych dverí, rozumej kufra, sa hodí výbavám vyšším, ale ty si aspoň manuálne precvičiš delty a tricepsy. Prietoru je pocitovo dosť, vzadu hodíš aj nohu cez nohu, pokiaľ ten pred tebou nehral v detstve basket, optimálnou voľbou je umiestniť tam deti bez rozmerových preferencií.




Čo je potrebné k tomu, aby si mohol jazdiť prakticky, s instantnou radosťou za volantom? Byť minimálne binárny petrolhead, ktorého teší presné riadenie a pevný podvozok. Stať sa otcom maximálne 5 člennej rodiny, ktorý ocení priestor a jazdné istoty, prípadne si uletieť v štýle hippies, kúpiť surf a odísť žiť sám, niekam neďaleko pláže v mene hesla “flower-power”. A ešte, disponovať finančným obnosom vo výške 30.870 EUR, … najlepšie ihneď!



Autor: Marek Varga